بانک کره جنوبی برای پرداخت پول نفت ایران با مشکل مواجه است

کدخبر: 2029830

امیر حسین زمانی نیاگفت:مذاکرات وزارت نفت با شرکتهای خارجی به صورت جدی پیگیری می شود و ایران برای فروش نفت مشکل زیادی ندارد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که مذاکرات وزارت نفت با شرکتهای خارجی به صورت جدی پیگیری می شود، گفت: ایران برای فروش نفت مشکل زیادی ندارد.

امیرحسین زمانی نیا درآخرین روز از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پخش درباره این که؛ با توجه به افزایش 200 هزار بشکه ای تولید نفت ایران تا چند ماه آینده آیا ایران مشکلی برای فروش این مقدار نفت ندارد، اظهار کرد: مدیریت بازاریابی می گوید مشکل زیادی برای فروش نفت ایران وجود ندارد.

وی با بیان این که مذاکرات با شرکتهای خارجی به صورت جدی پیگیری می شود درباره همکاری دو کشور اظهار کرد: واردات نفت خام این کشور از ایران افزایش یافته است و دو کشور در زمینه های مختلف نیز همکاری می کنند و این همکاری دیگرهمانند گذشته به صورت تهاتر نیست.

زمانی نیا یکی دیگر از محورهای همکاری با هند را علاقمندی آنها به حضور در میدان گازی فرزاد بی عنوان کرد و اظهار کرد: مذاکرات در این زمینه بخوبی پیش رفته است.

معاون وزیر نفت دراین باره که آیا تاریخ جدیدی برای حضور زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان به ایران برنامه ریزی شده است هم گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم چون میزبان آن وزارت اقتصاد و دارایی است. اما در بخش نفت همه کارهایی که قرار بود همزمان با این سفر انجام شود، اجرا شد و چندین سند همکاری خوب میان دو کشورامضا شد که زیمنس یکی از آنهاست.

وی درخصوص این که پرداخت پول نفت از سوی کره جنوبی به دلیل مسائل بانکی همچنان با مشکل مواجه است، توضیح داد: سیستم بانکی کره جنوبی در داخل آن کشور با مشکل مواجه است و ارتباطی به مسائل بانکی بین دو کشور ندارد.

به گفته زمانی نیا، اگر این مشکل تاکنون حل نشده باشد ظرف چند روز آینده حل خواهد شد.

ارسال نظر: