در همایش روزنامه‌نگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی مطرح شد؛

معاون وزیر امورخارجه روسیه: روسیه به تمام جهان اعلام کرده آماده مقابله با تروریسم است

کدخبر: 2025115

بوگدانوف با بیان اینکه گروه‌های افراط‌گر و تروریست‌ها همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند، گفت: روسیه آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم به تمام جهان اعلام کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در دومین همایش بین‌المللی روزنامه‌نگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی اظهار داشت: از زمان برگزاری همایش ششم گروه بینش راهبردی «روسیه و جهان اسلام» در ژوئن 2015 تا به‌حال اوضاع درخاورمیانه و آفریقا بسیار وخیم‌تر شده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های افراط‌گر و تروریست‌ها همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند، عنوان کرد: جبهه بزرگ علیه تروریست‌ها که به ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شکل گرفت، تشکل بسیار مهمی تلقی می‌شود و روسیه آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم به تمام جهان اعلام کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته با حضور روسیه اسناد بین‌المللی جهت مبارزه با تروریست‌ها تهیه و تدوین شده است، افزود: در سال گذشته با تصمیم ولادیمیر پوتین گروه بینش راهبردی "روسیه و جهان اسلام" تشکیل شد.

بوگدانوف با تاکید بر اینکه امروز ما درخصوص سیاست اطلاعاتی در مقابله با تروریسم دور هم جمع شده‌ایم، تصریح کرد: داعش پیوسته افرادی را از اقصی نقاط کشورهای اسلامی به سمت خود جذب و اجیر می‌کند که متاسفانه قربانیان آنها جوانان هستند.

وی همچنین با اظهار امیدواری در خصوص تلاش بیشتر روزنامه‌نگاران در بین جوانان و راهنمایی آنها گفت: ما از روزنامه‌نگاران عرب و مسلمان و روسیه می‌خواهیم تا با این سرچشمه شرارت و تکنولوژی دروغ‌پردازی و حیله‌گری مبارزه کنند.

همچنین در این همایش راویل احمد شین معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان پیام رستم مینیخانف رئیس جمهور تاتارستان را قرائت کرد.

وی در این پیام با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها بیان داشته است: امروزه می‌توان از طریق شبکه‌های اینترنتی، اجتماعی و تلویزیونی فورا در جریان کل خبرها بود. رسانه منبع قدرتمندی جهت مبارزه با تروریسم بشمار می‌رود. فعلیت شما به‌عنوان روزنامه‌نگار ازاهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند جهت مبارزه علیه ایده‌های افراطی مفید باشد.

رئیس‌جمهور تاتارستان در ادامه پیام خود با تاکید بر اینکه به تروریستها باید پاسخ کوبنده داد، اظهار داشته است: ما برای روزنامه‌نگارانی که در زمینه خاورمیانه کار می‌کنند و بهترین کار را در راستای نشان دادن نمونه اسلام واقعی ارائه دهند، 2 جایزه 50 هزار و 25 هزار دلاری مشخص کرده‌ایم و نام آن را جایزه «یوگنی پریماکف» گذاشتیم.

دومین همایش بین‌المللی روزنامه‌نگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی روز گذشته با شرکت نمایندگانی از کشورهای اسلامی ایران، تونس،‌ مصر، کویت، افغانستان، مراکش، الجزیره، لبنان، سوریه، ترکیه، امارات، سودان، پاکستان و نمایندگان رسانه‌های روسیه در هتل پرزیدنت مسکو برگزار شد.

ارسال نظر: