هاموند: آتش‌بس در سوریه را به فال نیک می‌گیریم

کدخبر: 2013287

وزیر خارجه انگلیس گفت این کشور از اعلام توقف خصومت‌ها در سوریه استقبال می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فیلیپ هاموند گفت لندن از اعلام توقف خصومت‌ها در سوریه از روز ۲۷ فوریه استقبال می‌کند.

وی گفت: «حصول توافق بر سر توقف درگیری‌ها در سوریه را که قرار است نیمه شب ۲۷ فوریه ۲۰۱۶ به وقت دمشق اجرایی شود، به فال نیک می‌گیریم. این توافق اگر به طور کامل اجرا شود و به آن پایبند باشند گامی مهم در جهت کاهش سطح دهشتناک خشونت در سوریه و حل و فصل سیاسی پایدار بحران به شمار می‌آید.

باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر خارجه انگلیس افزود: این توافق فقط در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که تغییری عمده در رفتار رژیم سوریه و حامیانش ایجاد کرده باشد. بویژه روسیه باید به این توافق احترام بگذارد و از حمله به غیرنظامی‌ها و گروه‌های مخالف (به اصطلاح) میانه رو دوری کند و از نفوذ خود استفاده و اطمینان حاصل کند رژیم سوریه نیز به کشورش یورش نمی‌برد.

هاموند در ادامه گفت: روسیه باید با هدف قرار دادن داعش و گروه‌هایی که جامعه بین المللی آنان را تروریست می‌داند، پایبندی خود را نشان دهد. هم اکنون وقت عمل است نه حرف. امیدوارم توقف خصومت‌ها به درستی اجرا شود و هر چه زود‌تر زمینه را برای از سرگیری گفتگوهای سیاسی فراهم آورد.

وی درباره گفتگوهای سوریه نیز گفت: این گفتگو‌ها باید به انتقال سیاسی قدرت، به خارج از دستان بشار اسد، رئیس جمهور کنونی سوریه و به شکل گیری دولتی در دمشق منجر شود که نماینده همه ملت سوریه باشد.

ارسال نظر: