در دیدار نماینده سازمان ملل مطرح شد؛

لاوروف: ازسرگیری مذاکرات نیازمند آتش‌بس حلب است

کدخبر: 2028519

نماینده سازمان ملل در امور سوریه که به مسکو رفته است در کنفرانس خبری مشترک با "سرگئی لاوروف"، برگزاری نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه را در آینده‌ای نزدیک ضروری خواند و وزیر امورخارجه روسیه نیز از بنای مرکز روسی-آمریکایی نظارت بر آتش‌بس سوریه در ژنو خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ فارس نوشت: "استفان دی‌میستورا" نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سرگئی لاوروف»‌ وزیر امورخارجه روسیه در مسکو تأکید کرد: سفر من به روسیه به منظور یافتن راهکاری برای احیای رایزنی درباره سوریه صورت گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، دی‌میستورا همچنین گفت: به منظور تحکیم رژیم آتش‌بس در سوریه، برگزاری نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه اظهاراتش، برگزاری و ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری را منوط به برقراری صلح و آتش‌بس در حلب دانست.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: تا کنون شرایطی برای برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم سوری-سوری وجود نداشته است.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین گفت که مرکز مشترک آمریکایی-روسی به زودی و با فوریت بالا در ژنو به منظور نظارت بر آتش‌بس سوریه تأسیس و راه‌اندازی خواهد شد.

لاوروف در ادامه تأکید کرد: نمی‌توان اجازه داد تا گروه‌های مجزا که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند رژیم توقف درگیری‌ها و آتش‌بس در سوریه را به مخاطره اندازند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اعلام کرد: احتمالا ظرف چند ساعت آینده، اجرای آتش‌بس موقت در حلب نیز رسما اعلام خواهد شد.

سرگئی لاوروف درباره احتمال برگزاری نشست کشورهای عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه نیز گفت که برگزاری چنین نشستی را در آینده‌ای نزدیک میسر می‌داند.

وی افزود: مسکو از واشنگتن می‌خواهد تا با استفاده از نفوذ خود بر شرکایش از آنها بخواهد تا از این پس دیگری درخواستی درباره استعفای «بشار اسد» از قدرت به عنوان پیش شرط صلح در سوریه مطرح نشود.

ارسال نظر: