عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

واردات حبوبات به صرفه است/ ایران بزرگترین واردکننده عدس از کاناداست/ حبوبات ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد

کدخبر: 2023796

حسنی گفت: : در حال حاضر واردات حبوبات بیشتر از تولید برای تولیدکنندگان به صرفه است و روز به روز نیز بیشتر از گذشته می‌شود. کمبود تولید دلیل گرانی حبوبات است

قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: بازار برنج کمی داغ تر شده است و ظرف روزهای گذشته یک افزایش قیمت 200 تومانی را در بازار شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت مربوط به بازار تهران نبوده بلکه عده ای سودجو و دلال بدون دلیل خاصی در شمال کشور این افزایش قیمت را اعمال کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در طی چندین سال گذشته این تغییرات از اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد آغاز می‌شد اما متأسفانه این تغییر قیمت برنج از آبان ماه در سال گذشته آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

عضو اتحادیه بنکداران با بیان این مطلب که حبوبات نیز افزایش قیمت حدود 10 تا 13 درصدی را طی هفته گذشته داشته‌اند، به نسیم آنلاین گفت: لپه ایرانی 800 تومان، لوبیا قرمز و چیتی هزار تومان و نخود نیز 1000 تومان افزایش قیمت داشته‌اند، لوبیا سفید و عدس ایرانی نیز 500 تومان گرانتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: حبوباتی گران شده است که تولید داخل بوده و دلیل این گرانی را نیز کمبود تولید و بار می‌‎دانند. اما کالاهای وارداتی تاکنون تغییر چندانی نداشته است.

وی در رابطه با واردات حبوبات گفت: در حال حاضر واردات حبوبات بیشتر از تولید برای تولیدکنندگان به صرفه است و روز به روز نیز بیشتر از گذشته می‌شود، به طوری که در حال حاضر ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان عدس از کانادا است.

ارسال نظر: