تأکید تهران و مسکو بر حضور نمایندگان کلیه اقشار سوریه در گفتگوهای آتی ژنو

کدخبر: 2016571

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و همچنین حضور نمایندگان کلیه اقشار سوریه در گفتگوهای آتی ژنو تأکید کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میخائیل بوگدانف نماینده پوتین رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور که در حال دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران می باشد، امروز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن مشورت و تبادل نظر در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه از جمله سوریه، یمن، لبنان و فلسطین را مورد مشورت و رایزنی قرار دادند.

در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در آستانه دور جدید مذاکرات سوری - سوری در ژنو، برگزار شد تهران و مسکو ضمن تأکید بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه، بر مشورت های دو کشور جهت تقویت روند گفتگو و آشتی ملی تأکید کردند.

بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه ضمن استقبال از رایزنی های مستمر ایران و روسیه و تبادل نظر دو کشور در خصوص مسائل غرب آسیا بر ضرورت کمک به حل و فصل سیاسی مسائل منطقه و بازگرداندن ثبات و امنیت به کشورهای دچار مشکل تأکید و حضور نمایندگان کلیه اقشار و احزاب سوریه در گفتگوهای آتی ژنو را شرط اساسی موفقیت این گفتگوها دانست. طرفین همچنین بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان نیز لازمه مبارزه موفق با تروریسم را عزم کشورها به خصوص قطع راه های ارتباطی و تدارکاتی، مالی و تسلیحاتی این گروه ها عنوان کرد.

در این دیدار معاونان وزرای خارجه در خصوص یمن اعلام کردند که تهران و مسکو از تلاش های سازمان ملل در قبال حل سیاسی بحران یمن و مبارزه با گروههای تروریستی حمایت می کنند و تاکید دارند تداوم روش نظامی و امنیتی شرایط فعلی را بیش از پیش پیچیده می کند.

ارسال نظر: