رییس انجمن مرغ گوشتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دولت بدون هماهنگی با ما مرغ وارد بازار کرد و بازار را بهم ریخت

کدخبر: 2024490

یوسفی گفت: صد در صد مرغداران ورشکست شده‌اند و اگر کسی در این میان توانسته سرپا بماند از طریق کسب درآمد از شغل‌های دیگر است

محمد یوسفی، رییس انجمن مرغ خانگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: مرغداران اصلا وضعیت خوبی ندارند، آن قدر مرغ ارزان شده که تولیدکنندگان همه در حال ورشکستی هستند. مرغ در حال حاضر کیلویی 5 هزار تومان است که البته در برخی مناطق قیمت آن به 4 هزار و 200 تومان نیز رسیده است.

یوسفی ابراز داشت: ماه اسفند تولید جوجه یک روزه را کاهش داده اند و سعی کردند تخم ِمرغ جوجه نشده را صادر کنند، بنابراین امیدواریم در اردیبهشت ماه توازنی در عرضه و تقاضای بازار ایجاد شود و به تبع آن نیز قیمت مرغ مناسب تر شود.

وی ادامه داد: با وجود ارزانی مرغ، شرکت امور پشتیبانی دام هم بدون هیچ گونه هماهنگی با ما مرغ‌های ذخیره شده اش را وارد بازار می‌کند و این وضع را از قبل بدتر کرده است، ما با آن‌ها صحبت کردیم و بیان داشتیم که بازار کشش مرغ اضافی ندارد اما آن‌ها نیز در جواب گفتند که تاریخ مصرف مرغ‌های ذخیره شده رو به اتمام است و باید زودتر به بازار برسد.

رییس انجمن مرغ گوشتی تأکید کرد: چنین اقدامات ناهماهنگ و بازاری که این چنین دچار رکود است مهم ترین مطالبی است که موجب نارضایتی ما از دولت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان زیان زیادی را متحمل شده اند، به جرأت می توانم بگویم که صد در صد تولیدکنندگان مرغ متضرر و ورشکست شده‌اند، در حقیقت اگر مرغداری هنوز سرپا مانده از طریق درآمدی نیست که از مرغداری نصیبش شده است بلکه مطمئنا از راه‌ها و شغل‌های دیگر کسب درآمد می‌کند

ارسال نظر: