افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی شهر تهران در ایام پایانی سال

کدخبر: 2014752

قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش ساعات کاری مراکز در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: از ۱۵ اسفند، پنج مرکز بیهقی، سراج، نیایش، آبشناسان و دماوند با دو ساعت افزایش کاری تا ساعت ۱۸ فعال خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید نواب حسینی‌منش با اشاره به شروع سفرهای نوروزی و برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده گفت: با توجه به آنکه همچون سنوات گذشته در روزهای پایانی سال مراکز با افزایش مراجعات مواجه است برای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات کیفی در کلیه مراکز از تاریخ 15اسفندماه جاری، پنج مرکز بیهقی، سراج، نیایش، آبشناسان و دماوند با دو ساعت افزایش کاری تا ساعت 18 فعال خواهد بود.

وی افزود: همچنین از یک ماه قبل 4 مرکز بیهقی، سراج، آبشناسان و نیایش در روزهای پنجشنبه تا ساعت 16 و شش مرکز بیهقی، سراج، آبشناسان، الغدیر، خاوران و امام رضا در روزهای جمعه فعال بودند.

حسینی منش با بیان اینکه در این ایام شهروندان می‌توانند قبل از سفر برای اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودرو خود به یکی از مراکز شهر تهران مراجعه کنند افزود: در مراکز معاینه فنی با توجه به وجود تجهیزات تست و حضور کارشناسان فنی، کلیه قسمت‌های مربوط به ایمنی خودرو نظیر ترمزها، کمک فنرها، وضعیت هم راستایی چرخ‌ها، اهرم بندی فرمان از لحاظ هرگونه لقی و یا خرابی و ... بررسی می‌شود.

حسینی منش در خصوص آخرین وضعیت سامانه یکپارچه معاینه فنی گفت: هدف از ملزم کردن استفاده کلیه مراکز سطح کشور از این نرم افزار طبق آیین نامه اجرایی معاینه فنی مصوب دی ماه 93 هیات وزیران اتصال و ارتباط دیتا بانک تجمیع شده در معاینه فنی با دیتا بانک پلیس بوده است که با این راهکار و اقدام پلیس بتواند به صورت نرم افزاری بدون نیاز به حضور فیزیکی در سطح شهرها نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای مشمول فاقد معاینه فنی اقدام کند و در حال حاضر اکثر مراکز معاینه فنی در سطح کشور به نرم افزار «سیمفا» متصل بوده و اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده در سطح کشور در سرورهای مرکزی وزارت کشور تجمیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این نحوه کنترل و سامان بخشی در این حوزه به نظر می رسد پلیس بایستی هرچه زودتر طبق شرح وظایف قانونی مقدمات اتصال به دیتا معاینه فنی نرم افزار سیمفا را تامین کند گفت: اتصال دیتا پلیس راهور به دیتا بانک معاینه فنی علاوه بر تسهیل در اعمال قانون و تسریع در عملیات پذیرش خودروها در مراکز دارای مزایای زیادی می باشد که از اهم آن میتوان به ارتقا کیفی نظارت ، اعمال محدودیت های مدیریتی در صدور معاینه فنی و استعلام وضعیت اصالت خودروها از اطلاعات پلیس اشاره کنند.

قائم مقام ستاد معاینه فنی ساماندهی وضعیت معاینه فنی در کشور را مستلزم چندین اقدام تبیین نکنند گفت: بدون تردید با انجام تنها یک راهکار مانند اتصال مراکز به «سیمفا» تمامی مشکلات معاینه فنی برطرف نخواهد شد و جهت بهره‌مندی کامل از مراکز معاینه فنی و حصول جایگاه واقعی خدمات معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات به همکاری و همدلی تمام متولیان امر و شهروندان در این زمینه نیاز است.

وی افزود: امیدوارم با تلاش خوبی که دولت با همراهی دلسوزانه پلیس در دو سال اخیر در این ارتباط انجام داده هرچه زودتر شاهد نتایج اثربخش در این حوزه و کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

ارسال نظر: