مهدی طالقانی: بیت آیت‌الله طالقانی از هیچ طیف خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند

تکذیب حمایت بیت آیت‌الله طالقانی از لیست اصلاح‌طلبان

کدخبر: 2012806

فرزند آیت‌الله طالقانی در واکنش به اظهارات اخیر اعظم طالقانی در همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: بیت آیت‌الله طالقانی هیچ نماینده‌ای ندارد و از هیچ طیف یا جریان خاص در انتخابات حمایت نمی‌کند.

مهدی طالقانی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، اظهارات اعظم طالقانی در همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان مبنی بر "حمایت بیت آیت‌الله طالقانی از لیست اصلاح‌طلبان" را رد کرد. فرزند مرحوم آیت‌الله طالقانی در خصوص سخنان اعظم طالقانی که گفته بود "آیت‌الله طالقانی در اواخر عمر مشغول استخراج ریشه‌های قرآنی اصلاحات بود که برخی ناملایمات و حمله‌ها و البته درگذشت ایشان، مانع اتمام کار شد" تصریح کرد: تا زمانی که آیت الله طالقانی در قید حیات بودند اصلاً هنوز بحث اصلاحات و غیر اصلاحات هنوز مطرح نشده بود، اصلاحات در دوره آقای خاتمی مطرح شد. در مورد ریشه‌هایی اصلاحات هم که گفتند باید دید خانم طالقانی این موضوع از کجا را کشف کردند.

مهدی طالقانی در واکنش به اظهار نظر دیگر اعظم طالقانی که ادعا کرده "از طرف بیت آیت‌الله طالقانی از مردم می‌خواهم به فهرست اصلاح‌طلبان رأی دهند" با تاکید براینکه بیت آیت‌الله طالقانی هیچ نماینده‌ای ندارد گفت: ما واقعاً به آن شخصی که اصلح هست رأی می‌دهیم که می‌تواند مثلاً چند نفر از آنها در لیست اصولگرایان یا در لیست اصلاح طلبان باشند.

فرزند آیت‌الله طالقانی افزود: اینهایی که کاندیدا هستند همه‌شان قبلاً در زمینه‌هایی کار کرده‌اند و فرد می‌تواند به کارنامه آنها مراجعه کند و انتخاب کند؛ من خودم شخصاً فکر می‌کنم آنهایی که فرا جناحی آمده‌اند و بعضی از آنها را هم خودم می‌شناسم بهتر از خیلی از دوستانی هستند که پیش از این به مجلس رفته‌اند و اکنون دعواهای حزبی را دنبال کردند.

وی گفت: عده‌ای به جای اینکه کار مملکت را راه بیاندازند و مثبت باشند شروع به دعواهای جناحی کردند و فرقی هم نمی‌کند که اصولگرا یا اصلاح طلب باشند، ما در حال حاضر نیاز به آدم‌هایی داریم که به فکر مردم و مملکت باشند.

مهدی طالقانی در ادامه تاکید کرد: در همین دوره اخیر انتخابات مجلس نیز ما دو کاندید داشتیم که یکی از آنها خود اعظم خانم بود و دیگری نیز آن یکی همشیره ما که اصولگرا هم بود و اتفاقا هر دوی آنها هم رد صلاحیت شدند؛ پس در بیت آیت‌الله طالقانی همه جور فکری می‌تواند باشد .

وی در پایان با تاکید مجدد براینکه "بیت آیت‌الله طالقانی از هیچ طیف یا جریان خاص در انتخابات حمایت نمی‌کند" ابراز امیدواری کرد: مردم همه پای صندوق‌های رأی بروند و به آن شخصی که فکر می‌کنند، اصلح هست رأی بدهند و هیچ نگاهی هم به حزب، گروه، دسته، لیست و این حرف‌ها نداشته باشند البته ممکن است بعضی از افراد شایسته در لیست خاصی هم باشند که عیبی ندارد اما من با رای دادن چشم بسته به لیست‌های انتخاباتی مخالفت هستم.

ارسال نظر: