امین‌زاده در مراسم بزرگداشت روز خلیج فارس:

دولت با هرگونه نام مجعول برای خلیج فارس برخورد می‌کند/ نباید بگذاریم کالاهایی با نام مجعول وارد کشور شود

کدخبر: 2026984

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: هیچ شخصی یا موسسه تبلیغاتی این حق را ندارد با نام مجعول از خلیج فارس یاد کند

به گزارش « نسیم آنلاین » الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه باید به جای روز خلیج فارس هفته خلیج فارس داشته باشیم گفت: این به این دلیل است که بتوانیم به ابعاد اقتصادی، سیاسی امنیتی خلیج فارس بپردازیم.

وی با بیان اینکه امروز مقارن با اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز است گفت: دفاع از هویت، امنیت، منابع و محیط طبیعی وظیفه ملی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه اصالت نام خلیج فارس در اسناد بین‌المللی و منطقه‌ای امری روشن و بدیهی است، گفت: هیچ شخصی یا موسسه تبلیغاتی این حق را ندارد با نام مجعول از آن یاد کند زیرا این نام به رنگ تاریخی است.

وی ادامه داد: دولت با نام مجعول برخورد می‌کند و نباید بگذاریم کالاهایی با نام مجعول وارد کشور شود.

امین زاده با تاکید بر اینکه هر تنشی در خلیج فارس جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: به همین دلیل به این منطقه گاهی هاتلند یا قلب جهان گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با تدابیر و سیاست‌های خود منافع ملی سایر کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تصریح کرد: کشورهایی که این تهدیدات را ایجاد می‌کنند باید پاسخگو باشند. البته ما به صورت جدی در برابر کشورهایی که جنگ اقتصادی را راه انداخته‌اند ایستاده‌ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اعلام اینکه ما تمام توان خود را برای مبارزه با نامگذاری مجهول بر روی خلیج فارس به کار گرفته ایم افزود: ما را متهم به اقتدارگرایی می‌کنند اما اسناد سازمانهای بین‌المللی این الزام را بر استفاده از نام صحیح خلیج فارس ایجاد کرده است.

به گزارش تسنیم امین زاده با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی در خلیج فارس افزود: سکوهای نفتی و آتش‌سوزی‌ها و عبور 10 هزار شناور در سال از خلیج فارس آلودگی‌هایی ایجاد کرده که باید فکری برای آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه سال 2007 خلیج فارس به دلیل آلودگی‌ها منطقه ویژه اعلام شد، ادامه داد: برای ریزگردهایی که در این منطقه وجود دارد باید فکری بیندیشیم که در این راستا باید تفاهمنامه‌ای بین ایران، عراق و کویت منعقد شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به ساخت و سازها و با استفاده از زمین‌های منطقه خلیج فارس نیز ادامه داد: در این زمینه به هیچ کنوانسیون بین‌المللی عمل نمی‌شود.

امین‌زاده ادامه داد: باید مدیریت منسجم ساحلی و بین‌دولی در این منطقه ایجاد شود و هماهنگی‌های سیاسی نباید آسیبی به محیط طبیعی خلیج فارس بزند.

ارسال نظر: