ترفندهایی برای محافظت از اطلاعات گوشی

کدخبر: 2019706

امنیت به یکی از مشکلات اصلی کاربران موبایلی تبدیل شده، هر کاربری که به اینترنت متصل می‌شود، نگرات اطلاعات شخصی و حریم خصوصی اش می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طراحان بدافزار به طور معمول به سراغ سیستم های رایج می روند تا بتوانند به درصد بالاتری از دستگاه ها نفوذ کنند، به طور نمونه برای سیستم های تحت ویندوز نسبت به سایر سیستم عامل های شخصی بدافزار های بیشتری وجود دارد، که مهمترین دلیل آن کاربران میلیونی این سیستم عامل نسبت به رقبایش است، با رشد روز‌افزون استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، طراحان بدافزار، اندروید را محفلی مناسبی برای ساخت ویروس ها و کرم های مخرب دانسته، وجود فروشگاه های نرم افزاری متعدد، رواج بدافزار برای این سیستم عامل را راحت تر کرده، در بسیاری از مواقع کاربر برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی خود دست به دامن آنتی ویروس ها می شوند.

در این میان کاربران ایرانی برای فرار از بدافزارها، اولین راه حل را نصب آنتی ویروس هایی رایگان می دانند، آنتی ویروس هایی که خود منبع نشر ویروس های مخرب اند، حال اگر فرض را بر سالم بودن این آنتی ویروس ها هم بگذاریم، خوب است بدانید تنها نصب آنتی ویروس برای حفاظت از اطلاعات شخصی کافی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از روش‌های تامین امنیت دستگاه، نصب برنامه‌های امنیتی مثل آنتی ویروس است تا از بروز مشکلاتی از قبیل، هنگ کردن گوشی و باز نشدن برنامه ها، افزایش مصرف باتری و از همه مهم تر خطر از بین رفتن اطلاعات باشد، اما اگر می خواهید برای همیشه خیالتان از بابت ویروسی شدن اطلاعات شما آسوده باشد به نکات زیر توجه کنید.

اطلاعات مهم خود را فشرده کنید

هنگام ویروسی شدن موبایل ما از آن باخبر نمی شویم، و زمانی که پای ویروس به اطلاعات ما باز شود دیگر راهی برای نجات فایل ها وجود ندارد. پس برای اینکه اطلاعات ما در امان باشد آن ها را در حالت ZIP یا فشرده قرار می دهیم تا از دست ویروس ها در امان باشند.

یک آنتی ویروس مناسب روی گوشی نصب کنید

آنتی ویروس های قدرتمند زیادی در بازار وجود دارد اما از کجا متوجه شویم که کدام آنتی ویروس بهتر است؟ اولین معیار برای انتخاب آنتی ویروس، این است که شما می خواهید برای امنیت سیستم خود هزینه ای را پرداخت نمایی یا خیر. زیرا خیلی از آنتی ویروس های رایگان بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارند، فضای گوشی را اشغال می کنند و سرعت گوشی را چند برابر کاهش می دهند

نمایش فایلهای مخفی در گوشی

حافظه ی گوشی پر است و هیج فایلی داخل گوشی نیست! این یکی از مشکلاتی است که ویروس های جدید برای تلفن های همراه ما به دارمغان آورده اند، کاربران فکر می کنند همه اطلاعات خود را از دست داده اند و دیگر نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند، ولی ویروس ها همیشه در پوشه های مخفی قرار می گیرند و اکثر اطلاعات شما را هم مخفی می کنند. شما با استفاده از نرم افزار های مدیریت فایل، می توانید فایل های مخفی را به نمایش در آورید.

برنامه های کرک شده یا مود شده نصب نکنید

فایل ها و برنامه های کرک شده از حالت استاندارد در می آیند یعنی در نسخه مود شده اپلیکیشن توسط فرد یا افراد غیر از توسعه دهنده اصلی ویرایش و دچار تغییرات می شود که این نرم افزار ها از نظر امنیت هیچ گاه ضمانت نمی شوند.

حذف فایل های مشکوک

اگر به طور اتفاقی در بین فایل های مخفی شده پوشه ی مشکوکی دیده اید سریعا آن را حذف کنید، نگران نباشید، اگر این پوشه ها را پاک کنید حتی اگر برای خود گوشی هم باشد دوباره باز می گردد و هیچ ضرری برای تلفن همراه شما ندارد

از مارکت های معروف دانلود کنید

برنامه و بازی هایی که دانلود می کنید از سایت های معتبر دریافت کنید، به طور مثال اگر می خواهید یک نرم افزار بانکی روی گوشی خود نصب کنید از سایت اصلی خود بانک مربوطه دانلود کنید زیرا امنیت آن تضمین می شود.

گوشی را روت نکنید

با روت کردن تلفن همراه دسترسی به رام گوشی یا حافظه خواندنی باز می شود و خطر آسیب به سخت افزار گوشی چند برابر می شود

موبایل خود را به سیستم های نامعتبر متصل نکنید

قبل از اتصال موبایل به کامپیوتر اول مطمئن شوید که کامپیوتر آنتی ویروس دارد و آنتی ویروس آن آپدیت شده باشد.

ارسال نظر: