معاون حقوقی وزارت علوم به «نسیم آنلاین» خبر داد:

صرفاً سوابق سال سوم متوسطه در کنکور ۹۵ تأثیر داده می‌شود

کدخبر: 2027770

دکتر محمد روشن ضمن اشاره به تصویب دو فوریت طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو گفت: در صورت تصویب این طرح آموزش‌وپرورش مکلف است سوابق تحصیلی سه سال آخر متوسطه را که به صورت نهایی برگزار می‌شود به شورای سنجش و پذیرش اعلام نماید تا این شورا با توجه به این سوابق و آزمون عمومی و تخصصی نمرات و رتبه‌های اشخاص شرکت‌کننده در آزمون را به آن‌ها اعلام کند.

دکتر محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک روز معلم و گرامی‌ داشت سالروز شهادت شهید مطهری در گفتگو با « نسیم آنلاین » گفت: با توجه به طرحی که امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1392 تهیه‌کرده بودند، با توجه به اینکه این طرح به امضای بیش از 60 تن از نمایندگان محترم مجلس رسیده بود و همچنین ضرورت خاص و ویژه‌ای که برای 861 هزار و 793 نفر داوطلب آزمون سراسری سال 95 داشت، مجلس محترم با تشخیص این ضرورت اجازه داد که این طرح دو فوریت آن در صحن علنی مطرح شود و خوشبختانه پس از صحبت موافقین و مخالفین و درک حساسیت آن مجلس به دو فوریت آن رأی مثبت داد.

روشن در ادامه افزود: اکنون با توجه به اینکه بر اساس آیین‌نامه مجلس بایستی طرح دوفوریتی بدون فوت وقت به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شود و کمیسیون نسبت به آن اظهارنظر کند امروز عصر با حضور اعضای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و نمایندگانی از کمیسیون بهداشت و درمان این طرح موردبررسی قرار خواهد گرفت و پس‌ازآن نیز بلافاصله به صحن علنی ارسال خواهد شد.

معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره جزئیات اصلاح این قانون گفت: این طرح در واقع نسبت به اصلاح بندهای الف ماده 1 و بند ت ماده 3 قانون سنجش و پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد که نتیجه عملی آن این است که بر اساس قانون مصوب، وزارت آموزش‌وپرورش باید نسبت به اعلام نمرات دروس سه سال آخر دوره متوسطه که امتحانات آن مطابق با اصول سنجش و اندازه‌گیری اخذشده باشد و درنهایت به‌صورت سراسری و استاندارد برگزارشده باشد نمرات را به ما اعلام نماید. هم‌اکنون به دلیل اینکه آموزش‌وپرورش فقط می‌توانست سال آخر متوسطه را به ما اعلام کند باید این قانون اصلاح می‌شد.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه فعلاً اصل طرح پذیرفته‌شده است و منتظر تصویب طرح در مجلس است. در صورت تصویب با اصلاح عبارتی که صورت خواهد گرفت شورای سنجش و پذیرش در مورد میزان و نحوه تأثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی دوره سه‌ساله آخر متوسطه آزمون عمومی و اختصاصی در سنجش می‌تواند برنامه‌ریزی کند و نمرات و رتبه‌های اشخاص شرکت‌کننده در آزمون را مطابق قانون به آن‌ها اعلام کند.

معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: این طرح در صورت تصویب در کمیسیون مربوطه فردا صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

روشن در پایان در پاسخ به این سؤال که با این تفاسیر برای کنکور 95 چه سوابق تحصیلی تأثیر داده خواهد شد، افزود: برای کنکور سال 95 صرفاً سنوات سال سوم متوسطه تأثیر داده خواهد شد.

ارسال نظر: