معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

رای دادگاه آمریکا غیرقانونی است/ ۲ میلیارد دلار اموال توقیف شده باید به ملت ایران برگردد

کدخبر: 2027483

الهام امین‌زاده گفت: رای دادگاه آمریکا درخصوص ۲ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران غیرقانونی استو اموال توقیف شده باید به ملت ایران برگردد

به گزارش « نسیم آنلاین »، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور روز شنبه در حاشیه افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی "شهربانو" کاشان در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: وزیر امور خارجه کشورمان نامه ای به دبیرکل سازمان ملل مبنی بر محکومیت ایالات متحده آمریکا درباره رای دادگاه آمریکا درخصوص 2 میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران ارسال کرده است که باید این پول ها به بانک مرکزی برگردد.

وی همچنین گفت: احکامی که در دادگاه های داخلی آمریکا علیه دولت ایران صادر شده، به علت مصونیت حقوقی دولت ها، بی سابقه و ممنوع است.

امین زاده تصریح کرد: هر دولت مصون از محکومیت در دادگاه داخلی آمریکا و هر کشور دیگری است.

وی درباره 2 میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران گفت: بانک های مرکزی، محل گردش مالی اموال و دارایی های ملت یک کشور است و حتی تحریم موقت آن هم ممنوع است، چه رسد به اینکه هدف صدور و اجرای احکام قرار گیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص کمیته ماده 76 معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز گفت: این کمیته از جمله معدود کمیته هایی است که نمایندگان سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در آن حضور دارند.

وی افزود: ریاست این کمیته با قوه مجریه است که قوانین مزاحم کسب و کار را شناسایی کرده و از فعالان اقصادی سراسر کشور می خواهیم که قوانین مزاحم کسب و کار خود را در تجارت، صنعت، اقتصاد و تولید و اشتغال مولد شناسایی و به این معاونت اطلاع دهند.

امین زاده گفت: این کمیته، قوانین مزاحم را بررسی کرده و برای حذف به مجلس و دولت ارسال می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در خصوص منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: این منشور را دکتر روحانی برای اجرا به معاونت حقوقی، تفویض اختیار کرده است و ما آن را تدوین و در اختیار مردم قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: همه منشورها از جمله؛ بانوان، دانش آموزی ، دانشجویی و کارگران در حاشیه منشور مرکزی شکل خواهند گرفت.

امین زاده یادآور شد: حقوق و تکالیف زنان هم اکنون به صورت یک قانون در جمهوری اسلامی وجود دارد و دولت موظف است براساس اصل 20 و 21 قانون اساسی آن را اجرا کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در سفر یک روزه به کاشان علاوه بر افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو با دانشگاهیان کاشان نیز دیدار می کند.

خبرنگار: امیرحسین طهماسبی

ارسال نظر: