سیدیاسر جبرائیلی

مصوبه‌ای خلاف فلسفه انتظار

کدخبر: 2028448

یقین بدانیم روز ظهور امام زمان(عج)، نه روزی تعطیل برای استراحت، بلکه روزی پرکار برای یاران و پیروان آن حضرت است؛ خود را باید برای چنین روزی آماده ساخت. تعطیلی نسبتی با این خودسازی ندارد؛ انتظار می‌رود شورای نگهبان این طرح را که برخلاف سیاست‌های کلی نظام است، رد کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدیاسر جبرائیلی طی یادداشتی در خصوص تعیین هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به‌عنوان تعطیل رسمی، نوشت:

مصوبه‌ای خلاف فلسفه انتظار

برای راقم این سطور روشن نیست که پیشنهاد تعطیلی هشتم ربیع‌الاول، از سوی دولت بوده است یا نمایندگان محترم چنین تصمیمی را گرفته‌اند. اما نکته جالب اینجاست که وقتی بحث بر سر افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه بود، دولت به دلیل بار مالی 340 میلیارد تومانی این طرح، علیه آن موضع داشت و معاون حقوقی ریاست جمهوری صریحاً اعلام کرد که «دولت توان تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه را ندارد». چگونه است برای چنین طرحی که در تحکیم بنیان خانواده و حل مشکل جمعیت کشور، نقش مهمی دارد، دولت قادر به تأمین مالی 340 میلیارد تومانی نیست، اما حاضر است یک روز تعطیلی به تعطیلات افزوده و هزینه‌ای چند هزار میلیاردی به کشور تحمیل کند؟

تعطیلی، نه‌تنها کمکی به فرهنگ انتظار نمی‌کند و راه صحیحی برای بزرگداشت حضرت حجت(ارواحنا فداه)‌نیست، بلکه در تضاد و تباین آشکار با فلسفه انتظار است.

نظام اسلامی به رهبری‌حضرت امام(ره) تأسیس شد تا زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کند، اما نه با سکون و رکود و تن دادن به وضع موجود،‌که با تلاش و کار و جهاد برای بیشینه‌سازی قدرت اسلام.

دوران غیبت، نه دوران تنبلی و بیکاری و رخوت و سستی، که دوران تلاش و جهاد برای مهیا ساختن شرایط ظهور است. انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان این طرح را که برخلاف سیاست‌های کلی نظام است، رد نماید.

یقین بدانیم روز ظهور امام زمان(عج)، نه روزی تعطیل برای استراحت، بلکه روزی پرکار برای یاران و پیروان آن حضرت است؛ خود را باید برای چنین روزی آماده ساخت. تعطیلی نسبتی با این خودسازی ندارد.

ارسال نظر: