اتفاقات خوب و بد سینما در اسفند ۹۴؛

سینماگران به سوگ فرج‌الله سلحشور نشستند/ خبر خوش محمدحسین مهدویان برای اکران فیلمش

کدخبر: 2019963

اسفند ماه ۹۴ با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در حوزه فرهنگ به ویژه سینما تمام شد؛ از درگذشت فرج‌الله سلحشور تا خبر اکران "ایستاده در غبار" از اول اردیبهشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سال 94 با همه تلخی ها و شیرینی هایش در حوزه فرهنگ به ویژه سینما تمام شد؛ سالی که باعث خنده و یا گریه اهالی سینما و علاقه مند به این حوزه بود.

« نسیم آنلاین »، طی گزارش های متعددی به اتفاقات خوب و بد حوزه سینما در سال 94 پرداخته و دوازدهمین گزارش آن مربوط به اتفاقات اسفند ماه سال 94 است که با هم می خوانیم:

آغازی تلخ برای اسفند ماه؛ فرج‌الله سلحشور درگذشت

8 اسفند ماه بود که خبری تلخ عنوان «فرج الله سلحشور کارگردان انقلابی کشورمان صبح امروز دار فانی را وداع گفت . » روی خروجی خبرگزاری های داخلی رفت.

سلحشور که مدتی به‌دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه در بیمارستان بستری بود، صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت.

فرج‌الله سلحشور متولد سال 1331 از قزوین؛ بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان انقلابی کشورمان است. آن مرحوم در سال‌های اخیر کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی ــ مذهبی چون ایوب پیامبر، اصحاب کهف و یوسف پیامبر را برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی به‌عهده داشته است .

فرزند فرج‌الله سلحشور در گفتگویی کوتاهی به خبرنگار تسنیم گفت: اکنون در حال پیگیری تدفین آن مرحوم هستیم و تا ساعاتی دیگر زمان مراسم تشییع مرحوم فرج‌الله سلحشور اعلام می‌شود .

رسول صدرعاملی به سراغ «سونامی» رفت

همان روز خبری درباره فیلم جدید رسول صدرعاملی منتشر شد و شورای صدور پروانه ساخت با 2 فیلمنامه در جلسه 28 بهمن موافقت کرد .

فیلم نامه های «جاده قدیم» به تهیه کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی منیژه حکمت با موضوع زن،اجتماع ،خانواده ( اجتماعی) و «سونامی» به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و به کارگردانی و نویسندگی میلاد صدرعاملی با موضوع چالش های رقابتی ورزشکاران ( درام ورزشی) موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند .

امین زندگانی و آفرین عبیسی؛ بازیگران فیلم قاری قربانی منا

10 اسفند ماه که خبر ساخت فیلم «خانم سادات» با محوریت زندگی محسن حاجی حسنی کارگر با نقش آفرینی امین زندگانی و آفرین عبیسی منتشر شد.

عبیسی همسر مرحوم ایرج صادق‌پور (فیلمبردار و تهیه کننده) در کارنامه کاری خود به ایفای نقش در بسیاری از فیلم‌های سینمایی از جمله «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، «خانه‌ای کنار ابر‌ها»، «تقاطع»، «بید مجنون»، «نیمه پنهان » و... پرداخته است .

«خانمْ سادات» عنوان فیلم سینمایی زندگینامه شهید حاجی‌حسنی‌کارگر است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم ابراهیم‌وند و نویسندگی علی اکبر محلوجیان در حال ساخت است و با برداشتی آزاد به تصویرسازی شخصیت این شهید می‌پردازد .

از جمله عوامل این فیلم می‌توان به داود امیری فیلمبردار، محمد قومی طراح چهره‌پردازی، سحر شهامت طراح صحنه و لباس، سحر مصیبی مدیر برنامه ریزی، حسن خضر آبادی مدیر تولید، امید قربانی مدیر تدارکات، میثم مولایی تدوین، مریم مجد عکاس، شهره فهیمی منشی صحنه، ویژیوال افکت شهاب الدین نجفی و بهروز معاونیان صدابردار و صداگذاری اشاره کرد .

شهید «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات قرآن کریم در مالزی، دوم مهر ماه سال جاری همزمان با ادای مراسم رمی جمرات در منطقه منا به همراه جمع کثیری از حجاج کشورمان دعوت حق را لبیک گفت .

لازم به ذکر است، برادر این قاری بین المللی طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها نسبت به فیلمنامه این اثر و وجود داشتن برخی نقش های خیالی در این فیلم اعتراض کرده بود.

حاتمی‌کیا: دوست دارم از مروت پهلوانی قاسم سلیمانی بگویم

11 اسفند ماه مصاحبه ای از ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینمای ایران بر روی خروجی بسیاری از رسانه های داخلی رفت. وی در این مصاحبه از آرزوش درباره قاسم سلیمانی راس هرم اجرایی کشور گفت که بخشی از این مصاحبه را در ذیل می خوانیم.

دوست دارم از مروت پهلوانی قاسم سلیمانی بگویم

سوال: ‌الان چه قله‌ای مانده است که بخواهید آن را در عرصه فیلمسازی فتح کنید.

حاتمی کیا: در کوبانی که در منطقه کردستان عراق واقع شده، پ‌ک‌ک حضور قوی دارد. نیروهای پ‌ک‌ک کلی از بچه‌ها و سربازهای ما را ناغافل در پادگان‌ها و پاسگاه‌ها زده و شهید کرده‌اند. وقتی قضیه کوبانی پیش آمد، مروت پهلوانی قاسم سلیمانی به نحوی بود که اصلا نیامد بگوید که بگذار همه آنها به خاطر ظلم‌هایی که در حمله‌هایشان به سربازان ما روا داشتند، تقاص پس بدهند! بلکه با نیروهایش بلند شد و رفت و کوبانی را نجات داد و نگذاشت شهر به دست داعش بیفتد. دوست دارم از این مروت‌ها بگویم. دوست دارم بچه‌هایی را که در گوشه‌اند و دیده نمی‌شوند و به چشم نمی‌آیند، در فیلم‌هایم روایت کنم و به جامعه‌ام بگویم اینها را بیشتر بشناسید !

سربازان امروز ایران در «بَرَز» می‌ایستند، پای دیوار قلعه نمی‌ایستند مبادا قلعه دچار ضربه شود

کارگردان «از کرخه تا راین» در مورد اینکه جنگ هنوز برایش زنده است و در مورد سربازان امروز ایران اسلامی گفته است: درست است که سی‌وچند سال از انقلاب می‌گذرد، ولی اتفاقاتی که امروز در منطقه می‌افتد، نشان می‌دهد که جنگ هنوز ادامه دارد! گاهی در تلگرام می‌بینم بچه‌ها می‌گویند ایران یک قلعه است! قلعه‌ها هم یک محدوده بیرون از خود دارند که به آن «بَرَز » می‌گویند. سرباز آنجا می‌ایستد، پای دیوار قلعه نمی‌ایستد که مبادا قلعه دچار ضربه شود. امروز بچه‌های ما دارند جلوتر از قلعه می‌جنگند والا داعش الان پشت دروازه ما و در حال توآمدن بود.

برای همین بحث جنگ زنده و خیلی هم جدی است. هر وقت هم که بحث جدی‌تر شده و خبر از قصرشیرین آمده که ممکن است از آنجا وارد شوند، همه‌مان دیدیم که خوف برمان داشته. جنگ برایم هنوز زنده است. قاسم سلیمانی زنده است و مسیر، مسیری است که هنوز ادامه دارد. یک وقتی فکر می‌کردیم یک روز که جنگ تمام شد، این عده برمی‌گردند به پادگان‌ها و سر زندگی‌شان می‌نشینند، اما می‌بینید که چنین خبری نشد. جنگ هنوز ادامه دارد و هیچ کاری هم نمی‌شود کرد و به بدترین شکلش هم دارد اتفاق می‌افتد .

رأس هرم اجرائی کشور برخلاف لباسی که بر تن دارند، هیچ نسبتی با هنر و فرهنگ ندارد

کارگردان بادیگارد در بخش دیگری از این مصاحبه باز هم با همان اصطلاح دیپلمات‌های فرهنگی نسبت به مدیریت فرهنگی کشور معترض شده است و در جایی می‌گوید: مسئولان کنونی جز اظهار عجز و ناتوانی از بودجه حتی تشویق‌گر این موضوع هم نیستند. می‌گویند که پول نداریم و فقط می‌توانیم تشویق‌تان کنیم . زمان ساخت فیلم «خاکستر سبز»، آقای لاریجانی وزیر ارشاد وقت، مرا در دفترش خواسته و گفت که حاضر است کمک کند تا من بروم بوسنی و تحقیق کنم؛ یعنی مدیر فرهنگی افقی را می‌بیند و براساس آن فیلم‌ساز را تشویق می‌کند که اگر از سوژه‌ای فیلم بسازی که دغدغه نظام است، موظفم کمکت کنم. این‌طور می‌شود که فیلم‌ها رنگ همسوی سیاست‌های نظام می‌گیرند و اراده نظام در فیلم‌ها دیده می‌شود؛ اما درباره این جشنواره چه باید بگویم؟ اثر مدیران فرهنگی بعد از آرامش‌دادن چیست؟ مثلا فیلم‌سازی که می‌خواهد برای جشنواره برلین فیلم بفرستد، می‌داند این جشنواره چه مانیفستی دارد که براساس آن اگر فیلمی درباره علایق آنها بسازد و حتی در طول فیلم‌برداری یا مونتاژ نماینده‌اش به فیلم سرکشی کند، می‌توان آن را در جشنواره دید؛ اما آقای ایوبی شما جدای از شعار چه خواستید و چه شد؟ البته انتقاد صرفا به ایوبی و جنتی برنمی‌گردد. متأسفانه رأس هرم اجرائی کشور برخلاف لباسی که بر تن دارند، هیچ نسبتی با هنر و فرهنگ ندارد و در این آشفته‌بازار وقتی زیردستان نیز از سربازانی انتخاب شوند که دغدغه این بحث را ندارند و اگر لازم به ایستادن پای اصولی باشد؛ چون خصلت ایستادگی نیاموخته‌اند، با هر باد موافق و مخالفی جا‌به‌جا می‌شوند و رفتارشان پر از تناقض‌های مدیریتی است .

ایوبی و جنتی هر دو از عالم دیپلماسی به عالم فرهنگ آمده‌اند

حاتمی‌کیا در پاسخ به چرایی عدم حمایت مدیران فعلی سینمایی از مجوزهایی که خودشان صادر می‌کنند و همچنین دلایل توقیف فیلمها گفت: به دلیل اینکه آقای ایوبی و جنتی هر دو از عالم دیپلماسی به عالم فرهنگ آمده‌اند. عالم دیپلماسی با عالم فرهنگ فاصله‌ای به تناسب وسط تنور و بیرون از تنور دارد . ظاهرشان خیلی به هم شبیه است؛ کت و شلواری هستیم، خیلی تیپ‌هایمان ‌تر‌و‌تمیز و مرتب است، مثل هم لباس می‌پوشیم؛ ولی عمیق که شویم، دیپلمات‌هایی که به فرهنگ آمده‌اند، مرد مبارزه و ایستادگی در جایگاه‌هایی که باید باشند، نیستند؛ چون چشمشان به تلکس رمزی شده است و نه اجتهاد شخصی .

هیأت دولت گاهی در موضع اپوزیسیون می‌ایستد

در جایی از مصاحبه از حاتمی‌کیا درمورد اتفاقاتی حاشیه ای فیلم «رستاخیز » یا حواشی سفر معتمداریا به کاشان سوال می‌شود و کارگردان «بادیگارد» باز هم با انتقاد از نقش منفعل دولت می‌گوید: حیرت‌آور است وقتی می‌بینیم این اتفاق افتاده که هیأت دولت هم گاهی در موضع اپوزیسیون می‌ایستد و حرفش را می‌زند؛ یعنی خودش را از آنچه به‌عنوان ساختار سیستم مطرح است، جدا می‌کند . می‌گویند «ببینید این اتفاقات که می‌افتد، کار ما نیست، کار آنهاست!» به نظر من این غم‌انگیز است و نباید چنین نگاهی حاکم باشد. الان آقای ایوبی و آقای جنتی و تشکیلات ارشاد که جزء ساختار نظام هستند، نمی‌شود صرفا در برابر این اتفاقات، در مقام اپوزیسیون ظاهر شوند و نقد کنند! باید بروند و این مسائل را با ایستادگی و پایمردی حل کنند. نه اینکه فقط در لفظ، منتقد این اتفاقات باشند و برایش کاری نکنند .

کاگردان «به رنگ ارغوان» حتی در مورد عدم حضور رئیس جمهوری در شورای عالی سینما انتقاد کرده است و گفت: مقام معظم رهبری جایگاه فرهنگ را این‌گونه تعریف کرده‌اند که «فرهنگ را ذیل سیاست جا ندهید» و از اهالی فرهنگ خواسته‌اند که در جایگاهی بالاتر بایستند. وقتی می‌بینم آقای روحانی یک‌ بار هم در جلسات «شورای‌عالی سینما » که با چه مصیبتی شکل گرفت، شرکت نمی‌کند تا لااقل در جریان یک بخشی از مسائل قرار بگیرد، دیگر چه می‌توانم بگویم؟ اصلا ایشان به‌عنوان رئیس شورای‌عالی، این شورا را کنار گذاشتند و برایشان جزء بحث‌های حاشیه‌ای شده .

فیلم‌های اکران نوروزی بدون حضور «رسوایی 2» به سینماها می‌روند

غلامرضا فرجی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا به سرگروهی سینما استقلال، فیلم «کفش هایم کو؟» کیومرث پوراحمد به سرگروهی سینما زندگی، «ابد و یک روز » سعید روستایی به سرگروهی سینما آزادی، فیلم «50 کیلو آلبالو» مانی حقیقی به سرگروهی گروه کوروش و فیلم «خشم و هیاهو» هومن سیدی هم گروه اریکه ایرانیان برای اکران در ایام نوروز 95 انتخاب شدند.

وی ادامه داد: اکران فیلم «من سالوادور نیستم» هم در سرگروهی ماندانا ادامه خواهد داشت.

فرجی خاطر نشان کرد: اکران فیلم های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز 95 از 26 اسفند ماه در سرگرونه های اعلام شده، آغاز می شود.

«هیهات» از سردرگمی میان جشنواره‌های سینمایی نجات یافت

22 اسفند ماه بود که بالاخره تکلیف فیلم «هیهات» برای حضور در جشنواره های سینمایی داخلی مشخص شد؛ این فیلم که اول قرار بود در جشنواره فیلم فجر اکران شود ولی به دلایلی اکران آن به بخش جهانی فیلم فجر موکول شد؛ بالاخره با تصمیم سازمان فرهنگی و رسانه ای اوج به چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت رسید.

در اطلاعیه سازمان فرهنگی - رسانه ای اوج درباره این فیلم آمده است: «با عنایت به اتفاق پیش آمده برای فیلم سینمایی «هیهات» در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم دارد این فیلم را در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نمایش ندهد و نخستین اکران این فیلم به چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت موکول می‌گردد .

البته ابتدا قرار بود این فیلم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر رونمایی شده و در بخش سودای سیمرغ این جشنواره حضور یابد اما علیرغم تحویل این فیلم به دبیرخانه جشنواره فجر، این فیلم با اقدام غیر قانونی دبیر جشنواره در هیئت انتخاب جشنواره به رأی گذارده نشد و با بی مهری کنار گذاشته شد. لذا با توجه به این اتفاقات این سازمان هنری رسانه ای تصمیم گرفت رونمایی از «هیهات» را به جشنواره مقاومت و هفته دفاع مقدس موکول نماید .

فیلم سینمایی «هیهات» بعنوان نخستین فیلم چهار اپیزودی ایران به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی دانش اقباشاوی، هادی نائیجی، هادی مقدم‌دوست و روح‌الله حجازی و با بازی حمید فرخ نژاد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، حامد بهداد و... برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شد اما به گفته دبیر جشنواره، وی فراموش کرد که فیلم را به هیئت انتخاب بدهد و به همین دلیل، «هیهات» از حضور در این جشنواره بازماند . »

کارگردان «محمد رسول‌الله (ص)» این بار به بالیوود رفت

23 اسفند ماه هم عکسی در شبکه‌های اجتماعی از مهران کاشانی فیلم‌نامه نویس ایرانی در کنار مجید‌مجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران منتشر شد که نشان دهنده پروژه بعدی کارگردان فیلم «محمد رسول الله» بود.

مهران کاشانی در مورد این عکس نوشته است که این روزها با مجیدی در بالیوود حضور دارند . پیش از این مهران کاشانی و مجیدی در پروژه سینمایی موفق «آواز گنجشک‌ها» همکاری داشتند .

آذر ماه سال 1392 ، یک روزنامه هندی به نام «ممبای میرر» خبر از ترک جشنواره بین‌المللی فیلم هند توسط مجید مجیدی داد. این روزنامه نوشت مجیدی جشنواره بین المللی فیلم هند در ایالت گوا را نیمه کاره رها و عازم بمبئی شد. ایشان قرار بود در چند مصاحبه با اصحاب رسانه در حاشیه این جشنواره شرکت کند ولی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه، گوا را به مقصد بمبئی و با هدف انتخاب بازیگر برای فیلم آینده خود به نام «باغ های معلق» ترک کرد .

این اولین خبری بود که از پروژه بعدی مجید مجیدی به بیرون درز کرد و بعد از آن به روال همه کارهای مجیدی، ماجرا در سکوت فرو رفت .

براساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی مومبای میرر منتشر کرده بود شارین مانتری کدیا و کیشور آرورا از شرکت ای‌کندی فیلمز تهیه‌کنندگان فیلم تازه مجیدی هستند که 2سال تمام منتظر گرفتن پاسخ مثبت او بوده‌اند. ظاهرا مجیدی برای نقش اصلی باغ‌های معلق باید دنبال بازیگری هندی بگردد که انگلیسی را هم به آسانی زبان مادری حرف بزند .

مرداد ماه سال گذشته ایندیا تودی در گزارشی آورده بود که سفر مجیدی به علت مشغله وی در کارهای پس از تولید فیلم جدیدش، «محمد (ص)» به تعویق افتاده است .

البته مجیدی طی بیانیه‌ای ضمن تصدیق این خبر گفت: من همیشه می‌خواستم که در هند فیلم بسازم چون همیشه احساس قرابت فرهنگی خاصی میان هند و ایران می‌کردم. فیلمبرداری آخرین فیلمم «محمد (ص)» به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مونیخ درحال انجام کارهای پس از تولید آن هستم. پس از اتمام این فیلم برای انجام مراحل پیش تولید فیلم و انتخاب بازیگر سفری به هند خواهم داشت. این یک فیلم دراماتیک براساس ارزش‌های انسانی است .

فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» آخرین اثر سینمایی مجیدی است که روزهای پایانی اکران خود در سینماهای ایران را پشت سر می‌گذارد. این فیلم هم به لحاظ تولید و تیم فنی را می‌توان تولیدی مشترک دانست اگر چه هیچگاه رنگ پرده‌های سینمای خارج از مرزها را ندید .

«بادیگارد» اکران نشده؛ رکود زد!

24 اسفند ماه بود که پژمان لشکری‌پور مجری طرح فیلم سینمایی «بادیگارد» در مورد آخرین وضعیت سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم در تهران و سایر استان‌ها اعلام کرد: فیلم سینمایی «بادیگارد» بنابر اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوبت اول اکران نوروزی از روز چهارشنبه 26 اسفند 94 به اکران عمومی در خواهد آمد. نمایش عمومی فیلم با در اختیار داشتن بیش از 50 سالن در تهران و شهرستان‌ها آغاز می‌شود. در تهران فیلم به سرگروهی سینما استقلال به نمایش درخواهد آمد و بیش از 25 سالن نمایش در پردیس‌ها و سایر سالن‌های سینما در اقصی‌نقاط شهر تهران به اکران «بادیگارد» خواهند پرداخت .

وی افزود: «بادیگارد» در تمامی مراکز استان‌ها اکران خواهد شد و تلاش نموده‌ایم تا فیلم در سایر شهرهای بزرگ استان‌ها نیز به نمایش درآید که به طور مثال می‌توان به شهرهایی مثل کاشان، نیشابور، رفسنجان، بابلسر، جهرم و … اشاره کرد که البته در این زمینه سایت و سایر رسانه‌های مجازی شرکت فیلمیران به اطلاع‌رسانی خواهند پرداخت و سینماهای نمایش‌دهنده فیلم را معرفی خواهند نمود و مخاطبان محترم در شهرهای مختلف می‌توانند از این طریق از وضعیت اکران «بادیگارد » در شهر یا شهرستان خود اطلاع حاصل نمایند .

لشکری‌پور در خصوص وضعیت اکران‌های ویژه و دانشگاهی «بادیگارد» خاطرنشان کرد: آخرین اکران ویژه فیلم پیش از اکران عمومی دوشنبه 24 اسفند 94 در مجموعه فرهنگی سرچشمه (محل انفجار حزب جمهورى و مقتل شهدای هفتم‌تیر) برای اعضای مجمع عمومی این مجموعه خواهد بود. در این بازه زمانی حدود 35 روزه پس از پایان جشنواره فجر تا پیش از آغاز اکران عمومی اکران‌های ویژه و دانشگاهی موفقی را پشت سر گذاشتیم و فیلم در دانشگاه‌های متعدد در سراسر کشور و همینطور نهادها و دوائر دولتی که خود متقاضی بودند به نمایش درآمد که از این طریق حدود یکصدهزار مخاطب جذب فیلم شدند که بنابر محاسبات گیشه رقمی بالغ بر پانصدمیلیون تومان درآمد فیلم از این محل می‌باشد که البته جزئیات این موضوع را آقای سرتیپی به عنوان مدیرعامل دفتر پخش "بادیگارد" اعلام خواهند کرد .

25 اسفند ماه خبر اکران بین المللی فیلم «محمد رسول الله (ص)» و حضور عوامل «سلام بمبئی» در تهران در خروجی رسانه ها قرار گرفت.

خبر جدید برای پخش جهانی «محمد‌رسول الله (ص»)

اکران فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» آخرین اثر سینمایی مجید مجیدی از اوایل شهریورماه امسال در سینماهای کشور شروع شد و حالا روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. از همان ابتدای اکران، حرف و ادعاهای زیادی در مورد اکران بین المللی این فیلم مطرح بود .

محمد صابری مدیر شرکت سینمایی نور تابان، شرکت تولیدکننده فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در مصاحبه ای با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ادعای جدیدی در مورد اکران جهانی این فیلم مطرح کرده است .

صابری درباره آخرین وضعیت اکران بین المللی فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» گفت: امروز صبح قرارداد اکران جهانی فیلم به امضای ما رسید و آن را برای امضای طرف مقابل فرستاده ایم، آن‌ها شرایط ما را پذیرفته اند و اکران جهانی این فیلم یکی از کم نظیر ترین اکران‌های بین‌المللی خواهد بود .

وی درباره آخرین آمار فروش این فیلم افزود: تا به این لحظه فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» توانسته است 18 میلیارد و 490 میلیون تومان بفروشد و استقبال از این فیلم در شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد .

صابری درباره اکران این فیلم سینمایی « محمد رسول الله (ص)» در نوروز 95 گفت: این فیلم در این ایام در سینما آفریقا به اکران خود ادامه می دهد .

عوامل «سلام بمبئی» از هندوستان به تهران می‌آیند

فیلمبرداری فیلم سینمایی«سلام بمبئی»، ساخته قربان محمدپور دربالیوود به پایان رسید و عوامل این فیلم برای ضبط سکانس های باقی مانده،عازم تهران شدند؛ محمدرضاگلزار ، بنیامین بهادری ، دیامیرزا ، پونام دیلون و دالیپ تاهیل » در آخرین روز فیلمبرداری در هند جلوی دوربین رفتند .

تدوین پروژه تولید مشترک ایران و هند توسط سهراب خسروی همزمان با فیلمبرداری در حال انجام است و ترانه های «سلام بمبئی» نیز توسط دیلشاد‌شیخ، ساخته شده و به زودی «سونو نیگام» خواننده مطرح هندی و سه خواننده سرشناس دیگر این ترانه ها را می خوانند .

« سلام بمبئی» که تهیه کنندگی آن بر عهده « جوادنوروزبیگی»است، ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت میکند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند .

بازیگران ایرانی این فیلم: محمد رضا گلزار، بنیامین بهادری، بهروزچاهل

بازیگران هندی این پروژه عبارتند از : Dia mirza-Gulshan grover­­­­­-Poonam dhillon-dalip tahil-simran mishrikoti

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: نویسنده وکارگردان: قربان محمدپور، تهیه کننده ایران: جوادنوروزبیگی، تهیه کننده هندی : Pahlaj Nihalani ، مجری طرح و مدیرتولید:حسن نجاریان دریانی، سرمایه گذاران: امیدرضا کشتی آرای، جواد نوروزبیگی، حسن غلامی، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، فیلمبردار: مهرداد سلیم خانی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، صداگذار: علیرضا علویان، جلوه های ویژه بصری: امیررضا معتمدی، تدوین: سهراب خسروی، طراح گریم: کامران خلج، آهنگساز :Dilshaad Shabbir Shaikh ، دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: علیرضا شمس شریفی، هماهنگ کننده ایران و هند: بهروز چاهل، مشاور پروژه: فاطمه قدیری نژادیان، مشاور تهیه کننده: علی ایرانی، دستیار یک صحنه و لباس: ثنا نوروزبیگی، منشی صحنه : ساناز هرندی، دستیار تولید: آرزو رحیم آبادی، عکاس: ایران انتظام، گروه فیلمبرداری ایرانی: محمد عزت خواه، حامد عزت خواه، بهادر مافی، گروه فیلمبرداری هندی :Shiv shankar mohanty ، Antony v jose Sajan ، Hasibddin ، Faiyez khan ، گروه تولید هندی : Paradeep Keshvani ،‏ Nadine Millan ، دستیار دوم کارگردان: یوسف وجدان دوست، گروه کارگردانی هندی : Munesh Rawat ، مجری گریم خانم ها: فرشته موسوی، دستیاران لباس هندی :Saba sheikh- Anindita Singhvi ، امور بازرگانی و هماهنگ کننده ایران: پوریا ناصربخت، دستیاران صحنه هندی : Hiren Gandhi ، دستیاران صدا: جمال دهقان، بهنام عباسی فر، دستیار تدوین: علی نهاوندی، امور مالى: منوچهر پاویر، دستیار مالی: سما شایگان، امور پیگیری: مسعود نوروزبیگی، امور تدارکات ایران: مختار ذاکرى، مشاور رسانه ای: محسن سرافراز .

«ایستاده در غبار» از اول اردیبهشت ماه اکران می‌شود

28 اسفند؛ روزهای پایانی این ماه هم با خبر اکران «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان همراه بود.

محمدحسین مهدویان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره اکران فیلم«ایستاده در غبار» گفت: پروانه نمایش این فیلم صادر شده و قرار است «ایستاده در غبار» از اول اردیبهشت ماه توسط موسسه فیلمیران اکران شود.

وی با بیان اینکه هدف مان از اکران فیلم دیده شدن آن است، افزود: با توجه به استقبالی که از «ایستاده در غبار» در جشنواره فیلم فجر به عمل آمد، امیدواریم که در اکران عمومی هم فیلم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

کارگردان «ایستاده در غبار» اظهار داشت: تبلیغات فیلم کم و بیش در فضای مجازی شروع شده و اولین آنونس آن هم شب گذشته از رسانه ملی پخش شد و به زودی این آنونس به سینماهای کشور می رود.

مهدویان با بیان اینکه تیزر و دومین آنونس فیلم نیز تا 10 یا 12 روز آینده پخش خواهد شد، تصریح کرد: تبلیغات خوبی برای فیلم در نظر گرفته ایم و امیدواریم اثر مورد استقبال قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال کار بر روی دو فیلمنامه هستیم ولی هنوز مشخص نیست که کدام یک را برای تولید انتخاب کنیم، هر دو فیلمنامه نیز مربوط به تاریخ معاصر کشورمان است.

ارسال نظر: