مصری در موافقت با کلیات بودجه سال ۹۵:

نظام بودجه‌ریزی ما یک نظام نخ‌نما شده پوسیده ۵۰-۴۰ ساله است

کدخبر: 2022233

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه هیچکدام از ارکان نظام موافق نظام بودجه‌ریزی کنونی نیستند، گفت: نظام بودجه‌ریزی ما یک نظام نخ‌نما شده پوسیده ۵۰-۴۰ ساله است که هر سال صرفا یک مجموعه ترمیماتی در آن صورت می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) 22 فروردین در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 95 در صحن علنی با تأکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بر اساس اختیارات قانونی و محدودیت منابع بودجه سال جاری را تدوین کند،‌گفت: فاصله میان منابع و انتظارات معنادار است و ده‌‌ها بودجه دیگر نیز نمی‌تواند شکاف موجود را ترمیم کند.

وی موافقت و مخالفات با بودجه را بی‌معنا خواند و با ذکر این نکته که آیین‌نامه مجلس باید در این باره اصلاح شود، اظهار داشت: نمایندگان مجلس اختیار دارند تمامی رقم‌ها و ردیف‌های بودجه را تغییر دهند.لذا ما باید کلیات بودجه را پذیرفته و بعد در جزئیات به اصلاح آن بپردازیم.

مصری با تأکید بر اینکه هیچکدام از ارکان نظام موافق نظام بودجه‌ریزی کنونی نیستند، گفت: نظام بودجه‌ریزی ما یک نظام نخ‌نما شده پوسیده 50-40 ساله است که هر سال صرفا یک مجموعه ترمیماتی در آن صورت می‌گیرد.

وی نیاز امروز کشور را تغییر نظام بودجه‌ریزی برشمرد و با اشاره به اینکه انتظار اصلاح اقتصاد کشور از بودجه اشتباه است، خاطرنشان کرد: بودجه صرفا دخل و خرج کشور را درست می‌کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی فقدان نظام برنامه‌ریزی صحیح را منجر به وجود فاصله توسعه یافتگی میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور خواند و گفت: ده‌ها هزار پروژه نیمه‌تمام به حال خود رها شدند و اکنون ما انتظار داریم با یک بودجه یک ساله همه آنها را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: 80 درصد بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود. چگونه با 20 درصد باقیمانده می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم.

مصری با هشدار نسبت به هرگونه فشار مضاعف بر اصناف کشور که دچار مشکل شده‌اند، گفت: برای افزایش درآمد مالیاتی باید به سراغ کسانی برویم که فرار مالیاتی دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رسیدگی به مشکلات رزمندگان، مربیان فنی و حرفه‌ای، کشاورزانی که قادر به وصول مطالبات خود نیستند و ... تأکید کرد.

ارسال نظر: