پادزهر بیانیه ضدایرانی شورای همکاری اسلامی در دست رئیس جمهور؛

آقای روحانی! در قلب محور مقاومت "بتن" نریزید

کدخبر: 2023664

آقای روحانی! قلب رآکتور آب سنگین اراک که یادگار خون به زمین ریخته شهدای هسته‌ای بود، در دولت شما با بتن پر شد، خدا نکند که بتن ریختن در سنگرهای محور مقاومت در منطقه غرب آسیا هم به نام شما و به نام "برجام ۲" ثبت شود.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »-

آقای روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

تصویب و انتشار بیانیه پایانی نشست دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی در استانبول که طی یک رویداد بی‌سابقه در آن، جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای اسلامی متهم به حمایت از تروریسم شده است، مرا بر آن داشت تا فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی و مشاجرات گفتمانی و صرفا به دلیل صیانت از منافع ملی ایران - که خط قرمز همه ساکنین این سرزمین است و شما نیز به عنوان منتخب همین مردم، ملزم به رعایت آن هستید - مستقیما با شما سخن بگویم و راه‌حلی را برای کاهش صدمات ناشی از این رویداد تاسف‌بار که در زیر نور آفتاب تابان برجام، بیشتر و شدیدتر حس می‌شود، ارائه کنم .

جناب آقای رئیس‌جمهور

در طول حدود یک دهه مناقشه هسته‌ای ایران با چند کشور غربی، «جنبش عدم تعهد» یکی از یاران و همراهان کشورمان در عرصه دیپلماسی عمومی بود که همواره به عنوان یکی از سخنرانان مجمع عمومی سازمان ملل متحد و یا شورای امنیت، بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید می‌کرد و یکی از ابزارهای قدرتمند و موثر تهران برای چانه‌زنی با نهادهای حقوقی جهانی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بود. بیانیه‌های حمایت‌آمیز این سازمان معتبر بین‌المللی به عنوان یک سند حقوقی از سوی مذاکره کنندگان کشورمان به این نهادها ارائه می‌شد و نظریه «نگرانی جامعه جهانی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران» توسط آن که شامل حدود 120 دولت بود، به چالش کشیده می‌شد .

با این حال، حضرتعالی بنا به نگرش و نوع خاص تفکری که نسبت به فضای جهانی داشتید (و به نظر می‌رسد دارید)، این مساله را خالی از اهمیت ارزیابی کردید و با صحبت از گفتگو با کدخدا برای حل و فصل مساله هسته‌ای، 120 کشور جهان را رعیت‌هایی نامیدید که بدون اذن ایالات متحده توانایی عرض اندام ندارند. فارغ از درستی یا نادرستی این ایده، انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور، این فرصت را فراهم کرد تا مذاکره مستقیم با واشنگتن به عنوان راهبرد اصلی کشور در حوزه سیاست خارجی انتخاب شود و فرآیند آن نیز همانگونه که همگان می‌دانند، پیش برود و نهایتا منجر به امضای یک توافقنامه شود .

جناب آقای روحانی

ضربه سهمناک و البته دردناک بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی که در حضور دیپلمات‌های کارکشته دولت یازدهم تهیه شده، اگرچه کام تمام ایرانیان - فارغ از حامی یا منتقد دولت - را تلخ کرد اما می‌تواند مصداق آیه شریفه «و عَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُم» باشد و بی‌توجهی شما به استفاده از ظرفیت‌های در اختیار کشور را از میان ببرد .

«حامی تروریست نامیده شدن ایران» آن هم توسط کشورهای اسلامی، موضوعی نیست که به همین سادگی از میان برود و می‌تواند نقطه شروعی برای اعمال فشارهای جدید به کشورمان از سوی قدرت‌های غربی و حتی شورای امنیت سازمان ملل باشد؛ مساله‌ای که با استناد به امضای کشورهای اسلامی پای آن می‌تواند به یکی از بزرگترین خسارت‌های وارده به ایران تبدیل شود .

شما به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، سوگند خورده‌اید که حامی منافع ملی و تمامیت ارضی کشور باشید. قطعا جلوگیری از ثبتِ نام ایران به عنوان یک کشور حامی تروریست - که تاکنون فقط در بولتن‌های سالانه وزارت خارجه ایالات متحده درج می‌شد و محل اعتنای دیگری نداشت - مصداق واقعی حمایت و حراست از منافع ملی کشورمان است و شما مسئول مستقیم آن هستید .

جنابعالی در حال حاضر، رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد هستید و می‌توانید با رایزنی‌های دیپلماتیک و یک کار حرفه‌ای و دقیق، اقدام به تهیه و صدور یک بیانیه از سوی این سازمان کنید تا از این طریق بتوان حداقل در آینده و در کارزارهای حقوقی، از آن به عنوان پادزهری برای بیانیه خصمانه سازمان همکاری اسلامی استفاده کرد؛ پادزهری که تجربه‌های پیشین ثابت کرده در راه تامین منافع ملی ایران، بسیار موثرتر از لبیک گفتن به خواسته‌های کشورهای غربی است .

جناب آقای رئیس‌جمهور

اکنون دیگر زمان تسویه حساب‌های سیاسی با منتقدین در داخل کشور نیست و منافع ملی نیز «برجام» نیست که زمانی آفتاب تابان باشد و وقتی دیگر ابری در حال گذر! منافع ملی، مفهومی ساده و واضح دارد و حتی بی‌سوادها نیز می‌توانند آن را درک کنند. پس بیایید برای نخستین بار در طول مدت فعالیت خود به عنوان رئیس‌جمهور ایران، این شکاف و دوقطبی زائد را کنار بگذاریم و همه برای حراست از انقلاب اسلامی یکصدا شویم .

باور داشته باشید همانطور که صدور این بیانیه ضدایرانی، می‌تواند سیاه‌ترین نقطه در کارنامه فعالیت‌های دولت شما باشد، تلاش شما برای کمرنگ کردن این اتهام بزرگ به مردمان نازنین این سرزمین نیز می‌تواند درخشان‌ترین نقطه فعالیت شما در این بازه زمانی باشد. هر چند در زمان رقابت‌های انتخاباتی شما فراموش کردید که دوران فئودالیسم و کدخداسالاری در عرصه جهانی به پایان رسیده اما اکنون فراموش نکنید که انتشار یک بیانیه با امضای 120 کشور عضو سازمان ملل می‌تواند چه دستاورد بزرگی برای کشورمان در عرصه دیپلماسی باشد و حتی فراتر از آن، دست وزارت خارجه دولت شما را برای ادامه فعالیت‌های مدنظرتان باز بگذارد .

جناب آقای روحانی؛ قلب رآکتور آب سنگین اراک که یادگار خون به زمین ریخته شهدای هسته‌ای بود، در دولت شما و با نام «برجام ۱» با بتن پر شد. خدا نکند که بتن ریختن در سنگرهای محور مقاومت در منطقه غرب آسیا هم به نام شما و به نام «برجام ۲» ثبت شود ...

مهدی خانعلی‌زاده- کارشناس ارشد مطالعات منطقه‌ای

ارسال نظر: