عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

پرداخت تسهیلات به افراد خاص مانع از ارائه وام ازدواج شده است/ بانک‌ها توانایی پرداخت وام دارند

کدخبر: 2028533

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بانک‌ها توانایی پرداخت وام ازدواج را دارند، گفت: تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها به افراد خاص تعلق می‌گیرد مانع از آن شده تا تسهیلات ضروری همچون وام ازدواج به زوجین پرداخت شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس صلاحی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها در ارایه وام 10 میلیون تومانی ازدواج به زوجین، افزود: متاسفانه نظارتی بر بانک ها وجود ندارد و همین امر منجر شده تا بانک ها در ارایه تسهیلات بانکی بهانه تراشی های زیادی را انجام دهند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تسهیلاتی که از سوی بانک ها به افراد خاص تعلق می گیرد مانع از آن شده تا تسهیلات ضروری همچون وام ازدواج به زوجین ارایه شود به همین علت طبیعی است که اجرایی شدن مصوبه مجلس برای بانک ها پذیرفتنی نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته مجلس ارایه وام ازدواج 10 میلیون تومانی به هریک از زوجین را بر مبنای برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ای به تصویب رساند به گونه‌ای که بر اساس این مصوبه از حساب قرض الحسنه بانک‌ها و حساب‌های جاری این وام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانک ها توانایی پرداخت وام ازدواج را دارند، تاکید کرد: چگونه است که در مورد وام 25 میلیون تومانی خودرو می توان تسهیلات ارایه کرد اما در زمینه وام ازدواج مسئولان مربوطه منابه لازم را در اختیار ندارند؟ از سویی دیگر در مورد این مصوبه مجلس هم مجلس و هم دولت موافق هستند پس چگونه بانک ها در ارایه این وام سنگ اندازی می کنند.

به گزارش خانه ملت،‌ صلاحی یادآور شد: به نظر می رسد باید اهرم های فشار بر بانک ها اعمال شود تا موظف به ارایه وام ازدواج شوند همچنین باید ارایه این تسهیلات با کنترل و نظارت دقیق انجام گیرد تا این وام به همه زوجین تعلق گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک در وهله اول نظارت بر اجرای مصوبات مجلس بر عهده دولت است که باید به درستی آن را انجام دهد و اگر در این زمینه کوتاهی صورت گرفت مجلس از قدرت نظارتی خود استفاده کرده و وارد عمل خواهد شد.

ارسال نظر: