واکنش استاندار تهران به قتل "ستایش"

کدخبر: 2024388

استاندار تهران گفت: با پیگیری‌های مجدانه و به موقع دستگاه‌های امنیتی- قضایی، قاتل کودک ۶ساله دستگیر شد و دستگاه قضا با این موضوع برخورد قضایی و جدی خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگاه خبرنگاران نوشت: سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: پیرو قتل کودک 6 ساله افغان که در ورامین اتفاق افتاد و با پیگیری‌های مجدانه و به موقع دستگاه‌های امنیتی- قضایی قاتل دستگیر شده اما با توجه به اینکه زیر 18 سال سن دارد برخورد قضایی با او انجام خواهد شد.

وی افزود: زمانی که این خبر ناگوار را شنیدم بسیار متأثر شدم و در همین راستا با خانواده جانباخته ملاقاتی داشتیم و کارهای مقدماتی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم دیگر نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور شاهد این قبیل حوادث ناگوار نباشیم.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت برگزاری دور دوم انتخابات در استان تهران، اظهارداشت: استانداری مانند وزارت کشور در انتخابات بی طرف است و هر حرکت و شائبه‌ای نسبت به فردی خاص از نظر من غلط است.

هاشمی تأکیدکرد: مهمترین‌ وظیفه مسئولان اجرایی استان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حفظ امنیت، آرامش و صیانت از آراء مردم در امر انتخابات است.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به برگزاری دور دوم انتخابات باید توجه کافی داشته باشیم تا این انتخابات نیز در شهرستان‌های رباط کریم، ملارد، بهارستان، شهریار، فیروزکوه و دماوند با شکوه و امنیت کامل برگزار شود.

استاندارتهران در ادامه افزود: مرحله دوم انتخابات در استان تهران، در سه حوزه با بی طرفی کامل و بدون هیچ شائبه و حرکت نسبت به فرد خاصی با حضور قوی مردم و با صیانت از آرای آنها که به عنوان یک اصل و طبق منویات مقام معظم رهبری است برگزار خواهد شد و بنده به تمام فرمانداران تذکر دادم تا با برگزاری یک انتخابات سالم با همان عظمت و قدرت مرحله اول، برگزار شود تا یک سابقه خوب بر جای بماند.

وی در خصوص ساماندهی وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز که در دو سال و نیم گذشته انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه این اقدامات به شدت کند شده است و مقرر شده دستگاه‌های اجرایی منطقه‌ای را به عنوان پایلوت در شرق تهران در نظر بگیرند و نظرات کارشناسی در این خصوص برای شورای عالی شهرسازی در قالب گزارش ارائه شود و در نهایت نتایج به دست آمده به عنوان نتایج قوی در سطح استانی و حتی کشوری انجام شود.

هاشمی در پایان گفت: نظرات آقای جهانگیری در خصوص تخریب محیط زیست و راه‌های جایگزین آن در برنامه پنج ساله ششم مطرح شده و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا خرداد ماه در مورد این برنامه نظرات خود را اعلام کنند و امید است بعد از خرداد ماه برنامه عملیاتی آغاز شود.

همچنین در این جلسه که با حضور فرمانداران و مسئولان اجرایی استان تهران برگزار شد به بحث و تبادل نظر در مورد برنامه ششم توسعه استانی پرداختند و هر کدام از دستگاه‌ها و سازمان‌ها گزارش عملکرد خود را در سال گذشته ارائه کردند.

اجرای سند برنامه ششم توسعه استان تا خرداد ماه

نعمت‌اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی اظهار داشت: در نظر داریم در قالب یک برنامه میان مدت پنج ساله، وظایف هر کدام از دستگاه‌ها و سیاست‌های مربوط به آن مشخص شود که این طرح کل استان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: البته شهرداری به طور جداگانه یک طرح تفصیلی و جامع بیان کرده و امروز مقرر شد جمع بندی‌هایی برای مدیریت شهر تهران و شهرستان‌های اطراف صورت بگیرد و پیرو این امر سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر کرده تا ظرف2 هفته آینده مدیریت یکپارچه شهر و شهرستان‌های استان تهران و دستگاههای متولی‌ را پیگیری کرده و در این زمینه نیاز به یکپارچه سازی وجود دارد.

ارسال نظر: