آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از محققان فرانسوی:

اگر برخی از سیاست‌مداران غربی از تکفیری‌ها حمایت نمی‌کردند این گروه‌ها نابود می‌شدند

کدخبر: 2021542

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: برخی از سیاست‌مداران غربی حمایت از گروه‌های تکفیری را سبب پیشبرد اهداف خود دانسته و آینده کشور خود را فراموش می‌کنند در صورتی که اگر تاکنون از تکفیری‌ها حمایت نمی‌کردند این گروه‌ها نابود می‌شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار جمعی از محققان فرانسوی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) انجام شد، با بیان اینکه اسلام دین محبت، دوستی و زندگی مصالحت‌آمیز با مردم دنیاست، اظهار کرد: آیه‌های قرآن کریم این موضوع را برای همگان به اثبات رسانده است زیرا بر اساس این آیات مسلمانان نسبت به ارتباط با افرادی که از دین اسلام خارج هستند، منع نشده‌اند.

وی اضافه کرد: در 200 سال قبل شخصی با نام محمد بن عبدالوهاب مذهب جعلی را در اسلام ایجاد کرد که اساس آن سخت‌گیری و خشونت بوده است و برخی از دولت‌های غیر اسلامی با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردند که با استفاده از این مذهب جعلی می‌توانند در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند به حمایت از این افراد پرداختند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وهابیون از تعالیم اسلام بیگانه بوده و علمای اسلام این مذهب را نفی می‌کنند، گفت: اکنون وهابیت دنیا را ناامن کرده است، برخی از دولت‌های غیر اسلامی فکر می‌کردند که با استفاده از این تفکر می‌توانند ناامنی را در ملل اسلامی محدود کنند اما اکنون این امر به تحقق نرسیده و امنیت به اروپا و آمریکا نیز صادر شده و در آینده بیشتر صادر می‌شود.

وی از پیوستن برخی از مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی به گروه تروریستی داعش یاد کرد و ادامه داد: بازگشت این افراد به کشورهای خود مشکلات بسیاری به دنبال خواهد داشت به همین علت سیاست‌مداران و علمای اسلام باید در این مورد در کنار یکدیگر قرار گیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به برگزاری دو کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: جوانان اسلام نباید مورد تاثیر تبلیغات گروه‌های افراطی قرار گیرند و به این گروه‌ها بپیوند؛ دانشمندان، اساتید و فارغ‌التحصیلان غربی می‌توانند نقش موثری در روشن کردن کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نسبت به گروه‌های تکفیری داشته باشند.

وی یادآور شد: گروه‌های تکفیری با نبود عزم عمومی برای نابودی آنها در دنیا بیشتر می‌شوند هر چند این گروه‌ها نسبت به تعالیم اسلامی بیگانه بوده و از مسلمانان جدا هستند اما متاسف هستیم که با رخدادهای اخیر اروپا و نگاه به رفتارهای گروه‌های تکفیری، اسلام‌ستیزی در اروپا افزایش داشته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه گروه‌های تکفیری جمعیت منحرفی هستند که بدون عزم عمومی ساکت نمی‌شوند اظهار کرد: برخی از سیاست‌مداران غربی حمایت از گروه‌های تکفیری را سبب پیشبرد اهداف خود دانسته و آینده کشور خود را فراموش می‌کنند در صورتی که اگر تاکنون از تکفیری‌ها حمایت نمی‌کردند این گروه‌ها نابود می‌شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امیدواریم محققان فرانسوی در راستای نابودی گروه‌های تکفیری گام‌های موثری بردارند، مطرح کرد: موضوع‌هایی که رسانه‌های غربی از انقلاب اسلامی و ایران بیان می‌کنند با مسائل اصلی که در ایران مشاهده می‌شود متفاوت است.

وی از فعالیت رسانه‌های ایران‌ستیز برای نمایش چهره نامناسب از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امیدواریم مسافران و محققانی که در ایران مهمان هستند، مشاهدات خود را در کشورهای خود انتشار دهند تا مردم کشورهای مختلف نسبت به وضعیت کنونی ایران اسلامی به حقایق و آگاهی مناسبی برسند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: غربی‌ها برای رهایی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، قبل از راهکارهای نظامی باید به دنبال راهکارهای فکری و اعتقادی باشند.

ارسال نظر: