پیام نوروزی محمدرضا عارف:

امیدوارم در سال ٩٥ دولت با همکاری مجلس، گام‌های بلندی در راه مقابله با فقر و فساد بردارد

کدخبر: 2018737

در بخشی از پیام نوروزی محمدرضا عارف آمده است: امیدوارم در سال ٩٥ دولت با همکاری مجلس دهم، گام‌های بلندی در راه شکوفایی اقتصاد و مقابله با فقر، فساد، تبعیض و کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن پیام نوروزی محمدرضا عارف به این شرح است:

«نوروز که هر ساله در آغاز فصل بهار توسط میلیون‌ها انسان از حوزه تمدنی ایران باستان و غرب آسیا تا مرکز و جنوب آن، بالکان و دیگر مناطق دنیا به‌ویژه در ایران سرافراز جشن گرفته می‌شود، پیام‌آور احترام، درک متقابل و صلح برای همه مردان و زنان است.

نوروز هرچند تمثیلی از حضور پر برکت بهار و آمدن سالی جدید و سرشار از امید و نشاط است، اما بی‌شک در ورای این مفهوم اشاره‌گر سنت دیرپا و فرهنگ بی‌بدیل صلح‌طلبی، مهربانی، انسان‌دوستی و خدامحوری ملت بزرگ و سرفراز ایران اسلامی است. برای ایرانیان عید نوروز موسم جشنی است که عصاره آن کنار گذاردن دشمنی‌ها، کدورت‌ها و نامهربانی‌هاست. هزاران سال است که پیام صلح و نوع‌دوستی شما مردم غیور در شکل این جشن بزرگ، بشریت را مبهوت خود ساخته و نام ایرانی مسلمان را در سراسر جهان با انسان‌دوستی توحیدی، اعتقاد قلبی به ضرورت حاکمیت صلح و آرامش و تلاش برای دستگیری محرومان و مستضعفان عالم قرین می‌سازد.

در سالی که گذشت حوادث تلخ و شیرینی در کشور ما رخ داد که بی‌شک یکی از تلخ‌ترین این حوادث درگذشت شماری از حجاج ایرانی در حادثه دهشناک منا بود که بر خودم واجب می‌دانم بار دیگر با خانواده‌های محترم درگذشتگان ابراز همدردی کنم. برخی از بزرگان ما در طول سال گذشته از میان ما رفتند که برای همه این عزیزان علو درجات را از خداوند سبحان مسألت دارم.

به نظر می‌رسد در کنار تمام موفقیت‌های ملت و دولت ایران در سال گذشته، به سرانجام رسیدن پرونده هسته‌ای ایران بعد از قریب به ١٢ سال اتفاق مبارک و شیرینی بود که صلح‌طلبی ملت ایران را به اثبات رسانید. باید از همه کسانی‌که در به سرانجام رسانیدن این پرونده تلاش کردند به‌ویژه از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی ملت بزرگوار از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دیپلما‌ت‌های زبده و پرتلاش مان تشکر و قدردانی کنم.

انتخابات هفتم اسفند هم بی‌شک یکی از دیگر از دستاوردهای شیرین و ماندگار برای نظام بود. مشارکت کم‌نظیر مردم بزرگوار ما در این انتخابات مطمئنا پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی است و امید می‎رود مسئولان محترم قدردان این مردم وظیفه شناس باشند. بر خودم واجب می‌دانم از خواهران و برادران اصلاح‌طلبم در سراسر کشور به‌ویژه بزرگان اصلاح‌طلب از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی که مردم را برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کردند و سهم بسزایی در خلق این حماسه داشتند تشکر و قدردانی کنم و ان شالله در مرحله دوم انتخابات هم شاهد حضور بانشاط مردم در انتخابات باشیم.

امیدوارم در سال ٩٥ دولت با همکاری مجلس دهم، گام‌های بلندی در راه شکوفایی اقتصاد و مقابله با فقر، فساد، تبعیض و کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارد.

ای دگرگون‌کننده قلب‌ها و چشم‌ها

ای گرداننده و تنظیم‌کننده روزها و شب‌ها

ای تغییر‌دهنده حال انسان و طبیعت

حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما»

ارسال نظر: