آزادسازی شهر "تل‌اسقف" در شمال عراق

کدخبر: 2028605

پایگاه اطلاع رسانی ارتش عراق از آزادی یک شهر مهم در شمال موصل خبر داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بنا بر این گزارش، نیروهای پیشمرگه روز سه شنبه شهر تل اسقف در شمال شهر موصل را از داعش پس گرفته‌اند .

در این گزارش همچنین آمده است نیروی هوایی عراق مقر داعش در جنوب موصل به نام «الکتیبه الحمرا» را منهدم کرده است .

به گزارش پرس تی وی، این در حالیست که نیروهای عراقی پیش از این مناطق البوعاصی، الفحیلات، البودعیج والبوخالد در جنوب شهر فلوجه را از تروریست‌های داعش بازپس گرفته بودند .

در همین حال، سرلشکر اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار، از کشته شدن 12 تن از عناصر داعش و انهدام 4 مقر آنان در حملات هوایی ارتش عراق در جنوب فلوجه خبر داد .

این مناطق در حالی آزاد شد که نیروهای عراقی روز دوشنبه مناطق الخالدیه، الساعده، مسخن و البوعساف را در نزدیکی شهر هیت، واقع در استان الانبار از اشغال داعش در آوردند .

نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز روز شنبه بخش‌هایی از منطقه البشیر، واقع در جنوب کرکوک را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کرده بودند .

گروه تروریستی داعش از تابستان 1393 با پیشروی در خاک عراق، مناطقی از شمال و غرب این کشور را اشغال کرد .

ارتش عراق از ابتدای سال 1394 با آغاز عملیاتی گسترده، بسیاری از مناطق تحت اشغال داعش از جمله شهر الرمادی، مرکز استان انبار را آزاد کرد و عملیات برای آزادسازی دیگر مناطق این کشور ادامه دارد .

به گفته مقامات نظامی عراق، ارتش این کشور با پیشروی به سوی مناطق شمالی و غربی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک دیگر مناطق را آزاد کند.

ارسال نظر: