رئیس جریان "المستقبل" لبنان:

نباید بیش از این جایگاه ریاست جمهوری لبنان خالی بماند

کدخبر: 2025393

رئیس جریان "المستقبل" لبنان تصریح کرد: انتخاب رئیس‌جمهور مسئله‌ای اساسی برای به حرکت درآوردن چرخه نهادها و مسیر دولت است و تصدی پست ریاست‌جمهوری لبنان توسط هر فردی بهتر از خلأ در این سمت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "سعد حریری" رئیس جریان "المستقبل" لبنان و نخست‌وزیر پیشین این کشور در سخنانی گفت: انتخاب رئیس جمهور لبنان مسئله اساسی برای ازسرگیری فعالیت حکومت و به حرکت درآوردن چرخه نهادهای قانون اساسی و فعال سازی روند اقتصاد و توسعه در تمامی بخش‌های کشور است.

وی گفت: اگر حد نصاب قانونی فراهم شود من به پارلمان رفته و رئیس‌جمهور را انتخاب خواهم کرد. حتی اگر میشل عون، رئیس فراکسیون "تغییر و اصلاح" لبنان پیروز شود من نخستین کسی خواهم بود که به وی تبریک می‌گوید. پست ریاست‌جمهوری لبنان به دست هر کسی که برسد بهتر از این است که این پست خالی بماند.

سعد حریری گفت: ما چند روز دیگر شاهد انتخابات شورای شهر خواهیم بود و از همان اوایل پایبندی خود را به آن اعلام کردیم. این انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد. امروز ما فرصتی پیش رو داریم و نامزدمان مهندس "جمال عیتانی" دارای لیاقت و شایستگی است. ما امروز باید به شکل بهتر به وظایفمان در قبال ساکنان بیروت عمل کنیم؛ ساکنانی که برای "شهید" رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان و برای خود من سوپاپ اطمینان کشور هستند.

این اظهارات رئیس جریان المستقبل در حالی ایراد شد که دوشنبه گذشته سی و هشتمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور بار دیگر به تاخیر افتاد. کرسی ریاست جمهوری لبنان از حدود دو سال قبل تاکنون به دلیل برخی اختلافات سیاسی و به حد نصاب نرسیدن نمایندگان شرکت کننده در نشست‌ها خالی مانده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: