با تایید شورای نگهبان

سهم مناطق محروم نفت‌خیز از درآمدهای نفتی به ۳ درصد افزایش می یابد

کدخبر: 2029020

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تایید شورای نگهبان سهم مناطق محروم نفت‌خیز از درآمدهای نفتی به سه درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامرضا تاجگردون در گفتگویی گفت: سهم مردم مناطق محروم نفتخیز از درآمدهای نفت که پیش از این 2 درصد بود در بودجه سال 95 به 3 درصد افزایش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد: با موافقت این قانون از سوی شورای نگهبان بتوان گامی بلند به سوی توسعه مناطق محروم نفتخیز برداشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم مناطق نفتخیز به ویژه در آلایندگی های زیست محیطی تصریح کرد: توجه به توسعه مناطق نفتخیز به ویژه در بخش های کمتر توسعه یافته از برنامه های دولت و مجلس است.

تاجگردون با بیان اینکه 342 میلیارد ریال از 514 میلیارد ریال بودجه محقق شده سال 94-95 شهرستان گچساران از بودجه دو درصد نفت بود گفت: اعتبارات نفت نقش مهمی در توسعه زیرساخت های رفاهی زندگی در این خطه داشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین از پیش بینی تسهیلات ویژه برای مناطقی از کشور که دارای شاخص بیکاری بالاتر از میانگین کشوری هستند در قانون لایحه بودجه سال 95 خبر داد.

وی ابراز کرد: افزایش سهم اعتباری، تسهیلات بانکی و تخفیف های از اولویت های دولت و مجلس برای بهبود شاخص بیکاری در مناطق با شاخص بیکاری بالاست. تاجگردون با یادآوری نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ابراز کرد: امید است با همدلی مردم و مسئولان بتوان شاهد تحقق این شعار باشیم.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دومین تولید کننده نفت کشور است.

ارسال نظر: