واعظی در همایش "فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها":

۳۰ میلیون کاربر اینترنت موبایلی و ثابت در کشور داریم/ دنبال این هستیم تا شبکه پاک باشد

کدخبر: 2029339

وزیر ارتباطات گفت: مشترکین اینترنت ثابت در ابتدای دولت چهار میلیون نفر بود که اکنون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته و همچنین تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها طی سخنانی، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط منطقه ما بسیار خاص است و در منطقه با بحران‌های بسیاری مواجه هستیم که اگر نگاهی به حوزه پیرامونی خود کنیم می‌بینیم که از افغانستان تا پاکستان و یمن و ... با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر بحث افراطی‌گری و گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده مطرح است و منطقه را با چالش مواجه کرده است لذا از عزیزان منتخب انتظار است که بتوانند نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: به لطف رهنمودهای مقام معظم رهبری و همبستگی ملت، ثبات و آرامش در کشور وجود دارد و ایران می‌تواند برای کشورهای منطقه و دنیا سرمشق باشد لذا برای اینکه بتوانیم شرایط منطقه را مدیریت کنیم باید وفاق و همدلی خود را حفظ کنیم.

واعظی همچنین اظهار امیدواری کرد که مجلس دهم بتواند در راستای منویات مقام معظم رهبری و در تعامل با سایر قوا اقدامات اساسی انجام دهد.

وی ادامه داد: نگاه دولت به ICT در 3 محور است؛ دولت ICT را به عنوان پیشگام توسعه کشور می‌داند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز نقشی که برای اطلاعات و فناوری ارتباطات در نظر گرفته‌اند، نقشی زیرساختی است و ما نیز در کشور تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌ها به دنبال توسعه و توانمندساز کردن بخش‌های مختلف کشور باشیم.

وی با بیان اینکه تسهیل‌گری در امور مردم یکی دیگر از محورهای مورد توجه دولت در بخش ICT است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه فراهم کردن امکانات و آماده‌سازی زیرساخت‌ها را برعهده دارد و طبیعی است که دیگر بخش‌ها باید به بحث محتوا توجه کنند. البته از آنجا که مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ و تربیتی توجه ویژه‌ای دارند و از مسئولان خواستند به این موضوعات توجه کنند، وزارت ارتباطات به دنبال این است که فضای مجازی را در این راستا هدایت کند.

واعظی افزود: ما فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید می‌دانیم. در واقع فضای مجازی فرصت است چرا که در دنیای امروز نمی‌توانیم بدون فضای مجازی امورات را پیش ببریم لذا در همه بخش‌ها نیازمند استفاده از فضای مجازی هستیم همچنین فضای مجازی یک تهدید است چرا که در دنیای امروز در این بخش موضوعاتی پیدا می‌شود که سبب تخریب اخلاق و کانون خانواده خواهد شد.

وزیر ارتباطات بر همین اساس تاکید کرد:‌ به دنبال این هستیم که در این بخش با دقت عمل کرده و تهدیدات را کم کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد امنیت شبکه را افزایش دهیم که البته در سال گذشته رقم بالایی از بودجه خود را در این رابطه هزینه کردیم.

وی تلاش دیگر وزارت ارتباطات صیانت از روابط اجتماعی است، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا شبکه پاک باشد و خانواده‌ها بدانند که ما به عنوان دولت به دنبال مراقبت از شبکه و روابط اجتماعی هستیم و البته خودشان هم باید مراقبت کنند.

واعظی در ادامه خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته پهنای باند داخل کشور به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش یافت همچنین مشترکین اینترنت ثابت در ابتدای دولت 4 میلیون نفر بود که اکنون به 10 میلیون نفر افزایش یافته و همچنین تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند از 200 هزار نفر به 20 میلیون نفر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم توجه به محتوای فاخر در فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه ما می‌توانیم خدمات را افزایش دهیم اما باید به محتوای فاخر شبکه‌ها نیز توجه داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در روستاها و مناطق محروم نیز خدمات ICT را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته 18 هزار روستا به اینترنت متصل شدند و بنای ما بر این است که حدود 12 هزار تا 15 هزار روستا به اینترنت متصل شوند.

ارسال نظر: