معاون اجتماعی وزیر بهداشت:

۲۵ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق منجر می‌شوند

کدخبر: 2028146

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۵ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود، گفت: پیشنهاد مشاوره قبل از ازدواج نیز مانند آزمایش قبل از ازدواج الزامی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، دکتر سیدمحمد هادی ایازی در نشست خبری وزارت بهداشت درخصوص ضرورت ایجاد معاونت بهداشتی در این وزارتخانه اظهار داشت: ایجاد بنیاد، مؤسسه یا واحدی برای حمایت از خیرین از 31 سال پیش به تصویب قانون رسید که به دلیل سیاست‌های انقباضی طی سال‌های گذشته اجرایی نشد.

وی افزود: تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در سلامت دربند 11 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، توجه خاص به آسیب‌های اجتماعی در وزارت بهداشت، ارتباط گسترده‌تر با سازمان‌های مردم‌نهاد دادن مسئولیت اجتماعی به دستگاه‌های مختلف به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی و توجه به موضوع ارتقاء فرهنگ سلامت ازجمله دلایلی که ضرورت ایجاد این معاونت را ایجاد می‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر 620 سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که برخی حدود 70 نماینده در اقصی نقاط کشور دارند استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها نیازمند ساختار ویژه‌ای است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی را سه آسیب اجتماعی اولویت‌دار وزارت بهداشت دانست و افزود: دراین‌باره وزارت بهداشت به‌طور مستقیم دخیل است و باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشد.

ایازی بابیان اینکه 75 درصد عوامل تأثیرگذار در سلامت به دستگاه‌های غیر وزارت بهداشت مربوط می‌شود گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در اجرای طرح مسکن مهر این است که شهرک‌های زیادی بدون پیش‌بینی بیمارستان و مراکز درمانی ساخته‌شده و نهاد متولی باید مسئولیت ایجاد مراکز درمانی را نیز به عهده می‌گرفت.

وی بابیان اینکه 25 درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود گفت: پیشنهادشده مشاوره قبل از ازدواج نیز مانند آزمایش‌های قبل از ازدواج الزامی شود که در این صورت باید نهاد متولی نیز تعیین شود البته تنها مشاوره قبل از ازدواج کفایت نمی‌کند و باید پس از ازدواج نیز تسری یابد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت از کمک هزارمیلیاردی خیرین سلامت به مدیریت سلامت کشور خبر داده و گفت: در حال حاضر 620 سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر: