ایوبی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد:

به زودی زیرساخت‌های لازم برای تکنولوژی جدید VUD در کشور فراهم می‌شود

کدخبر: 2012259

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی کشور مصوبه‌های خود را در ارتباط با گسترش تکنولوژی VUD تصویب کرده است، گفت: به زودی زیرساخت‌های لازم برای تکنولوژی جدید VUD در کشور فراهم می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الله ایوبی پیش در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: تکنولوژی VUD فناوری گسترده‌ای است که به همه تصویربرداران و سازندگان فیلم‌ها این اجازه را می‌دهد که آثار نمایشی خود را به راحتی به خانه‌ها ببرند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی کشور مصوبه‌های خود را در ارتباط با گسترش تکنولوژی VUD تصویب کرده است، گفت: به زودی زیرساخت‌های لازم برای تکنولوژی جدید VUD در کشور فراهم می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود:‌جوانانی که فرصت دیده شدن در سینماهای محدود کشور را ندارند، می‌توانند از طریق این فناوری فیلم‌های خود را به راحتی به منازل ببرند که این امر در اقتصاد هنر و سینما بعد از عبور از نگاتیو و دیجیتالی شدن هنر هفتم رخداد بسیار مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال 195 فیلم اکران شد، تأکید کرد: کشوری با چنین قدرت بزرگی باید بتواند از هنر هفتم به شیوه‌ای بهتر استفاده کند.

ایوبی از 100 پرده سینمایی که در دو سال اخیر به 300 پرده سینمای کشور اضافه شده است، خبر داد و گفت: کشور ما با چنین جمعیتی حداقل 3 هزار سالن سینما نیاز دارد اما هنوز زیرساخـت‌های لازم برای آن فراهم نشده و ما تلاش می‌کنیم 100 پرده سینمایی دیگر که در حال ساخت است را به مجموعه سینمایی کشور اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان سینمایی کشور متولی فیلم‌های ساخته شده برای جشنواره‌ها نیست، خاطرنشان کرد: فیلم‌های جشنواره‌ها اموال صاحبان آن محسوب می‌شوند بنابراین برای آنکه این فیلم‌ها در استان‌ها اکران شوند نیازمند جلب رضایت هستیم و البته این امر نیز از طریق پرداخت هزینه امکان‌پذیر است که متأسفانه سازمان سینمایی کشور توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در استان‌ها استانداران باید برای پرداخت هزینه‌ فیلم‌ها و اکران آن در جشنواره‌های استانی تلاش کنند گرچه از جمله تصمیمات سازمان سینمایی کشور این است که علاوه بر همکاری و مشارکت استاندار با شورای تهیه‌کنندگان از مردم نیز کمک بگیریم که در قالب پیش‌فروش بلیت محقق می‌شود.

ایوبی تأکید کرد:‌ ما امسال با شورای تهیه‌کنندگان به این نتیجه رسیدیم که اگر هر استان 100 میلیون تومان برای اکران فیلم‌ها به شورای تهیه‌کنندگان بدهد در 30 استان جشنواره برگزار شود.

ارسال نظر: