آیت الله مکارم شیرازی:

کتاب‌هایی که اهل‌سنت علیه وهابیت نوشته‌اند بسیار بیشتر از مکتوبات شیعیان است

کدخبر: 2018531

یکی از مراجع عظام تقلید شیعیان درباره خطر وهابیت متذکر شد که این بلا فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه اصل اسلام و محتوای حقیقی آن را هدف گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم رونمایی از پایگاه تخصصی نقد وهابیت «مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع)» با حضور فعالان و مدیران این مؤسسه و پژوهشگران عرصه نقد وهابیت در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در این مراسم گفت: وهابیت در حال حاضر بزرگ‌ترین بلای جهان است، داعش و النصره فرزندان شوم وهابیت هستند و کسانی که در این عرصه مطالعات داشته‌اند می‌دانستند که چنین روزهایی برای جهان اسلام قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: وهابیت با خوارج قابل قیاس نیست، زیرا کشتار وهابیت در سطح جهان گسترش یافته، خطر وهابیت تنها برای مسلمانان نیست بلکه اصل اسلام را هدف گرفته‌اند. خطر آن‌ها بر مسلمانان‌‌ همان کشتارهایی است که به جای می‌گذارند ولی خطرشان برای اسلام آن است که آن‌ها سعی دارند اسلام را دینی خشن معرفی کنند و ابزاری به دست اسلام ستیزان در سطح دنیا خواهند داد، این در حالی است که دنیا امروز آماده روی آوردن به اسلام است، همان‌گونه که دانشمند آمریکایی گفته بود "با این رشد فزاینده گرایش به اسلام اگر روزی دیدید که مردم آمریکا صبح‌ها با اذان از خواب بیدار می‌شوند تعجب نکنید".

این مرجع تقلید اظهار داشت: در این مسئله بیش از هر چیز دلمان برای اسلام می‌سوزد که آن‌ها همیشه به‌دنبال تخریب چهره اسلام هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: نکته دیگر آن است که در مقابل این هجوم افکار باید هجمه قوی انجام شود، باید کار را به جایی برسانیم که مسلمانان و غیرمسلمانان باور کنند این افراد مسلمان نیستند و خارج از جمعیت مسلمانان هستند.

مکارم شیرازی گفت: کتاب‌هایی که از سوی اهل سنت بر رد وهابیت نوشته شده است بسیار بیشتر از کتاب‌هایی است که شیعیان در رد وهابیت نگاشته‌اند و به همین دلیل باید آن‌ها را در این مبارزه شرکت دهیم. در حال حاضر در سه جبهه با این افراد مبارزه می‌شود که شامل جبهه سیاسی، نظامی و فرهنگی است، حوزه‌ها وظیفه دارند که در جبهه فکری و فرهنگی با این گروه‌ها مبارزه کنند و اثبات شود که این افراد عوامل بیگانه هستند و افکار آن‌ها خلاف اسلام است.

وی افزود: چه‌کسانی به این وهابیون چنین اجازه‌ای داده‌اند که حس کنند قیم همه مسلمانان هستند؟ همین قیمومیت خیالی باعت شده است که با تمام علمای اسلام به مبارزه بپردازند و بگویند که "اگر افکار ما را نپذیرید باید جان خود را از دست بدهید". آینده این گروه بسیار تاریک است که خوشبختانه روز به روز در حال بدبختی بیشتر هستند و دنیا امروز بیش از پیش این گروه را می‌شناسد و حتی در آمریکا هم سیاستمدارانی وجود دارند که بیان می‌کنند، هسته مرکزی این تفکرات خطرناک در عربستان است و باید در آینده نزدیک منتظر ریشه‌کن شدن آن‌ها باشیم.

ارسال نظر: