در نقد فیلم "۵۰ کیلو آلبالو" مطرح شد:

"۵۰ کیلو آلبالو"؛ همه چیز برای فروش به هر قیمت!/ محسنین:مانی حقیقی کمدی بلد نیست

کدخبر: 2027532

مسعود فراستی با اشاره به غیبت کارگردان فیلم "۵۰ کیلو آلبالو" در میز نقد آن در برنامه هفت گفت: مانی حقیقی کاش می آمد. به نفعش بود. چیز یاد می گرفت. حداقل کمدی یاد می گرفت!

به گزارش « نسیم آنلاین » ، برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته ۱۰ اردیبهشت ماه در بخش میز نقد خود به سراغ فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» رفت و با حضور مسعود فراستی و کامیار محسنین به نقد این فیلم پرداخت.

درحالی که از هفته گذشته مطرح شده بود این برنامه احتمالا با حضور خود مانی حقیقی برگزار می شود اما مسعود فراستی در ابتدای این برنامه گفت: ما هنوز دعوت نکرده مانی حقیقی هول هولکی یک مصاحبه کرد و گفت من نمی آیم! خب نیا. فیلمساز خودش می داند، اگر نقد را در شأنش می داند می آید و اگر فکر می کند فیلمش قابل دفاع نیست نمی آید.

فراستی افزود: مانی حقیقی کاش می آمد. به نفعش بود. چیز یاد می گرفت. حداقل کمدی یاد می گرفت.

وی ادامه داد: برخی فیلمسازها فیلم به اصطلاح برفوش خود را به جشنواره نمی دهند. چون آنجا هو می شود و نگه می دارند برای اکران تا با فروش میلیاردی اش پز دهند. پرستیژشان را هم با فیلم انتلکت شان در جشنواره می دهند. سینما روراستی است. ترس نیست. اگر آدم به مخاطب و اثرش اطمنیان دارد ترسی ندارد.

این منتقد درباره علت اقبال مردم به این فیلم گفت: مخاطب تصمیم گرفته است به سینما برود و امروز نیاز دارد بخندد و سینماگر هم این را به خوبی می داند و سعی می کند به هر ترفندی از این موقعیت او سواستفاده کند. تنها ترفند تصویری کارگردان هم درآوردن شلوار کوتاه بازیگر آن است.

وی ادامه داد: حقیقی تمام آنچه در سینمای کمدی جهان دیده را در یک کلاژ نماهنگ و غیرکمیک جمع کرده است.

در ادامه کامیار محسنین بیان داشت: هرچیزی که بخنداند کمدی نیست. کمدی طبعا یک مشخصه هایی دارد و وقتی آن ویژگی ها را نداشته باشد نمی توانیم به آن بگوییم کمدی.

وی افزود: مانی حقیقی بیشتر از اینکه به ایجاد موقعیت های کمدی فکر کند، سعی کرده است به خط قرمزهایی فکر کند که مخاطب کمتر در سینمای ایران می بیند و این خطوط را رد کند.

این منتقد بیان داشت: یکی از موضوعات در فیلم «۵۰ کیلو آلبالو»، توجه نکردن به نقش شخصیت های فرعی در پیش بردن فیلم کمدی است. یک سری کمدی هایی داریم که بر بازی یک کمدین پیش می رود. اما در نقطه مقابل یک سری کمدی داریم که متکی بر کمدین ها نیستند و ممکن اصلا بازیگر کمدی مهمی در فیلم بازی نکند، بلکه موقعیت ها و صحنه هایی را ایجاد کند که خلق کمدی کند. اما در این فیلم این موقعیت ها خلق نمی شود.

محسنین افزود: فیلم تنها یک نکته خوب دارد که اصلا ربطی به کلیت فیلم ندارد. یک ترک موسیقی فوق العاده و هیجان انگیز دارد که به نظرم کارکرد بدی در فیلم ندارد و آن خلا ریتمی که در بخش های مختلف می بینید به وسیله این موسیقی تاحدودی جبران می شود.

این منتقد ادامه داد: مانی حقیقی در دو فیلم اخیر خود همه چیز را به شوخی می گیرد در حالی که در سینما چیزهایی هست که نمی توان اصلا با آن شوخی کرد. در ادامه فراستی بیان داشت: همه چیز برای فروش به هر قیمت! کل فیلم همین است. مانی حقیقی هنوز باید خیلی کار کند تا به فیلمهای بد داریوش مهرجویی برسد. مانی حقیقی کمدی بلد نیست.

محسنین نیز خاطرنشان کرد: بله به نظر من نیز مانی حقیقی کمدی بلد نیست.

ارسال نظر: