«نسیم آنلاین» از عملیات‌های مقاومت در شمال حلب گزارش می‌دهد؛

پاک‌سازی جبهه شمالی، قطع دست ترک‌ها از سوریه و محاصره تروریست‌ها

کدخبر: 2012525

یکی از مسئولان میدانی جبهه مقاومت در شمال حلب به «نسیم آنلاین» خبر داد: با الحاق اکراد و مقاومت شریان‌های لجستیکی تروریست‌ها از ترکیه قطع شد؛ با این پیشروی، ترویست‌های محاصره شده در جبهه استان ادلب هدف بعدی مقاومت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از مناطق عملیاتی در سوریه؛ آزادسازی تل رفعت در ادامه سلسله عملیات های ارتش و مقاومت در حلب که با ورود هماهنگ و سازماندهی شده اکراد همسو با نظام سوریه همراه است اوضاع میدانی در میدان‌های نبرد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داه است. پیشروی نیروهای مقاومت در ادامه عملیات نبل و الزهرا منجر به آزادسازی مناطقی در شمال حلب، محاصره تروریست‌ها در داخل شهر و قطع ارتباط ترک‌ها با مزدوران مسلح شد که در آخر درگیری و جنگ داخلی میان تروریست‌ها را رقم زده است.

از این رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه، در گفتگو با "حسین حاتم" از کارشناسان مسائل منطقه و مسئولان تبلیغات در سوریه؛ در خصوص شرایط میدانی جنگ در استان حلب و پیشروی اکراد در مناطق "تل رفعت"، "اعزاز" و "عفرین" و همچنین شرایط تروریست ها در جبهه های شمالی این کشور اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد این پیشروی ها نه تنها منجر به آزادسازی مناطق مختلفی در شمال حلب و لاذقیه شده بلکه باعث بروز یک جنگ داخلی در میان تروریست‌ها و وحشت حامیان منطقه‌ای آن ها شده است.

به گفته حسین حاتم ارتش سوریه و مقاومت بعد از عملیات برای آزادسازی نبل و الزهرا و گرفتن و تسلط بر اهداف از پیش تعیین شده فلش ادامه عملیات ها را برخلاف تصور تروریست ها به سمت شمال و منطقه تل رفعت چرخاند. اصل غافلگیری مهمترین ویژگی این عملیات ها بود که از سوی مستشاران ایرانی به بهترین شکل خود برنامه ریزی و اجرا شد که در ادامه با عدم قطع عملیات و چرخش به سمت منطقه تل رفعت غافلگیری هر چه بیشتر تروریست ها را در پی داشت.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ادامه عملیات ارتش و مقاومت بعد از تسلط بر نبل و الزهرا از دو محور در شمال حلب ادامه پیدا کرد اظهار داشت: عملکرد تروریست‌ها در نبل و الزهرا کاملا بیانگر غافلگیری آنها در منطقه بود اما مسئله ای که بیش از پیش آن ها را غافلگیر کرد عدم قطع عملیات و ادامه پیشروی‌ها آن هم در دو محور شمال حلب بود. نیروهای مقاومت و ارتش با یک برنامه ریزی بسیار تاکتیکی و حرفه ای عملیات را در دو محور در شمال حلب ادامه دادند.

رزمندگان مقاومت در محور اول برای ادامه و تکمیل محاصره آن تعداد از تروریست‌های باقی مانده در حلب به سمت مناطق "حندرات" و "تل جبین" به پیشروی خود ادامه داده و در محور دوم پیشروی از مناطق "رتیان" و "مایر" به سمت مناطق "حرد تنین" و "معرسه الخان" و "مسقان" در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکراد همسو با ارتش و مقاومت از سه محور شمال،غرب و جنوب تل رفعت به سمت این منطقه پیشروی کردند تصریح کرد: اکراد مسلح در محور شمال تل رفعت خط حرکت و عملیات را به سمت مناطق "منغ" و "عین دقنه" و "کلجبرین" ترسیم کرده و در محور غرب با تسلط بر اتوبان "مایر" به "تل رفعت" فشار را بر تروریست ها بیشتر کردند. در محور جنوبی مسیری که تیر خلاص بر پیکره مزدوران اشغالگر بود عبور از مناطق "کفین"، "کفرنایا" و "کفرناصح" بود که در نهایت به ورود اکراد به تل رفعت منجر شد و این منطقه هم نیز از لوث تروریست ها آزاد شد.

حسین حاتم با اشاره به اینکه با گذشت دو هفته از آزادسازی شهرهای نبل و الزهراء در حومه شمالی حلب، پیامدهای میدانی آن همچنان ادامه دارد گفت: نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با آزادسازی شهرهای تل رفعت، رتیان و حردتنین توانستند راه مواصلاتی ترکیه-حلب تروریست‌ها را به طور کامل مسدود نمایند. با ایجاد کمربند امنیتی توسط نیروهای جبهه مقاومت، نیروهای تحت فرماندهی اتاق مشترک فتح حلب، جبهة النصرة و انصار الشریعة، اتوبان اعزاز-حلب را به عنوان خط امدادی خود با ترکیه از دست داده اند که باعث فروپاشی وسیع گروه های مسلح جنایتکار در جبهه شمالی حلب شده است.

مسئول اعلام الحربی مقاومت در ادامه گفت: به دنبال شکست های پی در پی تروریست‌ها در مناطق استراتژیکی همچون جبهه شمالی حلب و کشته شدن تعداد زیادی از سران و فرماندهان آنها مسئله‌ای که بسیار مهم است بروز یک جنگ داخلی در میان این گروه ها است. تروریست‌ها که با انقطاع شریان های ارتباطی با ترکیه از لحاظ امکانات و لجستیک در شرایط بحرانی قرار گرفته اند برای تامین و ادامه حیات خود دست به تجاوز و ایجاد درگیری در خطوط یکدیگر می‌زنند. از طرفی اذهان عمومی برای آن‌ها بسیار مهم بوده و شکست‌های سلسله‌وار به نابودی وجهه تروریست‌ها در میان مردم انجامید. آن‌ها برای بقا و حیات خود نیاز به این وجهه در میام مردم داشتند که با تحمل این شکست‌ها حالا تقصیر را برگردن یکدیگر می اندازند در نتیجه این مسئله و قطع ارتباط باعث بروز جنگ داخلی در میان آنها شده است. جنگی که در کنار پیشروی مقاومت به نابودی هر چه سریع تر آنها کمک می کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نبرد درشمال حلب تاکید کرد: بعد از آزاد سازی تل رفعت پیشروی ها در دو محور شمال و شرق ادامه دارد، در شمال عملیات برای آزاد سازی کامل شهر مهم اعزاز در جریان است و در شرق تل رفعت در گیری‌ها در شیخ عیسی دنبال می‌شود. در منطقه شمال حلب تا شهر "کیلیس" و منطقه "غازی عنتپ" در داخل مرز های ترکیه تمام مسیر به شکل دشت‌های هموار است و‌‌ با الحاق محور "باشکوی"، "نبل الزهرا" امکان برقراری آتش از چند سمت به سوی دشتهای شمالی حلب محیا شد و همچنین امکان تحرک نیروهای کرد و یگانهای زرهی توسط نیروهای مقاومت فراهم گردیده و مناطق تحت اشغال تروریستها سلسله وار فتح و پاکسازی گردیده است.

حسین حاتم در پایان با اشاره به اهداف این عملیات ها گفت: هدف نیروهای ارتش و مقاومت و اکراد قطع ارتباط تروریست ها با مرز های ترکیه و بسته شدن شریان های لجستیکی آن ها از شمال در کنار آزاد سازی کامل حلب بوده است که هم اکنون در مرحله تحقق آن اهداف هستیم. پیروزی و آزادسازی حلب آنقدر بر سوریه اثر گذار بود که نه تنها باعث تغییر معادلات در کلیه میدان های عملیاتی و جنگی در سوریه شد بلکه برنامه ریزی چندین ساله صهیونیست‌ها و متحدان و بازیگران منطقه ای آنها را در قبال سوریه را در معرض نابودی قرار داده است که این از هوش سرشار مقاومت و عنایت خداوند سرچشمه میگیرد.

ارسال نظر: