وزارت ورزش قبول کرده انتخابات با اساسنامه سال ۹۰ برگزار شود

بهروان: نمی‌توانیم هواداران تراکتورسازی را به ورزشگاه راه ندهیم/ نمی‌دانم کمالوند به چه چیزی مشکوک است

کدخبر: 2028119

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌توانیم وقتی تماشاگران پشت در می‌آیند، آنها را به ورزشگاه راه ندهیم. وقتی ورزشگاه خالی باشد، دیگر به درصد حضور تماشاگران نگاه نمی‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: غلامرضا بهروان پس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مهم‌ترین بخش جلسه امروز گردش مالی هشت ساله فدراسیون فوتبال بود که به تصویب رسید و ایمان‌زاده هم آن را تأیید کرد. بحث دیگر تأکید روی برگزاری به‌موقع انتخابات بود. من که دیگر کاندیدا هم نیستم و امیدوارم انتخابات خوب باشد.

وی درباره اینکه برخی به‌دنبال لغو انتخابات حتی در روز برگزاری آن هستند، گفت: هیأت‌ها درخواستی را از وزارت ورزش و جوانان داشته‌اند. آنها گفته‌اند ما اساسنامه سال 90 را قبول داریم و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. انتخابات بدون مشکل برگزار خواهد شد و هرکسی هم انتخاب شد، باید او را کمک کنیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا برگزاری انتخابات بدون مصوبه هیئت دولت درخصوص اساسنامه این فدراسیون قانونی است یا نه، گفت: همان‌طور که گفتم در این خصوص برخی هیأت‌ها به وزارت ورزش نامه نوشته‌اند. البته مشکلی از این بابت نیست و وزارت ورزش هم قبول کرده انتخابات با اساسنامه سال 90 برگزار شود. مطمئناً همه به این مسأله احترام خواهند گذاشت تا مشکلی پیش نیاید.

بهروان درمورد اینکه گویا اوسیانو کروز به مجتمعی رفته که او هم در آنجا زندگی می‌کند و امکانات این مجتمع باعث شده ایران را ترک کند و این مسئله آیا جوی منفی برای کارلوس کی‌روش نیست، اظهار داشت: اشکالی ندارد، ما همیشه عادت داریم روی پای خود بایستیم. جایی که من هستم، جای بسیار محترمی است و چیزهایی که در برخی رسانه‌ها خواندم به من برخورد. ما در محله‌ای خوب زندگی می‌کنیم که ساکنان خوبی دارد و شاید حضور در این محله به آقایان برخورده است و آنها دوست دارند در هتل زندگی کنند. مجتمعی که ما هستیم، امکانات کافی را دارد و شاید آنها دوست دارند جای دیگری زندگی کنند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که در پایان دوره هشت ساله این فدراسیون آیا نمره قبولی به آن می‌دهد یا نه، گفت: من نمره قبولی می‌دهم. اگر بخواهید به مجموعه‌ای نمره بدهید، فقط به یک عملکرد نگاه نکنید. مثلاً نباید فقط به برگزاری مسابقات نگاه کرد، باید به ساخت‌وسازها، به امکانات و... هم نگاه کرد. من نمره 14 به عملکرد فدراسیون فوتبال می‌دهم.

وی در خصوص اعتراض باشگاه گسترش فولاد تبریز به برگزاری دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و اظهارات کمالوند گفت: نامه شورای تأمین باعث شد که بازی در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود. من یک نسخه از این نامه را دارم و می‌توانید آن را مشاهده کنید. مجموعه گسترش فولاد کار خیلی خوبی انجام داده و ورزشگاه خوبی ساخته است. ورزشگاه اختصاصی گسترش ظرفیت‌های لازم را برای میزبانی مسابقاتی چون جام ملت‌های آسیا را نیز دارد. این ورزشگاه چمن خوبی دارد، اما فاقد نور است. مهم‌تر از همه، ما در خدمت دکتر ذوالفقاری معاون امنیت وزارت کشور بودیم و او به صراحت گفت که بازی‌ها در همان ساعت و مکانی که اعلام شده، باید برگزار شود، اما ما پیش‌‌بینی حضور تماشاگر را کردیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: همه باشگاه‌ها را دوست داریم، اما برخی از بازی‌ها خاص هستند. نمی‌توان چون استقلال در ورزشگاه اختصاصی گسترش بازی کرده، پرسپولیس هم در این ورزشگاه بازی کند. الان باید وضعیت جدول و حساسیت بازی را در نظر گرفت. نمی‌دانم کمالوند به چه چیزی مشکوک است که این صحبت‌ها را مطرح کرده است. اگر چنین ادعایی دارند، آن را اثبات کنند. فوتبال مجموعه بزرگی است که رسانه‌ها نیز در آن حضور دارند.

بهروان در مورد اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر عنوان کرد: کمیته برگزاری مسابقات در مورد داوری تصمیم‌گیرنده نیست. ما مسئول برگزاری مسابقات در لیگ‌های مختلف هستیم، اما به‌شخصه حساسیت‌های برخی از دیدارها را به کمیته داوران می‌گویم و دوستان نیز به آن عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای دیدار استقلال - تراکتورسازی بلیتی در ورزشگاه آزادی فروخته خواهد شد یا خیر، گفت: خیر، تمام بلیت‌ها به صورت الکترونیکی فروخته می‌شود.

بهروان در پاسخ به این پرسش که آیا اجازه ورود بیش از 10 درصد تماشاگران تیم تراکتورسازی در بازی با استقلال داده خواهد شد یا نه، گفت: ما نمی‌توانیم وقتی تماشاگران پشت در می‌آیند، آنها را به ورزشگاه راه ندهیم. وقتی ورزشگاه خالی باشد، دیگر به درصد حضور تماشاگران نگاه نمی‌کنیم. اگر تماشاگران تیم میزبان 90 درصد سکوها را پر کردند که هیچ، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، تماشاگران تیم میهمان هم می‌توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند. در این شرایط تماشاگران تیم‌های میزبان باید زودتر به ورزشگاه بروند. بلیت‌فروشی هم اینترنتی صورت می‌گیرد و تماشاگران می‌توانند بلیت بازی را خریداری کنند.

ارسال نظر: