هاشمی:

جرایم رانندگی در پیشگیری از تخلفات اثرگذار است/رسانه‌ها به جای دروغ‌پردازی مردم را توانمند کنند

کدخبر: 2016158

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اینکه بار دیگر مشکلات جامعه را به گردن رسانه‌ها انداخت گفت: پلیس، دوربین‌ها و جرایم رانندگی در پیشگیری از تخلفات رانندگی اثرگذار و بازدارنده است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در در یازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: ایران در حوزه دفاعی در منطقه قدرت اول را دارد که این حوزه به نیروی انتظامی نیز مربوط می‌شود و نشان می‌دهد که ایران دارای پتانسیل‌های قوی در همه حوزه‌ها است.

وی افزود: برای برخی عادت شده که کم کاری‌های خود را به گردن پلیس و وزارت بهداشت بیندازند و هر اتفاقی که بیفتد بگویند دلیلش ناکارآمدی پلیس و وزارت بهداشت است در حالی که ناجا و وزارت بهداشت معلول هستند و ناکارآمدی بعضی از بخش‌ها اثرگذار و دخیل هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: کشور ما در زمینه نانو فناوری رتبه ۷ جهان را کسب کرده و حتی توانسته‌ایم موشک بسازیم و این مسئله نشان می‌دهد که می‌توانیم به راحتی مشکلات را حل کرده و موانع را مرتفع کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسانه‌ها به جای تهمت و دروغ‌پردازی و بر هم زدن اعصاب و آرامش مردم جامعه و مردم را توانمند کنند.

وی با بیان اینکه کمترین رشد در زمینه هزینه‌ها و بودجه مربوط به وزارت بهداشت است گفت: ۵ هزار نقطه خطرساز در کشور وجود دارد و باید بودجه‌ای به این امر اختصاص یابد تا آمار کشته‌ها و تصادفات کاهش پیدا کند چرا که هر قدر تصادفات افزایش یابد هزینه و بار کاری وزارت بهداشت نیز زیاد می‌شود.

هاشمی افزود: ۹۰ درصد سرطان‌های به خاطر سیگار است و باید فکری در این زمینه شود تا مشکلات در این حوزه مرتفع گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زندان‌ها ۶ برابر ظرفیت خود زندانی دارند که بخش عمده‌ای از آن مربوط به تصادفات است که فرد بیمه ندارد و به دلیل تصادف و کشته شدن نفر دیگری در حادثه تصادف به زندان می‌افتد و برای این معضل نیز باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: یه عنوان مثال در سراوان هر یک نفر نان‌آور ۱۱ نفر است و اگر این فرد تصادف کند مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌اش پیش می‌آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امداد هوایی بسیار اهمیت دارد افزود: بنده چند روز پیش در خور و بیابانک و جندق بودم و مشاهده کردم که مسافت هر شهر به شهر دیگر بسیار زیاد است و امکانات در این گونه مناطق کامل نبوده و حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر تا اصفهان وجود دارد و در صورت بروز تصادف مشکلات زیادی برای مردم در این مناطق ایجاد می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه آمبولانس هوایی برای پوشش در مناطق دورافتاده و صعب العبور بسیار اهمیت دارد گفت: بالگرد برای امدادرسانی و خدمات‌دهی به مناطق دورافتاده و صعب العبور فراهم کردیم اما می‌گویند جایگاه سوخت و آشیانه وجود ندارد و این در حالی است که اگر عزم و همت جدی وجود داشته باشد مشکلات در این مناطق کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: هلال احمر، پلیس، آتش‌نشانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همگی به یکدیگر مرتبط هستند و می‌توان همه را تحت پوشش پلیس قرار داد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اورژانس اداره‌ای است که زیرمجموعه اداره دیگر است در حالی که اورژانس سازمانی چابک و به روز با وظایف و اختیارات مشخصی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: کار‌ها و اقدامات ناجا به ویژه پلیس راهور بسیار مهم و ارزشمند است چرا که اگر پلیس درجاده‌های کشور نباشد اتفاقات ناخوشایندی در جاده‌ها به وجود می‌آید.

وی افزود: کار‌ها و اقدامات بعد از بروز حادثه آغاز می‌شود و وزارت راه و شهرسازی در کاهش تصافدات مهم است و وزارت بهداشت نقشی در کاهش تصادفات ندارد بلکه بعد از بروز تصادف برای مداوا و درمان مصدومین اقدامات لازم انجام می‌شود.

هاشمی در پایان با بیان اینکه اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی به دلیل مربوط بودن با روح و روان افراد نقش مهمی دارد گفت: کمک و همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها با پلیس در حقیقت کمک به مردم است تا بتوان به آن آگاهی رسانی کرد و تصادفات را کاهش داد.

ارسال نظر: