اولین برآوردهای میدانی و آماری از انتخابات ۷اسفند؛

مشارکت هفتاد درصدی مردم در انتخابات؛ ملت پیروز شد

کدخبر: 2013912

ارزیابی‌های اولیه از نتایج غیررسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حاکی از مشارکت هفتاد درصدی مردم در سراسر کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین » با پایان یافتن ماراتن نفس‌گیر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج این انتخابات آغاز شده است.

ارزیابی‌های اولیه و برآوردهای غیررسمی نشان میدهد مردم حضوری چشمگیر در انتخابات داشته و رکورد جدید در میزان مشارکت در انتخابات مجلس از خود به جای گذاشته اند. گفته میشود میزان مشارکت در تهران به بیش از 50 درصد و در کل کشور به هفتاد درصد رسیده است.

برای اطلاع از آخرین نتایج رسمی و غیررسمی این گزارش را دنبال کنید.

گزارش مشروح فرآیند برگزاری انتخابات از صبح امروز تا پایان رای گیری را بخوانید:

به گزارش خبرنگاران « نسیم آنلاین » از ستاد انتخابات کشور و حوزه‌های اخذ رای، فرآیند برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از لحظاتی پیش آغاز شد.

در این دوره از انتخابات مجلس قریب به 4هزار 800 نفر از داوطلبین برای تکیه زدن بر صندلی های سبز بهارستان با هم رقابت می‌کنند و برای انتخاب 88 عضو مجلس خبرگان رهبری نیز 166 نفر از روحانیون و علمای بلاد به رقابت خواهند پرداخت.

برای حضور در مجلس شورای اسلامی کسب حداقل 20 درصد آرای شرکت کنندگان در انتخابات لازم بوده و در غیر این صورت انتخابات به صورت حوزه ای به مرحله دوم کشیده خواهد شد، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اما، برای ورود رای نسبی لازم است و لذا طبق قانون، انتخابات این مجلس مرحله دوم نخواهد داشت.

مخاطبین « نسیم آنلاین » می‌توانند اخبار مهم انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را به صورت لحظه به لحظه در این خبر مشاهده کنند. ساعت 23:04- استاندار تهران در جمع خبرنگاران مستقر وزارت کشور اعلام کرد؛ مهلت اخذ رای در تهران برای آخرین بار و تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

ساعت 21:29- استاندار تهران در جمع خبرنگاران: با توجه به اینکه مدارس و معلمان درگیر انتخابات هستند، مدارس تعطیل شد و این موضوع به صحبتهای "عارف" ربطی نداشت/ تلاش بر این است که تا دوشنبه بعد از ظهر نتیجه آرا اعلام شود.

ساعت 21:18- مرضیه حدیدچی (دباغ) پس از شرکت در انتخابات:پیام واقعی این انتخابات را مقام معظم رهبری به گوش این ملت خواهند رساند/نسل جوان توصیه می‌کنم که گوش به فرمان رهبری باشید چرا که کشور ما در خارج دشمن کم ندارد و در داخل نیز افراد التقاطی زیاد هستند.

ساعت 21:15- ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان: انتخابات یک روز است و قطعا تمدید ساعت برگزاری انتخابات از 12 شب بیشتر نخواهد شد

ساعت 21:09- کریستین ساینس مانیتور: اشتیاق برای مشارکت در انتخابات امروز ایران فرا‌تر از جناح‌بندی‌های سیاسی بود و حامیان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هر دو پای صندوق‌های رای حضور گسترده‌ای داشتند.

ساعت 21:08- نجات الله ابراهیمیان و محسن اسماعیلی، از اعضای شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

ساعت 21:05- با اعلام ستاد انتخابات کشور، مهلت حضور در انتخابات در تهران و دیگر شهرها و شهرستانها تا ساعت 22 تمدید شد.

ساعت 20:55- مدارس ری، کهریزک، چهاردانگه و اسلامشهر هم فردا تعطیل شد.

ساعت 20:41- دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرو مصاحبه سخنگوی وزارت کشور مبنی بر حضور "مهدی کروبی" در انتخابات و ریختن رای خود در صندوق سیار در روز جاری، اعلام می‌گردد با توجه به استفساریه بعمل آمده از وزارت اطلاعات، تا زمان مصاحبه آقای امیری، چنین اقدامی صورت نگرفته است.

ساعت 20:35- نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور: از حضور پرشکوه و گستره مردم در سراسر کشور باید تشکر کرد/ پیروز انتخابات ملت و رهبری هستند/زمان پاسخگویی به برخی بداخلاقی‌ها الان نیست بلکه بعد از انتخابات خواهد بود.

ساعت 20:23- مدیرکل انتخابات شورای نگهبان از توافق این شورا با وزارت کشور برای شمارش آراء مجلس خبرگان پیش از شمارش آراء مجلس شورای اسلامی خبر داد

ساعت 20:17- ستاد انتخابات کشور به درخواست دفتر آیت الله مصباح یزدی پاسخ مثبت داد.

ساعت 20:15- مدارس کلیه مناطق 19 گانه تهران فردا تعطیل است

ساعت 20:05- برآوردها از مشارکت دستکم 60درصدی در سراسر کشور و حداقل 50 درصدی در تهران تا این لحظه حکایت دارد ساعت 20:00- افتخاری: تخلفات تبلیغاتی متعدد اصلاح‌طلبان در محل اخذ رای را گزارش کردیم.

ساعت 19:44- اطلاعیه ۳۳ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۱ تمدید شد.

ساعت 19:27- امیری در جمع خبرنگاران:پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت در این دوره انتخابات از دوره قبل بیشتر شود.

ساعت 19:36- ولایتی پس از حضور در انتخابات: منتخبان مردم در مجلس آینده باید امانتدار اعتماد ملت باشند. ساعت 19:07- اطلاعیه شماره ۳۲ ستاد انتخابات کشور: درب‌های شعب اخذ رأی تا پایان مدت زمان تمدید شده به روی رأی دهندگان باز باشد.

ساعت 18:47- اخذ رأی در شعب انتخاباتی، تا ساعت 20 تمدید شد.

ساعت 18:38- سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ارائه گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش آراء در برخی از حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

ساعت 17:33- استاندار تهران در جمع خبرنگاران: تقاضای دو ساعت تمدید زمان اخذ رای را داشتیم

ساعت 17:29- اطلاعیه شماره (5) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: کسانی که از نحو‌ه برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رأی (94/12/7 لغایت 94/12/13) شکایات مستند خود را به دبیرخانة شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در سراسر کشور) تسلیم دارند.

ساعت 17:23- احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که به چه کسی رای دادید، گفت: رای من مخفی است

ساعت 17:22- سردار اشتری: هیچ‌گونه مشکل امنیتی و انتظامی در سراسر کشور از لحظه آغاز انتخابات تاکنون نداشتیم/ نیروی انتظامی براساس قانون با هرگونه بی نظمی برخورد می‌کند و تعارفی در این زمینه ندارد.

ساعت 16:11- سخنگوی وزارت کشور: آرایی که اشتباهی در صندوق‌ها انداخته شده باطل نمی‌شود و به صندوق مخصوص انتخابات خود بازگردانده می‌شوند.

ساعت 16:00- آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران با حضور در شعبه ۳۴ امام زاده صالح(ع) رای خود را به صندوق‌های اخذ رای انداخت

ساعت 15:56- مصباحی مقدم: هنگام ثبت‌نام کتباً اعلام کردم مشهور به "مقدم"، "مصباحی" و "مصباح" هستم

ساعت 15:34- احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که به چه کسی رای دادید، گفت: رای من مخفی است/ باشگاه خبرنگاران

ساعت: 15:30- اطلاعیه شماره ۴ شورای نگهبان: هیچ مرجعی به جز شورای نگهبان حق ابطال یا متوقف کردن انتخابات را ندارد

ساعت 15:28- سردار اشتری: هیچگونه مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم

ساعت: 15:21- اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور: مشخصات کامل نامزدهای مورد نظر در برگ رأی خوانا نوشته شود

ساعت 15:15- سخنگو و قائم مقام وزیر کشور: آرایی که اشتباهی در صندوق‌ها انداخته شده باطل نمی‌شود و به صندوق مخصوص انتخابات خود بازگردانده می‌شوند/ ایسنا

ساعت 15:08- فائزه هاشمی: پدرم در انتخابات رای می‌آورد/ اعلام برائت چیز مسخره‌ای است.

ساعت 15:07- امیری در گفتگو با «نسیم آنلاین»: گزارشی مبنی بر کمبود صندوق‌های سیار در جنوب تهران به دست‌مان نرسیده است.

ساعت: 15:01- لطف‌الله فرزونده: اصلاح‌طلبان در برخی از حوزه‌ها بویژه در مناطق ۱ تا ۶ کارت‌های تبلیغاتی توزیع کردند/ شکایت می‌کنیم.

ساعت: 1457- سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: ارائه کارت ملی برای شرکت در انتخابات الزام‌آور نیست

ساعت 14:54- فرماندار تهران: اعتراض آقایان مصباح یزدی و مصباحی مقدم طبق قانون حل می‌شود.

ساعت 14:50- سردار نقدی در جمع خبرنگاران: امروز؛ روز عزای عمومی انگلیس است

ساعت 14:48- معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جمع خبرنگاران: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی قبل از اعلام رسمی نتایج انتخابات را ندارد

ساعت 14:28- امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در ساعات اولیه رأی‌گیری با حضور در مسجد شهدای شهرک شهید فلاحی نزاجا رأی خود را در صندوق انداخت

ساعت 14:26- محمد نبی حبیبی و عسگراولادی، دبیرکل و عضو حزب موتلفه اسلامی در مصلی امام خمینی رای خود را به صندوق ریختند

ساعت 14:30- شواهد میدانی از کمبود جدی صندوق‌های سیار در مناطق جنوبی شهر تهران حکایت دارد.

ساعت 14:25- گزارش توییتری خبرنگار روزنامه ژاپنی "یومیوری شیمبون" در تهران: اغلب مردم لیستی در دست دارند که به آن ها رای می دهند/ برای نخستین بار است که هیچ کس از تحریم انتخابات حرفی نمی زند و حتی کاندیداهای رد صلاحیت شده خواستار مشارکت در رای گیری هستند/ شاهد "بلوغ سیاسی" در ایران هستیم.

ساعت 14:21- هیات رسانه‌ای و مسئولان تبلیغات انتخابات سوریه از ستاد انتخابات فرمانداری تهران بازدید کردند

ساعت 14:20- آیت الله موحدی کرمانی در انتخابات شرکت کرد.

ساعت 14:15- مدیرعامل تیم فوتبال پرسپولیس در چیذر رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 14:11- آیت الله صدیقی تهران پیش از آغاز نمازجمعه، با حضور در پای صندوق‌ رأی، مستقر در مصلای امام‌خمینی(ره)، در انتخابات شرکت کرد.

ساعت 14:03- محمود احمدی‌نژاد با حضور در مسجد جامع نارمک رأی خود را به صندوق انداخت.

ساعت 13:55- فرمانده هوانیروز ارتش: از صبح امروز چندین فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش، توزیع صندوق‌های رای سیار را به مناطق صعب‌العبور کشور مثل مشهد، کرمانشاه، مسجدسلیمان، اصفهان، لرستان، ایلام و دیگر نقاط محروم کشور آغاز کرده‌اند

ساعت 13:43- آیت الله جوادی آملی در جمع خبرنگاران: پیام ما تشکر از استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و جمهوری اسلامی طلبی مردم است/ ملت با این انتخابات دست رد بر بیگانگان شرقی و غربی می‌زند.

ساعت 13:40- مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور: نامه آیت الله مصباح یزدی به فرمانداری منعکس شده است.

ساعت 13:39- علی مطهری در جمع خبرنگاران: هر قدر مشارکت مردم بالاتر باشد ما یک مجلس قوی تر خواهیم داشت/ مشارکت مردم به نظر بالا می آید و مردم احساس وظیفه کرده اند که حتما شرکت کنند/ فکر می کنم در مجموع مجلسی قوی تر خواهیم داشت اما پیش بینی آینده که اکثریت اصولگرا و یا اصلاح طلب است خیلی آسان نیست و باید بررسی کنیم

ساعت 13:38- آیت‌الله یزدی در جمع خبرنگاران: معذورم تا مسائلی را درباره انتخابات در حال انجام بگویم اما همین بس که بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بر اساس سابقه‌ای که داشتند به فکر خوشگذرانی و منافع شخصی خود بودند به همین دلیل به عدم صلاحیت آن‌ها رأی دادند/ سطح نمایندگان مجلس نسبت به مجلس اول بسیار پایین‌تر است؛ از مردم توقع می‌رود تا سطح تخصص و تعهد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بالاتر ببرند/ در مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی بروند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم و کل کشور را داشته باشند و به فکر منافع شخصی و صرفاً حوزه انتخابیه خود نباشند.

ساعت 13:28- آیت الله جوادی آملی آرای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 13:23- حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توئیتر خود نوشت: امروز، نهال سبز امید دوباره در دل ایمان ملت جوانه زد. زیبایی صبح انتخاب ستودنی است

ساعت 13:15- آیت الله جنتی در جمع خبرنگاران: اگر کسانی که به مجلس میروند دارای ثروت‌های کلان باشند هیچ امیدی به اینکه به فکر بیچاره‌ها و افراد مستضعف باشند نداریم/ برای بنده گزارش‌های زیادی داده‌اند که برخی کاندیداها در خیابان‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت تبلیغاتی دارند، اگر بنا باشد که از اول کار که هنوز رأی نیاورده‌اند قانون را زیرپا بگذارند، بعد در مجلس می‌خواهند چکار کنند؟

ساعت 13:05- سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه با حضور در مسجد قبا رای خود را به صندوق‌های رای مجلس خبرگان و شورای اسلامی انداخت

ساعت 12:55- هادی خامنه‌ای در جمع خبرنگاران: مردم به دنبال نمایندگانی هستند که در مورد اشتغال و رفع رکود اقتصادی تلاش و برای رونق اقتصادی برنامه‌ریزی داشته باشند

ساعت 12:47- وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: هیچ اختلال اینترنتی در فرایند برگزاری انتخابات نداشتیم؛ اگر مشکلی پیش بیاید ستادی در وزارت ارتباطات مامور شده تا مشکلات را بررسی و رفع کند

ساعت 12:46- عبدالله نوری در جمع خبرنگاران: حضور ملی و شرکت گسترده در انتخابات پیامی روشن خواهد داشت/ آرای مردم تاثیرگذار است حتی یک رای؛ ان شاءالله دولت با درایت کامل در حراست از آرای مردم کمال دقت را بکند/ ایلنا

ساعت 12:45- آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید آرای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 12:43- وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا گروه‌های تروریستی و خرابکار فعالیتی در رابطه با انتخابات داشته‌اند، گفت: در رابطه با این مسئله فردا صحبت خواهم کرد.

ساعت 12:39- استمرار تحلیل‌های جهت‌دار رسانه‌های غربی در روز انتخابات/ سی ان ان: انتخابات امروز در ایران حیاتی است؛ چرا که مشخص می‌کند آیا اصلاحاتی که حسن روحانی آن را آغاز کرده به‌‌ همان شکل ادامه خواهد یافت یا اینکه با برنده شدن محافظه کاران مخالف، برنامه‌های وی متوقف خواهد شد.

ساعت 12:38- استمرار تحلیل‌های جهت‌دار رسانه‌های غربی در روز انتخابات/ واشنگتن‌پست: این انتخابات، رفراندمی درباره سیاست‌های روحانی است/ بعید به نظر می‌رسد که نتیجه انتخابات حتی اگر روی کار آمدن اصلاح طلبان و یا اعتدال گرایان باشد، سیاست‌های کلان ایران را تغییر دهد/ اگر مشارکت مردم در این انتخابات گسترده باشد، می‌تواند به بازگشت اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالگرایان به عرصه سیاسی بیانجامد.

ساعت 12:35- معاون وزیر ورزش در گفتگو با «نسیم آنلاین»: رای دادن به معنای حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است

ساعت 12:29- سردار نقدی و پدر شهید مصطفی احمدی روشن رای خود را به صندوق انداختند.

ساعت 12:25- : آیت الله علم الهدی پس از شرکت در انتخابات: این مردم با عشق به اسلام و ولایت به پای صندوق رای آمدند و مهمتر اینکه وظیفه و تکلیف خود را واجب دانسته و آن را انجام دادند.

ساعت 12:15- مدیرکل انتخابات شورای نگهبان: تا کنون تخلف قابل توجهی در سراسر کشور به این شورا گزارش نشده است.

ساعت 12:09- آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان لحظاتی قبل رای خود را در صندوق اخذ رای در محل شورای نگهبان انداخت.

ساعت 11:59- جهانگیری پس از شرکت در انتخابات: نقش رأی مردم در ایران هیچ وقت زینتی نبوده/ این حضور باشکوه نشان می‌دهد که مردم اهمیت و تأثیرگذاری خودشان را در انتخابات می‌دانند

ساعت 11:50- سخنگوی جبهه پایداری : توصیه می‌کنیم که مردم در برگه‌های رای خود یا کد انتخاباتی آیت‌الله مصباح و حجت‌الاسلام مصباحی مقدم را بنویسند یا اینکه نام کامل " آیت‌الله تقی مصباح یزدی" را در برگه‌های خود درج کنند چرا که ممکن است این دو نام با هم اشتباه شود.

ساعت 11:47- دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خواستار اصلاح‌ بنرهای شبهه‌ناک شد/ آیت‌الله مصباح‌یزدی به عنوان «مصباح» مشهور هستند نه فرد دیگری

در نامه دفتر آیت الله مصباح یزدی به وزارت کشور آمده است: با توجه به اینکه علامه مصباح یزدی به عنوان «مصباح» مشهور هستند و فرد دیگری از کاندیداهای حاضر در انتخابات خبرگان استان تهران به این اسم در جامعه شهره نبوده و مورد خطاب قرار نمی‌گیرد، قطعا آراء با عنوان «مصباح» متعلق به علامه مصباح یزدی بوده است و لازم است وزارت کشور در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد. این درحالی است که موضوع از طریق شورای نگهبان به عنوان ناظر بر اجرای بدون تخلف انتخابات نیز پیگیری خواهد شد.

ساعت 11:45- حدادعادل در جمع خبرنگاران: به نتیجه این انتخابات خوشبینم/ ما انتخابات را یک جشن سیاسی ملی می‌دانیم/همه ملت در یک جشن سیاسی شرکت می‌کند و این پیام بسیار خوبی برای همبستگی و افزایش عزت و اقتدار ملی به دنیا می‌دهد.

ساعت 11:43- آیت‌الله مصباح یزدی در انتخابات شرکت کرد.

ساعت 11:42- اطلاعیه شماره 3 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: نمایندگان نامزدها فقط با کارت صادره توسط هیأت نظارت می‌توانند در شعبه حضور داشته باشند

ساعت 11:41- سید محمود علوی وزیر اطلاعات، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و حسین هاشمی استاندار تهران با حضور در وزارت کشور آرای خود را به صندوق ریختند.

ساعت 11:40- علی مطهری و محمد غرضی با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداختند

ساعت 11:34- سخنگوی قوه قضائیه: تاکنون حدود بیش از ۵۰ الی ۶۰ تخلف انتخاباتی گزارش شده است/اما هیچ‌کدام تخلف مهمی نبوده است؛ بیشتر جرائم اعلام شده جرائم اینترنتی است.

ساعت 11:22- مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور: 51 هزار و 700 شعبه اخذ رای در حال فعالیت هستند/ استقبال همه جا خوب است/ اگر در مناطقی نیاز به تمدید زمان رای گیری باشد با دستور وزیر انتخابات در آن مناطق تمدید می شود.

ساعت 11:19- پست شهاب مرادی در فضای مجازی: امیدوارم با رأی دادن هر ایرانی چشم دشمنان این مرز و بوم کور شود.

ساعت 11:18- آیت الله علوی گرگانی پس از شرکت در انتخابات: حقیقت این است که ملت شریف ایران چنین اوقاتی آماده خدمت و گوش شنوا برای بیانات مقام معظم رهبری دارند و لازم است بر ما که قدر این ملت را بدانیم چون باعث آبروی اسلام و مسلمین هستند.

ساعت 11:15- محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون و داوطلب انتخابات مجلس در انتخابات شرکت کرد.

ساعت 11:12- آیت الله آملی لاریجانی پس از شرکت در انتخابات: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی پیامی روشن برای کشورهای غربی دارد که مردم ما یکپارچه از نظام و رهبری دفاع می کنند/ اخیرا کاخ سفید اعلام کرد مردم ایران نظر خودشان را به جهان اعلام کنند که باید گفت مردم ما سی و هفت سال است دارند نظر خود را به جهان اعلام می کنند/ مردم ایران در هفتم اسفند هم حماسه ایجاد خواهند کرد و نظر خودشان را با صدای رسا به جهان اعلام می کنند که کشورهای بیگانه حق دخالت و خط دهی در کشور ما را ندارند.

ساعت 11:10- رئیس دولت اصلاحات در حسینیه جماران رأی داد/ این در حالیست که وی در انتخابات "مجلس نهم"، به دور از چشم خبرنگاران در "دماوند" رای خود را به صندوق انداخته بود.

ساعت 11:02- علی یونسی پس از شرکت در انتخابات در پاسخ به سوالی درباره اینکه منظورش از کناره‌گیری عارف به نفع لاریجانی چه بوده است، گفت: من نگفتم که عارف به نفع لاریجانی کنار می‌کشد بلکه گفتم عارف مصلحت‌اندیشی می‌کند.

ساعت 10:57- مرضیه وحید دستجردی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران: مردم نشان می‌دهند که آرای آنها با چه کسی است

ساعت 10:48- موسوی لاری پس از شرکت در انتخابات: آنهایی که رأی می‌آورند به مسیری که قبول کرده‌اند، عمل کنند و آنهایی هم که رأی نیاوردند، بپذیرند که رأی نیاورده‌اند/تلقی من این است که مشارکت خوبی خواهد داشت/ تخریب از ناحیه هر کسی باشد قابل قبول نیست.

ساعت 10:39 - آیت الله هاشمی شاهرودی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

ساعت 10:35 - غلامعلی حداد عادل و مرضیه وحید دستجردی از اعضای لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در انتخابات شرکت کردند.

ساعت 10:10 - اعضای نهضت آزادی هم در انتخابات شرکت کردند.

ساعت 10:10 - 4 نکته جالب از معرفی‌نامه کاندیداهای خبرگان که توسط وزارت کشور در شعب رای گیری تهران نصب شده است + تصویر

1⃣ روبروی اسم علوی وزیر اطلاعات نوشته شده است: مشهور به "دکتر علوی"

2⃣ برای اسم آیت الله مصباح یزدی فقط از عنوان "مصباح" استفاده شده است و در بخش "مشهور به"، اسمی درج نشده است.

3⃣ برای نام مصباحی مقدم، در بخش "مشهور به" از عنوان "مصباح" استفاده شده است.

4⃣ برای اسم هاشمی بهرمانی در بخش "مشهور به" از عنوان "هاشمی رفسنجانی" استفاده شده است.

✳️ سوال اینجاست که آیا آراء آیت الله مصباح از سوی وزارت کشور برای حجت الاسلام مصباحی مقدم خوانده خواهد شد؟

ساعت 10:23 - محسن رضایی پس از شرکت در انتخابات: نشاط و شادابی که امروز در چهره مردم می‌بینیم بسیار فوق‌العاده است/ملت فراتر از احزاب و جناح‌ها می‌دانند که منافع ملی‌شان در چه چیزی است/ توصیه من به احزاب و جناح‌های سیاسی این است که سعی نکنند آرای مردم را هزینه پیشرفت خودشان کنند

ساعت 10:21 - اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور: به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را، به صورت کامل و خوانا قید کنید

ساعت 10:18 - نسیم آنلاین:: رئیس‌جمهور پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران: بر اساس گزارش های رسیده هم امنیت در سراسر کشور وجود دارد و هم حضور مردم پرشور است/ امروز مشارکت سیاسی به مفهوم امیدواری به اینده کشور است/ دولت آرای مردم را امانت بزرگ می داند و برای حراست از این امانت همه تلاش خود را می کند/ من به همه مردم اطمینان می دهم که دولت و وزارت کشور یک انتخابات قانونی برگزار کنند/ امروز چشم های دوستان و دشمنان ما به این انتخابات دوخته شده است/ هر مجلسی با هر ترکیبی به وجود بیاید برای ما محترم است

ساعت 10:10 - اسحاق جهانگیری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

ساعت 10:09 - محسن رضایی و حجت الاسلام حسن خمینی آرائ خود را به صندوق انداختند.

ساعت 09:59 - شهردار تهران، پس از شرکت در انتخابات گفت: مجلس آینده، مجلس خوبی خواهد بود و از یک طرف باید به فکر معیشت و اقتصاد مردم که مهمترین چالش امروز ماست، باشد/ از طرف دیگر انشاءالله در سطح جهانی مجلس آینده روحیه استکبارستیزی و دفاع از مظلومین را در دستور کار خود خواهد داشت.

ساعت 09:55 - حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 09:50 - رئیس قوه قضاییه با حضور در مسجد غریب الغربای آمل رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 09:44 - آیات سبحانی و محمدی گلپایگانی و وزیر دفاع آراء خود را به صندوق انداختند.

ساعت 09:40 - اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور: ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رای دادن مراجعه‌کنندگان به شعب و صدور تعرفه، پس از برسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7.12.1376 یا قبل از آن بودن است/ عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست.

ساعت 09:37 - معاون امور زنان رئیسجمهور و وزیر ورزش و جوانان در انتخابات شرکت کردند.

ساعت 09:35 - اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نیست/ ضمناً از کلیه رأی دهندگان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری کارت یا شماره ملی خود را حتماً همراه داشته باشند.

ساعت 09:30 - رئیس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران رای خود را به صندوق انداختند.

ساعت 09:20 - آیت‌الله نوری همدانی: مردم به افرادی انقلابی رای دهند.

ساعت 09:17 - آیت الله مکارم شیرازی بعد از شرکت در انتخابات: دعا می‌کنم هر کس در انتخابات از هر قشر و جناحی شرکت می‌کند توفیق یابد، دوم اینکه این انتخابات به صورت آبرومند برگزار شود که موجب خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان شود و سوم اینکه بعد از انتخابات مسئولان بهتر از گذشته بتوانند که برای ملت فعالیت کنند.

ساعت 09:15 - محمدرضا عارف پس از شرکت در انتخابات: امیدواریم مشارکت مردم به ۷۵ درصد برسد/پس از انتخابات باید رفاقت شکل بگیرد

ساعت 09:10 - ظریف پس از شرکت در انتخابات: حضور پرشور مردم در انتخابات به برکت خون شهدا و تلاش نیروهای مسلح صورت می گیرد که این موضوع قابل تقدیراست/اولویت ما درعرصه سیاست خارجی ثبات در منطقه بوده و خواهد بود.

ساعت 08:55 - محمدرضا عارف و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کردند.

ساعت 08:40 - آیت الله نوری همدانی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی رای خود را به صندوق انداختند.

ساعت 08:37 - اطلاعیه شماره 1 شورای نگهبان: نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان دانست/هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت بر امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت

ساعت 08:35 - علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 08:31 - محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد.

ساعت 08:29 - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 08:11 - وزیر کشور پس از صدور فرمان آغاز انتخابات در جمع خبرنگاران: امیدوارم همه مردم ایران با همت در انتخابات شرکت کنند/ حداقل ده ساعت فرصت رای گیری داریم و اگر لازم باشد این زمان اضافه خواهد شد.

ساعت: 08:10 - حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از شرکت در انتخابات: شرکت در انتخابات هم وظیفه ماست هم حق ماست/ هرکسی کشور را دوست دارد در انتخابات شرکت کردند/ مردم سعی کنند استباق کنند و سرعت به خرج دهند در رای/ این سرعت شتاب زدگی نیست، پیشروی در کار خیر است/ دشمنان چشم طمع دوخته اند به کشور و انتخاب مردم طوری باشد که دشمن را مایوس کنند.

ساعت: 08:05 - رهبر انقلاب اسلامی در آغازین دقایقی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رای خود را در حسینیه امام خمینی (ره) به صندوق انداختند

ساعت: 08:00 - آغاز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با فرمان وزیر کشور

ارسال نظر: