آخرین جزئیات حادثه سوختگی مادر دوقلوها از زبان وزیر بهداشت

کدخبر: 2012862

قاضی‌زاده هاشمی درخصوص آخرین وضعیت مادر دوقلوها که در بیمارستان چمران دچار سوختگی شد، گفت: در این اتفاق قصور در حوزه پزشکی، پرستاری و کادر پزشکی نبوده و ما به عنوان مدعی و متولی سلامت مردم جزء شاکیان هستیم و منتظریم دستگاه قضایی هرچه سریعت‌تر در مورد این پرونده رأی خود را صادر کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم معرفی دستاوردهای حوزه دارویی در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص اجرای قانون منع استفاده از دخانیات همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این قانون هستند و باید در این زمینه همکاری کنند .

وی افزود: امیدواریم مجلس آینده نیز در قالب برنامه ششم توسعه قوانین و مصوبات لازم را برای اجرای این قانون ارائه کنند و دستگاه‌های مرتبط نیز باید تصمیماتی اتخاذ کنند که از مصرف فزاینده دخانیات پیشگیری شود .

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت ‌دستگاهی است که در برابر رفتار مردم بیشتر منفعل است و بیشترین نقش را در کاهش مصرف دخانیات و عدم مصرف آن جوانان، والدین و خانواده‌های آن‌ها دارند .

وزیر بهداشت اضافه کرد: سالانه صدها میلیارد تومان برای درمان بیماری سرطان ریه هزینه می‌شود و بار این بیماری در مردان سیگاری 27 برابر و در زنان سیگاری 13 برابر بیشتر است .

هاشمی با تأکید بر اینکه سالانه 50 هزار نفر در اثر مصرف دخانیات جان خود را از اوست می‌دهند، اظهار داشت: دستگاه‌هایی چون صداوسیما بیشترین نقش بی‌بدیل در کاهش مصرف دارد .

امیدواریم گوش شنوا در خصوص عوارض جدید برای کالاهای آسیب‌رسان سلامت وجود داشته باشد چراکه درست نیست یک عده بخواهند از این مواد و دخانیات استفاده کنند و همه مردم هزینه آن را پرداخت کنند .

هاشمی با تأکید بر اینکه مترقی‌ترین قانون منع مصرف دخانیات دنیا در ایران وجود دارد، گفت: مشکل عدم اجرای این قانون است و در این زمینه نیاز به هیچ مصوبه و قانون جدیدی نداریم بلکه مجلس و قوه قضائیه باید برای اجرای این مصوبات حمایت کنند .

وی در ادامه در خصوص راه‌های مثبت شدن تراز تجاری صنعت دارویی کشور بیان داشت: نخستین قدم حمایت از تولید داخل است البته این امر به معنای کاهش و حذف واردات نیست بلکه باید واردات را در حوزه‌هایی که مواد اولیه را افزایش داده و همچنین صادرات را نیز چندین برابر کنیم .

وزیر بهداشت بابیان اینکه: 200 میلیون دلار صادرات دارو پولی نیست گفت: باید این مبلغ را به ده‌ها برابر افزایش دهیم و در صنعت دارویی باید ازنظر نظارت فشارها افزایش یابد تا استانداردهای بین‌المللی رعایت شود و شرکت‌ها بتوانند در مجامع بین‌المللی رقابت کنند .

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز باید تسهیلات و مشوق‌های لازم را برای تلید کنندگان در نظر بگیریم که در این خصوص بالاترین مشوق که در نظر گرفتن بالاترین رقم برای تولید داروی مشابه داخلی است را ایجاد کردیم و 75 درصد قیمت برند را پرداخت می‌کنیم این حمایت بی‌نظیر است .

وزیر بهداشت تأکید کرد: البته کیفیت مقدم است و در حمایت از تولید داخل دارویی که بیشترین اثربخشی را دارد حمایت خواهیم کرد .

هاشمی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که سلامت را در رأی امور بدانند و هزینه کردن در این حوزه را نوعی سرمایه‌گذاری تلقی کنند. مردم به نمایندگانی رأی دهند که از سلامت مردم بیشترین مراقبت را کرده و از دستگاه متولی سلامت نیز بیشترین حمایت و بیشترین سؤال را بکنند .

هاشمی در پایان در خصوص آخرین وضعیت مادر دوقلوها که در بیمارستان چمران دچار سوختگی گفت: این اتفاق دریکی از بیمارستان‌های زیرمجموعه نیروهای مسلح رخ‌داده و وظیفه ما در این بیمارستان‌ها وظیفه نظارت بر حوزه فنی راداریم و در مورد اتفاق قصور در حوزه پزشکی، پرستاری و کادر پزشکی نبوده و ما به‌عنوان مدعی و متولی سلامت مردم جزء شاکیان هستیم و منتظر هستیم دستگاه قضایی هر چه سریع‌تر در مورد این پرونده رأی خود را صادر کند .

ارسال نظر: