واکنش یک اقتصاددان به فقدان وجود اقتصاددان در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

معیشت مردم از سبد انتخاباتی اصلاح طلبان خط خورد

کدخبر: 2012688

مهدی زریباف گفت: اصلاح طلبان و طیف نزدیک به دولت در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی مانند انتخابات مجلس ششم به دنبال توسعه سیاسی هستند و دغدغه های اساسی مردم مانند رکود و بیکاری برایشان مهم نیست.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- مهدی زریباف اقتصاددان و رئیس مرکز مطالعات مبانی و مدل‌های اقتصاد بومی در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس اظهار کرد: متاسفانه در لیست 30 نفره اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس حتی یک اقتصاددان هم دیده نمی شود، در حالی که اقتصاد و معیشت مردم در شرایط فعلی اولویت مهم کشور است.

وی افزود: به نظر می‌رسد اصلاح طلبان و طیف نزدیک به دولت در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی مانند انتخابات مجلس ششم به دنبال توسعه سیاسی هستند و دغدغه های اساسی مردم مانند رکود و بیکاری برایشان مهم نیست.

این اقتصاددان تصریح کرد: به نظر می‌رسد اصلاح طلبان اهداف سیاسی دارند و همانطور که با کلید آقای روحانی اقتصاد کشور را قفل کردند، می‌خواهند سیاست کشور را هم قفل کنند. به همین دلیل دنبال افرادی هستند که استراتژی آنها را دنبال کنند. این استاد داانشگاه فقدان وجود حتی یک اقتصاددان را در لیست نهایی اصلاح طلبان، گرایش آنها برای توسعه سیاسی دانست و گفت: این مسئله نشان میدهد آنها به دنبال بهبود معیشت مردم، حتی در شعار و ظاهر هم نیستند چه برسد در عمل و واقعیت. وی توضیح داد: فقدان وجود اقتصاددانان در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان خطرناک است و این نکته را یادآوری میکند در صورت انتخاب شدن این لیست از سوی مردم، مجلس ششم دیگری بوجود خواهد آمد.

زریباف با انتقاد از مشی دولت روحانی به نسیم آنلاین گفت: دولت یازدهم دولت تزویر است و هرچه را که می گوید درست برعکس آن عمل می کند. بنابراین وعده های دولت حتی ارزش نقد و بررسی هم ندارد. اصلاح طلبان به مردم وعده بهبود معیشت می دهند تا از آن استفاده ابزاری کنند، این دقیقا مانند همان کاری است که آقای روحانی در سال 92 انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان از ثبات سیاسی در کشور ناراضی هستند و در لیست خود از افراد سیاسی استفاده می کنند تا این ثبات را بهم بزنند، اگر اقتصاد ما در موقعیت ثبات قرار داشت آنها هم احتمالا برعکس نیاز کشور، اقتصاددانان برای مجلس معرفی می کردند.

این اقتصاددان با انتقاد از سخنان اخیر سر لیست اصلاح طلبان در تهران عنوان کرد: در روزهای اخیر سرلیست اصلاح طلبان در تهران اعلام کرده که ما به دنبال مجلسی هستیم که نمایندگان آن از وزرا سوال نکنند و استیضاح آنها را مطرح نکنند. این نشان دهنده این است که تفکر اصلاح طلبان که ادعای آزادی دارد از همه تفکرات دیکتاتوری تر است. اصلاح طلبان به جای نمایندگان مردم به دنبال وکیل و الدوله هستند.

زریباف با اشاره به برنامه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس بیان کرد:متاسفانه اصلاح طلبان علاوه جهانی کردن اقتصاد ما به دنبال این هستند که در انتخابات مجلس ارزشهای سیاسی ما را هم وارد فضای جهانی شدن کنند و آنها را از بین ببرند. هضم شدن ارزشهای سیاسی کشور در فضای غرب نیاز به یک لشکر دارد، بنابراین اصلاح طلبان هم به دنبال وارد کردن افراد سیاسی به مجلس هستند، تا اهدافشان محقق شود.

ارسال نظر: