سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

آزمایش موشکی ایران ربطی به برجام ندارد

کدخبر: 2019982

جان کربی با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود درباره برجام پایبند بوده است مدعی شد: آزمایش موشکی ایران بی ارتباط با برجام و در عین حال ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایران به تعهدات خود براساس برجام پایبند مانده است .

جان کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری در نشست مطبوعاتی روزانه خود مبنی بر اینکه آیا ایران به تعهدات ناشی از برجام متعهد بوده است یا خیر،گفت: تاکنون بله .

وی همچنین درباره آزمایش موشکی ایران گفت: ما گفته ایم که این کار با تعهدات آنها (ایرانی ها) همخوانی ندارد. این کار سرکشی در برابر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. این موضوع ربطی به برجام ندارد .

کربی در ادامه با متهم کردن ایران به آنچه حمایت از گروه های تروریستی و اقدامات بی ثبات کننده در منطقه خواند، گفت: خوشحال می شدیم که ببینم ایران دیگر فعالیت های بی ثبات کننده خود و حمایت از گروه های تروریستی و دنبال کردن فناوری موشک های بالستیک و آزمایش این فناوری ها را متوقف کند. قطعا ما خواستار متوقف شدن اینها هستیم ولی همچنان باور داریم که آنها به تعهدات خود بر اساس برجام پای بند هستند. با این حال، ما به دیگر اقداماتی که آنان انجام می دهند و مایه بی ثباتی منطقه می شوند، چشم نبسته ایم از جمله نقض دیگر تحریم ها و قطعنامه ها از این جمله هستند .

وی در ادامه گفت این اقدامات می بایست متوقف شوند و ما در این خصوص بسیار جدی هستیم .

منبع: مهر

ارسال نظر: