ورزشکاران زن جواب اعتماد مسئولین را دادند

شهریان: بحث استفاده از مربی خارجی برای ورزش بانوان ضرورت دارد

کدخبر: 2028665

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در قایقرانی، دو و میدانی و جودو باید از ظرفیت مربیان خارجی برای بانوان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان بازدید کرد.

وی پس از بازدید از اردو گفت: تیم ملی والیبال نشسته ورزشکاران تلاش‌ زیادی انجام دادن که حضور و کسب سهیمه آنها در پارا المپیک ریو برای کاروان ورزش ایران بسیار با ارزش بود چرا که باعث شد تعداد سهمیه‌های ایران در بازی‌های پارالمپیک افزایش یابد از طرفی انگیزه مضاعفی را به ورزشکاران این رشته داد. این تیم ورزشکاران توانمندی دارد، شعار آقای خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک که توکل، اراده و افتخار است را به خوبی این ورزشکاران محقق کردند. اما به عنوان مسئول وقتی در این جمع حاضر می‌شوم ترغیب و تشویق می‌شویم تا از این ورزشکاران حمایت بیشتری شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار « نسیم آنلاین » درباره افزایش سهمیه المپیک بانوان اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر این فرصت‌ها در اختیار ورزش بانوان قرار داده می‌شود از این پتانسیل استفاده خوبی می‌شود و نتایج خوبی نیز در بر خواهد داشت حداقل این است که تعداد سهمیه‌های المپیک در مقایسه با دوره قبل افزایش داشته است در پارا المپیک نیز توانستیم سهمیه 9 تایی لندن را به 21 نفر افزایش دهیم. بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد که برای کسب این تعداد سهمیه برنامه ریزی شده است. ورزشکاران این رشته جواب اعتماد مسئولین را دادند و موفق شدند توانمندی خود را به خوبی نشان دهند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر « نسیم آنلاین » مبنی بر اینکه تیم ملی قایقرانی نتایج خوبی در مقایسه با المپیک دوره قبل به دست نیاورد اظهار داشت: کسب این سهمیه برای ما جای تشکر دارد که پرچم کشورمان را در رشته قایقرانی در بخش بانوان در میان کشورهای شرکت کننده داشته باشیم.

ربابه شهریان در مورد بحث قدیمی و کهنه برگزاری مسابقات بین المللی برای تیم ملی بسکتبال گفت: یکی از کارهایی که فدراسیون بسکتبال نیز در حال پیگیری آن است و ما هم پیگیر آن هستیم موضوع بسکتبال بانوان است در سفر اخیری که به ارومیه داشتم جلسه‌ای در ارتباط با بسکتبال برگزار کردیم تا در خصوص برگزاری مسابقات چند جانبه در این شهر اقدام کنیم اما واقعیت این است که حضور در مسابقات بین المللی و همینطور برگزاری مسابقات بین المللی برایندی دارد که باید انجام شود ولی یکی از دغدغه‌های من این است که بتوانیم قولی که به ورزشکاران دادیم را عملی کنیم و این مسابقات را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر استفاده مربیان خارجی در رشته‌های مختلف ورزش بانوان گفت: بحث استفاده از مربی خارجی برای ورزش بانوان ضرورت دارد باید انجام شود و در برخی از رشته‌ها درحال پیگیری‌ است مثل قایقرانی، دو و میدانی و جودو تا بتوانند از مربی خوب خارجی استفاده کنند.

وی گفت: آنچه برای بسکتبال بانوان اهمیت دارد این است که بتوانیم پوشش بانوان مسلمان را در مجامع بین المللی تصویب کنیم و بگوییم می‌توانند با این پوشش در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

وی افزود: مربی شرایط خاصی دارد و باید از مربیانی استفاده کنیم که قابلیت‌های خوبی داشته باشد مثلاً رشته والیبال که مربی خارجی آن می‌تواند در توسعه این رشته نقش تأثیرگذاری داشته باشد برای رشته دوچرخه سواری نیز می‌خواستیم اقدام کنیم اما چون فدراسیون درگیر کسب سهمیه المپیک هست این موضوع به تعویق افتاده است امیدوارم بعد از بازی‌های المپیک بتوانیم حضور مربیان خارجی را در رشته ‌های نیاز دارند شاهد باشیم.

شهریان افزود: قبل و بعد عید جلسه‌ای را با دبیر فدراسیون ژیمناستیک برگزار کردم و همینطوربا دبیر فدراسیون و نایب رئیس بانوان فدراسیون ژیمناستیک برگزار کردیم که رشته در ژیمناستیک می‌توانیم از وجود قهرمانان استفاده کنیم به آنها قول دادم و آنها نیز اقداماتی را انجام می‌دهند تا یک مربی خوب خارجی برای این رشته انتخاب کنیم و تمریناتش را با تیم ژیمناستیک شروع کند و در این رشته نیز بتوانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگار «نسیم آنلاین» درباره نایب بانوان فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: نایب رئیس بانوان این فدراسیون تعیین شده است و نایب رئیس این فدراسیون خانم مریم دباغ هستند وی ابلاغ گرفته و کار خود را آغاز کرده است. در بحث فدراسیون‌ها و نایب رئیس این فدراسیون مشکلی در خصوص انتخاب نبود و تنها مسئله این فدراسیون این بود که خانم کاظم پور نایب رئیس سایق برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرد و در تغییر پست و بعد از انتخاب شجاعی به عنوان رئیس فدراسیون و پیگیری‌هایی انجام دادیم تا بالاخره مریم دباغ را که قبلاً در فدراسیون تیراندازی با کمان فعالیت کرده بود را انتخاب کردیم. "گفتنی است مریم دباغ پیش از این در فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری فعالیت می‌کرد که در سال جدید تمایلی به همکاری با این فدراسیون نداشت و ابلاغ جدید وی برای فدراسیون تیراندازی با کمان زده شده است"

وی در پایان در خصوص تکلیف نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری اظهار داشت: با آقای صیدانلو رئیس این فدراسیون صحبت کردم و قرار است نایب رئیس بانوان این فدراسیون نیز به زودی مشخص شود.

ارسال نظر: