سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد

رگبار و رعد و برق در شرق و غرب کشور/ افزایش دما در سواحل خزر

کدخبر: 2028556

روز چهارشنبه دما در سواحل دریای خزر افزایش قابل توجه می‌یابد و در شمال شرق و شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد و از اواخر وقت چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان در خصوص وضعیت جوی کشور در روز سه شنبه 95/2/14 گفت: در این روز با عبور موج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب و در بعدازظهر در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی رعدوبرق وزش باد پیش بینی می شود و در ساعات بعد از ظهر در جنوب شرق و شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی با وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه دما در سواحل دریای خزر در روز چهارشنبه، تصریح کرد: طی این روز در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل افزایش دما با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود. وظیفه ادامه داد: در شمال شرق و شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و از اواخر وقت این روز در شمال غرب و غرب کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که بعدازظهر پنجشنبه در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بتدریج شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور مهیا می باشد و روز پنج شنبه در دامنه های جنوبی البرز نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ارسال نظر: