وزیر بهداشت در همایش بزرگداشت روز شهید؛

حل مشکلات کشور در گرو وحدت و گام برداشتن در مسیر انقلاب، امام راحل و شهدا است

کدخبر: 2016762

وزیر بهداشت بابیان اینکه حل مشکلات کشور درگرو وحدت و گام برداشتن و قلم‌زدن در مسیر انقلاب، امام راحل و شهدا است، افزود: افرادی که ضعف‌ها را بزرگ جلوه داده می‌دهند و بنا به مخالفت در امور دارند، کشور را دچار یاس و ناامیدی می‌کنند و به فرموده امام خمینی(ره) یاس و ناامیدی از جنود ابلیس است.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، دکتر سید حسن هاشمی در همایش بزرگداشت روز شهید که در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) بر لزوم احترام و تکریم شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد .

وزیر بهداشت بابیان اینکه مجلس گرامیداشت شهدا نباید همانند مجلس ترحیم باشد، افزود: نگاه آن عزیزان به دنیا و آفرینش متفاوت بود .

هاشمی تأکید کرد: شهادت در دوران جنگ مد نبود و آن‌ها زنده هستند و در پیشگاه الهی ارتزاق می‌کنند. آن عزیزان با عشق و علاقه برای دفاع از دین، ناموس و میهن خود می‌جنگیدند و قبل از شهادت در رود کارون غسل می‌کردند و از خدا طلب شهادت داشتند و بهترین لحظات زندگی خود را فدا می‌کردند .

هاشمی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به دوستی خود با شهید محمد طرحچی (بنیان‌گذار فرمانده پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی) گفت: او یکی از بهترین مهندسان کشور بود که از دانشگاه پلی تکنیک فارغ‌التحصیل شده و به جهاد واردشده بود .

وزیر بهداشت گفت: به‌جز شهید همت که سالگرد شهادت ایشان نزدیک است و به سیدالشهدای جنگ معروف است، فردی به بی‌باکی ،شجاعت و جسارت شهید طرحچی ندیدم و او در جبهه و در زمان اقامه نماز، با گلوله تانک به شهادت رسید و چه سعادت بزرگی نصیب ایشان شد .

هاشمی بابیان اینکه جانبازانی که 30 سال روی تخت هستند، به‌هیچ‌وجه از وضعیت خود پشیمان نیستند، افزود: آن‌ها می‌گویند که بهترین تصمیم عمر خود را گرفته‌اند زیرا بالاترین مدال افتخاری که نصیب خانواده‌ها می‌شود، شهادت و جانبازی است .

هاشمی بزرگ‌ترین موهبت در دنیا را مرگ دانست و گفت: اگر مرگ نبود مشخص نبود که انسان چه‌کارهایی می‌کرد. مرگ جزء معدود اتفاقاتی است که در دنیا دروغ نیست و همه آن را باور کرده‌اند .

وزیر بهداشت بابیان اینکه شهادت غم ندارد بلکه غم آن مربوط به رفتار و کردار ما است، گفت: وقتی تصمیمات حکومت، نظام، مسئولان، مجلس و دولت در راستای آرمان‌ها و آرزوهای شهدا، امام خمینی(ره) و انقلاب باشد، این خانواده‌ها خوشحال و خشنود و روح شهدا نیز شاد می‌شود و اگر تصور کنند که از مسیر اهداف شهدا و انقلاب غافل هستیم، ناراحت می‌شوند .

هاشمی امنیت موجود ایران در منطقه آشوب‌زده خاورمیانه را ایستادگی ملت ایران و قدرت جمهوری اسلامی را مدیون خون پاک شهدا، راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست .

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر اینکه مجلس و مراسم شهید و شهادت باید بهترین و پرنشاط‌ترین مراسم باشد، اظهار داشت: آن‌ها به اجر و آرزوی خود رسیده‌اند و ما باید مراقب باشیم که در حق آن‌ها ظلمی نشود .

هاشمی یکی از نگرانی‌های خود را عدم مراقبت و احترام به فرزندان شهدای کشور و شهدای بزرگواری مانند شهیدان بهشتی، همت و باکری دانست و گفت: باید از آن‌ها مراقبت کنیم و نظام جمهوری اسلامی با آن‌ها با احترام برخورد کند .

وی شهادت را مصیبت ندانست و تصریح کرد: مصیبت زمانی است که راه را گم‌کرده و مسیر را به‌اشتباه برویم و یا از شهدا برای رسیدن به قدرت، ثروت، ویژه خواری و امیال خود، سوءاستفاده کنیم .

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر توجه همگان بر وصیت و فرمایشات امام راحل مبنی بر اتحاد و همدلی، خاطرنشان کرد: امام بزرگوار می‌فرمودند که اگر باهم باشید به کشور آسیبی نمی‌رسد و اگر آسیبی رسید متوجه خودمان یعنی نفس انسان و جناح‌بازی است .

وزیر بهداشت بابیان اینکه حل مشکلات کشور درگرو وحدت و گام برداشتن و قلم‌زدن در مسیر انقلاب، امام راحل و شهدا است، افزود: افرادی که ضعف‌ها را بزرگ جلوه داده می‌دهند و بنا به مخالفت در امور دارند، کشور را دچار یاس و ناامیدی می‌کنند و به فرموده امام خمینی(ره) یاس و ناامیدی از جنود ابلیس است .

هاشمی در پایان با اشاره به تحول در طبیعت هم‌زمان با روزهای پایانی سال، ابراز امیدواری کرد تا در افراد نیز تحولی صورت گیرد و شاهد وحدت بیش‌ازپیش مسئولان و سران کشور باشیم چراکه خروجی آن موجب رضایتمندی مردم و شادی دل شهدا و خانواده‌های آن‌ها خواهد شد.

ارسال نظر: