بازتاب پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در خبرگزاری فرانسه

کدخبر: 2018897

خبرگزاری فرانسه صبح یکشنبه از تهران گزارش داد: رهبر عالی ایران در پیامش به مناسبت سال نوی ایرانیان، موضوع "نفوذ" بیگانگان را مطرح کرد و "اقتصاد" را اولویت نخست کشور دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرگزاری فرانسه نوشت: رهبر عالی ایران (حضرت) آیت الله خامنه ای صبح یکشنبه در پیام تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نوی ایرانیان 'نوروز' اعلام کرد:'سال جدید باید سال اقتصاد مقاومتی و عمل به آن و به خصوص مبارزه با بیکاری و رکود باشد'.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: 'رهبر عالی ایران در ادامه سخنانش در این پیام تلویزیونی خطاب به مردم ایران افزود: ' به نظر من؛ اقتصاد باید اولویت درجه اول ما باشد'.

وی تصریح کرد: 'آنچه که اهمیت دارد تولید ملی است... رفع بیکاری و رکود است'.

وی ادامه داد: ' سال 1395 باید سال اقتصاد مقاومتی و عمل به آن باشد تا کشور در برابر تهدید دشمنان مقاوم شود'.

(حضرت) آیت الله خامنه ای در فرازی از صحبتهایش به امیدها و نگرانی هایی که توافق تاریخی هسته ای ایران خلق کرده است؛ اشاره کرد.

رهبر عالی ایران در این سخنان طبق معمول موضوع خطر 'نفوذ' بیگانگان متعاقب توافق هسته ای در کشور را گوشزد کرد و هشدار داد که کشور باید در مقابل این خطر هشیار باشد.

وی همچنین خواستار هشیار بودن کشور در مقابل بی اعتنایی غرب به خصوص آمریکا نسبت به تعهداتشان در قبال توافق نیز شد.

(حضرت) آیت الله خامنه ای همچنین در فرازی دیگر از صحبتهایش, اقدامات گسترده دولت 'حسن روحانی' رییس جمهوری را نیز ستود و آنها را اقداماتی اولیه خطاب کرد که لازم است ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: 'من نمی گویم که همه مشکلات باید ظرف یک سال حل و فصل شوند اما مطمئنم اگر اقدامات مناسبی انجام گیرد ما اثرات آن را در پایان سال مشاهده خواهیم کرد'.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود اشاره ای به پیام تلویزیونی رئیس جمهوری ایران دارد و می نویسد: بلافاصله پس از اتمام پیام رهبر عالی ایران , 'حسن روحانی' رئیس جمهوری به مناسبت آغاز سال نو پیام تلویزیونی داد و سال جدید را 'سال امید و تلاش' خواند.

روحانی در این پیام خطاب به ملت ایران گفت: ' من امیدوارم و مطمئنم که با تلاش و تعامل با جهان، ما می توانیم به سمت رونق اقتصادی پیش برویم و به رشد اقتصادی 5 درصدی برسیم '.

اولویت رئیس جمهور روحانی که دوره ریاست جمهوری اش در سال 2017 به اتمام می رسد , اشتغالزایی در کشوری است که 10 درصد جمعیت فعال آن بیکارند و 25 درصد جمعیت 79 میلیونی آن را جوانان تشکیل می دهند .

روحانی در فرازی از پیامش به موضوع لغو قابل پیش بینی تحریم ها نیز اشاره کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: