رای الیوم:

تنها راه احقاق حق فلسطینیان مقاومت است

کدخبر: 2025741

به نوشته 'رای الیوم' مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین قدرت بازدارندگی موشکی و عملیاتی پیشرفته و منحصر به فردی به دست آورده است و به آمادگی خود برای رویارویی با رژیم صهیونیستی برای وارد آوردن خسارت های بزرگ به زیرساخت های این رژیم ادامه می دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه رأی الیوم نوشت: دولت اشغالگر اسرائیلی به دلیل عملیات استشهادی در عمق فلسطین اشغالی به ویژه آخرین عملیات که قدس غربی اشغالی را هدف قرار داد در رعب ووحشت بی سابقه ای به سر می برد . این در حالی است که عملیات انتفاضه چاقو ادامه دارد قدرت جنگی و تسلیحاتی حزب الله لبنان در جبهه شمالی فلسطین اشغالی به دلیل کم شدن توجه بین المللی به حزب الله به دلیل تغییر در اولویت های غرب و تمرکز بر خطر گروه های تندرو و به طور مشخص 'داعش' و 'جبهه النصره' افزایش یافته است .

سخنگویان رسمی اسرائیلی این روزها از خطر روزافزون شاخه نظامی جنبش حماس و موفقیتش در ساخت سلاح های کشنده تر و مسئولیتش در انجام عملیات اشتهادی قدس اشغالی که منجر به زخمی شدن 22 صهیونیست در اثر انفجار یک اتوبوس شد، سخن می گویند، اما آن چه بیشتر نگران شان می کند اشاره گزارش های نظامی به در اختیار داشتن موشک های منحصر به فرد توسط حزب الله است که می توان آنها را به کلاهک های انفجاری مجهز کرد؛موشک هایی که می توانند خسارت هایی دو برابر خسارت هایی به بار بیاورند که موشک های 'اسکاد' به بار می آورند.

این علاوه بر مهارت جنگی بالا و عالی است که اکنون مبارزان حزب الله لبنان به دلیل حضور در جنگ سوریه طی چهار سال گذشته به دست آورده اند. این همان چیزی است که مانورهای نظامی بزرگ ارتش اسرائیل در جبهه شمالی طی چند روز گذشته و مشارکت واحدهای پیاده نظام و زره پوش ها و توپخانه ها در آن را تفسیر می کند.

ژنرال یائیر گولان معاون رئیس ستاد کل ارتش 'اسرائیل' چند پیش روز اقرار کرد که حزب الله توان نظامی جدیدی پیدا کرد که برای تل آویو خطر بی سابقه ای تشکیل می دهد.

این هشدارها نه فقط رعب ووحشت حاکم بر رژیم اشغالگر را بازتاب می دهد بلکه تحریک بیشتر لبنانی ها علیه حزب الله به شمار می رود زیرا در جنگ اخیر که در نتیجه تجاوز 'اسرائیل' به لبنان در جولای 2006رخ داد، گلوله باران و بمباران اسرائیلی فقط روستاها و شهرهای جنوب لبنان و ضاحیه در جنوب بیروت به عبارتی پایگاه غیرنظامی و نظامی حزب الله را شامل شد و دیگر مناطق لبنان در پایتخت و شمال را به عبارتی مناطق مسیحی و سنی نشین را شامل نشد.

ژنرال گولان با تهدید به وقوع ویرانی بزرگ در زیرساخت های لبنان در صورت وقوع هر گونه جنگ جدیدی با حزب الله می خواهد این پیام تحریک آمیز را بدهد که همه لبنانی ها هدف قرار می گیرند. هدف دیگر وی ترساندن حزب الله است اما بعید است که این پیام تاثیری داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل بیشتر شدن قدرت حماس در جنوب و حزب الله در شمال فلسطین اشغالی و رسیدن واحد های حزب الله به جولان سوریه و ایجاد پایگاه در آنجا که - شهید سمیر القنطار و گروهی از نیروهای مقاومت بر آماده سازی آنها نظارت داشتند- دچار سردرگمی شده است وبرای پنهان کردن این سردرگمی در یک اقدام نمایشی نشست اعضای کابینه خود را در بلندی های جولان اشغالی برگزار و اعلام کرد این منطقه تا ابد تحت اشغال 'اسرائیل' باقی می ماند.

حزب الله بیش از صد هزار موشک از انواع و اقسام و در حجم های مختلف در اختیار دارد این در حالی است که تونل های حماس اسرائیلی ها را غافلگیر می کند و بر رعب و وحشت آنها می افزاید.

نتانیاهو تلاش کرد این رعب و وحشت را با این ادعا که ارتش اسرائیل تجهیزاتی در اختیار دارد که می تواند این تونل ها را کشف کند از بین ببرد اما یکی از کارشناسان نظامی اسرائیلی این مساله را تکذیب کرد.

آمادگی نظامی و سلاح های پیشرفته نیروهای مقاومت و تمرکز بر خطر واقعی پیش روی امت های عربی و اسلامی، نور درخشنده ای در تونل تاریک منطقه باقی می ماند و امید بخش تحقق عدالت و بازپس گیری حقوق عربی و اسلامی و انسانی غصب شده در فلسطین اشغالی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: