رئیس پلیس راهور پایتخت خبر داد:

طرح ترافیک و زوج و فرد تا ۱۳ فروردین ۹۵ اجرایی نمی‌شود

کدخبر: 2017841

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: طرح ترافیک و همچنین زوج و فرد از ۲۸ اسفندماه سال جاری تا ۱۳ فروردین سال ۹۵ اجرایی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری با موضوع تمهیدات نوروزی اظهار کرد: شهر تهران با توجه به افزایش خودروها 6 سال متوالی کاهش تلفات رانندگی را داشته است که این موضوع نشان‌دهنده آگاهی مردم نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اقدامات و راهکارهای مؤثر پلیس راهور است .

وی افزود: در 11 ماه سال جاری 9 درصد کاهش تلفات در حوادث رانندگی وجود داشته است و 56 نفر نسبت به سال قبل کمتر کشته‌شده‌اند .

عابرین پیاده بالاترین تلفات حوادث رانندگی رادارند

این مقام ارشد انتظامی بابیان اینکه عابرین پیاده بالاترین نرخ حوادث رانندگی رادارند اذعان داشت: فوتی‌های تصادفات 39 درصد بالای 50 سال، 26 درصد از 30 تا 50 سال، 24 درصد 20 تا 30 سال و 10 درصد سن کمتر از 20 سال بوده‌اند .

وی ادامه داد: در تهران بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به سنین بالای 50 سال است .

سردار حسینی بابیان اینکه تغییر ناگهانی سرعت‌های غیرمجاز یکی از عوامل تصادفات است گفت: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم و همچنین تغییر مسیر ناگهانی سرعت‌های غیرمجاز از عوامل تصادف هستند .

خودروهای متخلف توقیف می‌شوند

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: پلیس با خودروهایی که ایجاد مشکلات می‌کنند و از داخل خودرو ترقه و مواد محترقه پرتاب می‌کنند و باعث سلب آسایش مردم می‌شوند با آن‌ها برخورد جدی کرده و خودروهای آن‌ها را متوقف می‌کنند .

وی به برنامه‌های پلیس راهور برای سال 95 اشاره کرد و گفت: برنامه پلیس راهور در سال 95 کاملاً توسعه هوشمند سازی معابر هم به لحاظ پایش و هم به لحاظ ثبت تخلف خواهد بود .

سردار حسینی گفت: طرح ترافیک زوج و فرد از 28 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 اجرایی نمی‌شود و همچنین از 25 اسفند نرخ جرایم جدید اعمال می‌شود .

وی به برنامه پلیس راهور پایتخت در پنج‌شنبه‌ آخر سال گفت: گل‌فروش‌ها در جاده بهشت‌زهرا یکی از مشکلات جدی هستند و در جریان بار ترافیکی اخلال ایجاد می‌کنند و بر همین اساس پلیس راهور پایتخت با ستاد رفع سد معبر شهرداری هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا این معضل رفع شود .

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: اجرای طرح 94 درزمینهٔ طرح ترافیک تا زمانی که این طرح به‌طور کامل توزیع نشود اجرایی نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال 95 طرح ترافیک به‌صورت کامل توزیع شود .

وی گفت: مهم‌ترین مأمورین پلیس راهور تهران مدیریت سرعت است و بر همین اساس از 317 دوربین ثابت و سیار برای این هدف استفاده می‌شود .

وی گفت: برای مسافرانی که از شهرهای مختلف به تهران می‌آیند توصیه می‌شود که قوانین را رعایت کنند و سرعت مجاز نیز برای آن‌ها مشخص است و در بزرگراه‌ها سعی شده به‌صورت کامل اطلاع‌رسانی شود و حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه‌ها 90 کیلومتر در ساعت است .

حسینی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که برای رانندگان نیز که از نقاط مختلف کشور به تهران می‌آیند تشخیص مسیر در بزرگراه‌ها است که گاهی ممکن است مسیر را اشتباه بروند و بهتر است این افراد از خط اول بزرگ‌راه‌ها استفاده کنند .

وی ادامه داد: چپ و راست‌گردها باعث ایجاد تصادفات می‌شوند و بر همین اساس حتماً رانندگان باید به تابلوی علائم راهنمایی توجه و دقت کنند برای تردد از خط اول استفاده نمایند .

این مقام ارشد اذعان داشت: در مقاطع خودروها به شرطی حق ورود و گردش‌به‌راست رادارند که راه مستقیم باز باشد اما درمجموع عبور از راست‌گردها به‌منزله عبور از چراغ‌قرمز است و جریمه عبور از چراغ‌قرمز اعمال می‌شود .

وی بابیان اینکه سرعت مجاز در داخل شهر 30 کیلومتر در ساعت هست ادامه داد:‌ آیین‌نامه صراحتاً عنوان کرده که اگر چراغ برای راننده سبز شد و اما وضعیت تقاطع به‌گونه‌ای بود که عبور از آن غیرممکن باشد نباید راننده حرکت کند .

سردار حسینی افزود: 99 درصد تکلیف در رانندگی بر عهده رانندگان است و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی رانندگان در حقیقت به حفظ جان خود و دیگران کمک کرده‌اند .

این مقام ارشد انتظامی گفت: بنده نمی‌گویم که چراغ‌ها اصلاً ایرادی ندارند اما مسئله بهانه‌ای برای انجام تخلف نیست و رانندگان باید به نکات و قوانین راهور توجه لازم را داشته باشند .

سردار حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 146 تقاطع از 700 تقاطع به دوربین ثبت تخلف چراغ‌قرمز مجهز هست .

وی به اولویت‌های پلیس راهور پایتخت در سال 95 اشاره کرد و گفت: توسعه قابلیت‌های IPS یعنی هوشمند سازی و همچنین برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از اولویت‌های مهم پلیس راهور پایتخت است .

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: از اولویت‌های اصلی پلیس راهور مجموعه اقداماتی است که در راستای اصلاح رفتارهای رانندگی وجود دارد چراکه برای پلیس حفظ جان مردم و کاهش حوادث و تلفات رانندگی بسیار اهمیت دارد .

تهران رتبه اول کاهش تلفات رانندگی را دارد

رئیس پلیس راهور پایتخت بابیان اینکه تهران رتبه اول کاهش تلفات را در رانندگی دارد گفت: اقدامات گسترده‌ و مؤثری از سوی پلیس راهور پایتخت در راستای کاهش حوادث، سوانح و تلفات رانندگی انجام گرفت که همین موضوع باعث کاهش تلفات در شهر تهران شده است .

وی ادامه داد هر رانند موضع است تا در شهر تهران با پلاک خود تردد کند اما در حال حاضر تردد پلاک غیر تهران نیز زیاد شده است و قرار است در سال آینده این موضوع ساماندهی شود و بیشتر خودروهایی که پلاک غیر تهران دارند شامل خودروهای عمومی هستند .

رئیس پلیس راهور تهران .بزرگ در پایان گفت: ستاد ترخیص برای خدمات‌رسانی به مردم تا 28 اسفندماه فعال است.

ارسال نظر: