روحانی در همایش روز شهید:

هرگز تعرض به حرم‌های اهل بیت را تحمل نخواهیم کرد

کدخبر: 2017434

حسن روحانی گفت: اگر تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل بیت ما تجاوز کنند هیچ کسی تحمل نمی‌کند آیا کسی تحمل می‌کند که به حرم‌ ائمه تجاوز بشود؟ ما تحمل نمی‌کنیم و می‌ایستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سومین همایش ملی بزرگداشت روز شهید با حضور حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم برگزار شد.

روحانی در این مراسم با بیان این که حضرت زهرا(س) تنها برای فدک قیام نکرد اظهار داشت: و نه برای حفظ فدک که برای حفظ راه پیامبر و مسیر هدایت و برای گفتن سخن حق و برای احیاء راه حیات و سعادت ایستاد و مقاومت کرد و سختی‌ها را به جان خرید و و با اشک و آه و مظلومیتش ندایش و صدایش را به گوش آن روز جهان اسلام و به گوش همه مسلمانان و آزادی‌خواهان در طول تاریخ رساند.

وی افزود: گر بخواهیم در میان همه شهیدان در دوران پیامبر و بعد از پیامبر و در طول تاریخ سید آن شهیدان را بیابیم کسی جز فرزند برومند همین فاطمه(س) نیست.

رئیس جمهور دفاع مقدس ایران را ادامه نهضت عاشورا دانست و با اشاره به رشادت های رزمندگان دفاع مقدس گفت: آیا جز عشق به فاطمه اطهر و فرزند برومندش حسین ابن علی(ع) و ایمان به خدا و رسول و قیامت و خاندان رسالت چیز دیگری وجود دارد که این قدرت را در وجود یک انسان بیافریند و چقدر یک فرد می‌تواند بزرگ شو و چقدر می‌تواند رشد کند و عظمت پیدا کند؟

روحانی بیان کرد: این کار بزرگ را شما خانواده‌ها آفریدید این قدرت بزرگ را شما خانواده‌ها آفریدید شما مردان و زنان و شما مادران و پدران و شما برادران و خواهران و شما همسران شما توانستید در خانه اینها را تربیت کنید.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به دیدارش با خانواده های شهدا گفت: اقعاً آدم بالاترین روحیه را می‌گیرد دنیایی از معنویت در خانه این خانواده‌ةای عزیز هست بعد ازسال‌ها شهیدش سال 59 یا 60 شهید شده 30 و چند سال گذشته با همان روحیه و نشاط و افتخار 3 یا 4 شهیدداده و جانباز دارد ولی خم به ابرو نمی‌آورد و با افتخار حرف می‌زند و می‌دان و می‌فهمد که فرزندش بهترین راه را انتخاب کرده و می‌داند که فرزندش جاودانه شده و هیچ راهی جز ایثار برای جاودانگی وجود دارد.

روحانی طی سخنانش در همایش روز شهید گفت: شهیدان قدرت بزرگ کشور ما هستندشهیدان سرمایه اجتماعی ما هستند شهیدان اول به کشورشان و نظامشان و به امامشان اعتماد کردند.

وی با اشاره به هدیه ای که از مادر یک شهید دریافت کرد بیان داشت: این روحیه است که آن شهید را ساخته عزت الله کرمعلی را این مادر ساخته گلبانو توانسته آن فرزند را تربیت کند و این گلبانو با دست های پر برکتش می‌نشیند و همه وصیت نامه فرزندش را روی یک فرش جاودانه می‌کند و امروز می‌آورد اینجا و این افتخار برای من که بهترین هدیه را در دوران ریاست جمهوری‌ام از دست این مادر گرفتم ومن این هدیه را تقدیم می‌کنم به موزه شهدا که آنجا به یادگار بماند.

روحانی اظهار کرد: هیچ وقت فراموش نمی‌کنم یکی از این ایامی که رفتم به خانواده‌ةای شهدا و جانبازان رفتیم منزل یک جانبازی که دو دست و دو پا نداشت و یک چشم هم نداشت به من گفت که فلانی حالا که آمدی من یک چیزی می‌خواهم و باید به من قول بدهید گفت من از شما می‌خواهم به معلولین عادی کشور بیشتر کمک کنید و سر بزنید پیش ما می‌آیند و به ما می‌رسند اما آن بچه‌ای که دست و پایش ناقص است وکمتر به آن می‌رسد درخواست من این است که به آنها برسید. واقعاً انسان در برابر عظمت اینها دچار حیرت می‌شود که اینها چقدر ایثارگر و فداکارند.

رئیس دولت یازدهم در همایش روز شهید، گفت: شما ببینید در جامعه ما چه خبر است چرا به همدیگر تهمت می‌دزنیم ودروغ می‌گوییم و به هم توهین می‌کنیم؟ چرا فضای برادری و وحدت در جامعه به وجود نمی‌آوریم؟ چرا به فکر حزب خود و جناح خود هستیم؟ چرا به فکر کشور نیستیم چرا به فکر عظمت این ملت نیستیم؟ چرای برای راحتی مردم کاری نمی‌کنیم؟

روحانی با اشاره تلویحی به منتقدین برجام بیان کرد: برخی چقدر تنگ نظرند که به خاطر اینکه این دولت توانسته یک کار بزرگ را در کنار ملت انجام دهد نمی توانند عظمت و رفاه ملت را ببینند. ما باید به این مردم خدمت کنیم درس را از خانواده‌های شهدا باید یاد بگیریم. ایثار و فدارکاری برای ملت را از خانواده‌های شهدا یاد بگیریم انقلاب اسلامی و 22 بهمن و 17 شهریور و اصلاً انقلاب برای چی بود؟ جز اینکه ما می‌خواهیم در جامعه ما نور هدایت اسلام را ببینیم انقلاب برای اخلاق و برادری بود و وحدت ملی بود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر ضمن انتقاد از "برخی رسانه ها" گفت: بعضی که لب می‌خواهند باز کنند یک عده می‌ترسند که چه چیزی می‌خواهد بگوید نکند می‌خواهد توهین کند؟ بعضی از روزنامه‌ها یک بخشی‌ از آن فحش نامه است و با ترس آن روزنامه را باز می‌کنی!

رئیس دولت یازدهم بیان کرد: اسلام یعنی قلب تسلیم خدا باشد اسلام آن است که مردم از دست و زبان ما راحت باشند و در امنیت و سلامت باشند. شهیدان ما راه دین را به ما آموختند و راه آیثار و فداکاری را به ما آموختند به ما آموختد که از کشورمان حفاظت کنیم و از اخلاقمان و دینمان حفاظت کنیم و آموختند در کنار رهبری باشیم و به ما آموختند در کنار مسئولین باشیم.

روحانی با اشاره به حوادث منطقه، بار دیگر حرم اهل را خط قرمز جمهوری اسلامی دانست و گفت: شهدا به ما گفتند اگر در کنار شما مسلمان دیگری در خطر نابودی بود اگر حرم امیر المؤمنین و حرم ابا عبدالله الحسین و عسکریین و حرم زینب کبری در خطر بود حفاظت کنیم. آن موقعی که داعش به عراق حمله کرد من گفتم که حرم ائمه خط قرمز ما است ما اگر تروریست ها بخواهند به حرم اهل بیت ما تجاوز کنند هیچ کسی تحمل نمی‌کند آیا کسی تحمل می‌کند که کسی به حرم‌ها ائمه تجاوز بشود؟ ما تحمل نمی‌کنیم و می‌ایستیم.

وی اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم به جوانان عزیز ما به خانواده‌های عزیز و بزرگوار ما که هر کجا در هر مقطعی برای دفاع از اسلام و خاندان رسالت لازم باشت بچه‌هایشان پا به رکاب هستند. ما شوخی و تعارف نداریم ما تابع دین هستیم و ما از رهبری حمایت می‌کنیم ما از خاندان رسالت حمایت می‌کنیم.

رئیس دولت بیان کرد: ما هر کسی که به این مملکت و به قدرت ملی ما خدمت کند در برابرش سر فرود می‌آوریم. در سیاست خارجی اگر خدمت کردند در برابرشان سر فرو می‌آوریم و در سرمایه اجتماعی که در انتخابات آن صف‌های طولانی را ایجاد کردند، برای آنها سر فرو می آوریم.

روحانی در انتهای سخنانش با بیان این که ما تا آخر عمر بدهکار خانواده‌های شهدا هستیم، گفت: الحمد لله قدم اول را توانستیم قانونی که روی آن خاک می‌خورد عملیاتی کردیم و گزارش دادند که 80 درصد آن قانون عملیاتی شده است. و ما هم در برابر شما وظیفه‌ای داریم و هر توانی داشته باشیم نسبت به آن وظیفه کوتاهی نمی‌کنیم و همه دست به دست هم می‌دهیم که راه شهیدانمان را ادامه می‌دهیم.

ارسال نظر: