شرایط پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعلام شد

کدخبر: 2028740

سازمان سنجش آموزش کشور ضوابط و آیین نامه های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری و کارشناسی‌ارشد در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ را اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تمامی متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ باید توجه داشته باشند صرفاً به صورت مستقیم براساس فراخوان دانشگاهها صورت خواهد پذیرفت.

پذیرش متقاضیان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد براساس آیین‌نامه شماره ۷۷۹۴۸/۲۱ مورخ ۵ مرداد ۹۳ و اصلاحیه مربوط به آن به شماره ۱۱۴۳۷۴/۲۱ مورخ ۳ شهریور ۹۳ و پذیرش متقاضیان برای ورود به مقطع دکتری براساس آیین‌نامه شماره ۶۷۲۷۲/۲۱ مورخ ۱۸ تیر ۹۳ و اصلاحیه مربوط به آن به شماره ۲۳۷۲۰۰/۲۱ مورخ ۱۶ اسفند ۹۳ و با تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت .

موارد مربوط به پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری :

۱- هیچ گونه معرفی و جایابی در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری از طریق این سازمان صورت نخواهد گرفت .

۲- متقاضیان تنها مجاز به پذیرش نهایی از یک دانشگاه هستند و امکان پذیرش آنان به صورت همزمان از چند دانشگاه به عنوان پذیرفته‌شده نهایی وجود ندارد .

۳- در صورتیکه متقاضی موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه شود، بعد از تاریخ مقرر و تایید این سازمان به هیچ عنوان امکان انتقال، تغییر رشته و گرایش وجود نخواهد داشت .

۴- پذیرش از طریق این آیین‌نامه‌ها فقط برای دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

به عبارت دیگر در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی - کاربردی، غیرانتفاعی مجازی، دانشگاههای دولتی در دوره‌های نوبت دوم، الکترونیکی (مجازی)، پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) و پژوهش محور مجاز به استفاده از آیین‌نامه‌های مذکور برای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیستند .

م نعی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان دوره‌های ذکر شده در صورت موافقت دانشگاه پذیرنده (تنها مجاز به اخذ پذیرش در دوره‌‌های روزانه و غیرانتفاعی هستند) وجود ندارد .

۵- در هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین‌نامه مربوط بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن برعهده خود متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود .

۶- مسئولیت حسن اجرای آیین‌نامه‌های ذکر شده و هرگونه پاسخگویی قانونی آنها بر برعهده دانشگاه پذیرنده است و نظارت بر اجرا به عهده سازمان سنجش و شرح و تفسیر مفاد آن بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

۷- متقاضیان باید از طریق فراخوان دانشگاهها و در تاریخ‌های مقرر که توسط دانشگاههای پذیرنده اعلام می‌شود، جهت اخذ پذیرش اقدام کنند.

متقاضیان باید جهت کسب هرگونه اطلاعاتی در خصوص پذیرش به سایت دانشگاههای پذیرنده مراجعه کنند و در صورت عدم اطلاع رسانی از طریق سایت اینترنتی دانشگاه، می‌توانند به صورت مستقیم به دانشگاههای پذیرنده‌ مراجعه کنند.

۸- دفترچه شماره ۲ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد) سال ۹۵ از طریق همین اطلاعیه متعاقباً (اوایل خردادماه) در دسترس قرار داده می‌شود .

آیین‌نامه‌های ذکر شده به همراه اصلاحیه مربوط به آنان از طریق پیوندهای اعلام شده قابل دریافت هستند.

ارسال نظر: