بازدید شهردار تهران و وزیر ارشاد از شهرآفتاب؛

امیدواری برای برگزاری دیگر نمایشگاه بین المللی در شهر آفتاب

کدخبر: 2027378

علی جنتی در این بازدید گفت: انتخاب شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از اقدامات ماندگار در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهر آفتاب در جریان روند آماده سازی محل برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفت.

وی افزود: امیدوارم با پیش رفتن به سمت رونق اقتصادی بتوانیم دیگر نمایشگاه های بین المللی را نیز در شهر آفتاب برگزار کنیم.

بنابراین گزارش، سالن های ناشران عمومی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، خط یک مترو، سازه های اطلاع رسانی و ... از جمله بخش های مورد بازدید جنتی بود.

همچنین محمدباقر قالیباف روز جمعه (10 اردیبهشت ماه) به همراه مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای ستاد نمایشگاه کتاب از مجموعه نمایشگاه بازدید کرد.

شهردار تهران به منظور دریافت گزارش وضعیت مسیرهای دسترسی ورودی نمایشگاه و نهایی شدن فعالیت های عمرانی، روز گذشته از مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب بازدید کرد و در این بازدید امکانات رفاهی اعم از نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و استراحتگاه ها مورد بازدید قرار گرفت.

شهردار تهران طی بازدید از شهرآفتاب در جریان نگرانی های ناشران بابت برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد که موارد باقی مانده ظرف دو روز آینده انجام می شود و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

بررسی چند لایه کتاب های عرضه شده در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران

رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نظارت سه مرحله ای کتاب های عرضه شده در بخش بین الملل و ایجاد بانک اطلاعات کتاب ها در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به نظارت و ارزیابی آثار بخش بین الملل در سه مرحله گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که کمیته بین‌الملل در نمایشگاه بیست و نهم در دستور کار خود قرار داد، ساماندهی جدی شیوه جمع‌آوری اطلاعات کتاب ها و ساخت یک بانک اطلاعاتی استاندارد از کتاب های متقاضیان شرکت در بخش بین‌الملل بود. از این رو سه مرحله جهت نظارت و بازبینی کتاب ها طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به راه اندازی نرم افزار آنلاین به منظور دریافت اطلاعات کتاب ها جهت حضور در نمایشگاه عنوان کرد: در نخستین مرحله نرم‌افزاری آنلاین به منظور دریافت اطلاعات کتاب ها طراحی شد تا هم‌زمان با دریافت لیست کتاب متقاضیان، ساختار بانک ارسالی را تحلیل نماید و با شناسایی خطاهای آن مانع از ارسال لیست‌های مشکل‌دار شود.

امیرزاده افزود: در این نرم افزار مواردی همچون اعتبار شابک (مختص کتاب های لاتین)، عدم ارائه کتاب های تکراری، مشخصات کتاب، مشخصات نویسنده، سال چاپ کتاب، قیمت کتاب، میزان تخفیف کتاب، موضوع کتاب، تعداد ناشرانی که قصد عرضه کتاب را دارند و... مورد بررسی قرار گرفت. چنانچه هر یک از این موارد با مشکلی مواجه بود، خطای مربوطه به اضافه لیست اکسل خطاها در اختیار موزعان و ناشران قرار داده می‌شد تا پس از اصلاح آن نسبت به بارگذاری مجدد اقدام نماید.

رئیس شورای نظارت و ارزیابی درباره مرحله دوم ارزیابی و نظارت کتاب ها در بخش بین الملل گفت: پس از ثبت اطلاعات کتاب ها و ایجاد بانک اطلاعات مربوط به کتاب های بخش بین الملل، در مرحله دوم ارزیابی مقایسه‌ای با بانک اطلاعاتی مرجع نیلسن در دستور کار قرار گرفت. در این مرحله از طریق خدمات وب‌سرویس کلیه اطلاعات کتاب ها در بخش بین الملل با بانک اطلاعاتی نیلسن مورد بررسی قرار گرفت و گزارش تفصیلی آن جهت بررسی مغایرت‌های احتمالی در اختیار دستگاه نظارتی نمایشگاه قرار داده شد.

امیرزاده درباره مرحله سوم ارزیابی کتاب ها گفت: مرحله سوم ارزیابی از طریق بررسی کتاب ها صورت می گیرد که شامل سه بخش می شود. بخش اول از طریق چکیده اطلاعات کتاب ها که از پایگاه نیلسن دریافت شده است و در این مرحله کتاب های دارای محتوای نامطلوب تشخیص داده می شوند.

وی افزود: در بخش دوم نظارت محتوایی، کتاب های مشخص شده مورد بازبینی فیزیکی قرار می گیرند. بخشی از این بازبینی پس از اعلام وصول کتاب ها در سالن گمرک انجام می شود. در بخش سوم نظارت نیز بازبینی این کتاب ها در داخل سالن های نمایش انجام خواهد شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ ١٥ تا ٢٥ اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

ارسال نظر: