خسرو معتضد در واکنش به دخالت بی‌بی‌سی در موضوع انتخابات ایران:

انگلیس همواره با حربه رشوه، در بین رجال دولتی نفوذ می‌کرده است

کدخبر: 2013252

پژوهشگر تاریخ معاصر با تأکید بر اینکه انگلیس همواره با حربه رشوه، در بین رجال دولتی نفوذ می‌کرده است تأکید کرد: متأسفانه حتی امروز هم هستند کسانی که می‌گویند باید دست در دست انگلستان بگذاریم تا حرکت کنیم و پیشرفت نماییم.

به گزارش « نسیم آنلاین » خسرو معتضد در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون در خصوص "تاریخ نفوذ انگلستان در ایران" گفت: در جنگ دوم ایران و روسیه که علما اعلام جهاد کردند، انگلستان متوجه نفوذ مذهب و علما در میان مردم شد و از همان موقع تلاش ویژه‌ای را برای تضعیف و سست کردن این ارتباط علما با مردم را آغاز کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه "یکی از بلایایی که انگلستان بر مردم ایران نازل کرد تأسیس فراماسونری بوده" گفت: انگلیس حتی در حرم‌سرای شاهان ایران هم نفوذ کرده بود و جاسوس داشت.

این پژوهشگر تاریخ معاصر با تأکید بر اینکه انگلیس همواره با حربه رشوه، در بین رجال دولتی نفوذ می‌کرده است تأکید کرد: متأسفانه حتی امروز هم هستند کسانی که می‌گویند باید دست در دست انگلستان بگذاریم تا حرکت کنیم و پیشرفت نماییم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر نفت ما نبود و اگر چپاول نفتی ایران از سوی انگلیسی‌ها صورت نمی‌گرفت؛ انگلستان هرگز به این جایگاه امروزش نمی‌رسید.

معتضد با ابراز نگرانی از برخی افرادی که سنگ انگلستان را به سینه می‌زنند گفت: آیا انگلستان عاشق انقلاب ایران است؟ مگر غیرازاین است که در شهریور 30، اعلامیه آیت‌الله کاشانی، موجب قیام مردم و جلوگیری از حمله انگلستان به ایران شد؟ امروز هم اگر می‌بینید انگلستان به مسئله انتخابات ایران ورود می‌کند و در خصوص مجالس ما صحبت می‌کند قطعاً برنامه‌ای است که برای ایجاد تفرقه بین مردم اندیشیده است.

وی در پایان گفت: هرچند که فکر نمی‌کنم مردم به این سرعت تحت تأثیر بی‌بی‌سی باشند، اما همه باید بدانند که هیچ کشور خارجی خیر ما را نمی‌خواهد.

ارسال نظر: