جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بررسی می‌کند؛

نقش رسانه‌های نظام سلطه و هالیوود در پیشبرد اهداف استکبار

کدخبر: 2030061

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش مسابقه بین‌الملل این‌بار، به "نقش رسانه‌های نظام سلطه و هالیوود در پیشبرد اهداف استکبار" می‌پردازد و این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات اصلی این دوره جشنواره قرار داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امروزه، جنگ رسانه‌ای، از برجسته‌ترین مؤلفه‌های جنگ‌نرم و جنگ‌های مدرن در جهان کنونی محسوب می‌شود. جنگ نرم به مثابه راهبرد و استراتژی انتخابی نظام سلطه برای تسلط بر افکار و اراده ملت‌ها تدوین و طراحی شده است.

امروزه انسان‌ها شاهد فراگیری بی‌سابقه رسانه‌‌ها و وسایل ارتباطات جمعی مدرن و نوین هستند. و به تبع، آن‌ها در معرض شدیدترین امواج رسانه‌‌ها قرار دارند. رسانه‌ها کارکردی دوسویه دارند؛ اما بیشترین حجم بهره‌گیری از آن در دست نظام سلطه قرار دارد؛ چنانکه می‌توان به جرأت گفت حفظ و گسترش قدرت استکباری نظام سلطه به حضور و ظهور رسانه‌ها وابسته است. رسانه‌ها پل ارتباطی و بلکه وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت دوران معاصر به شمار می‌آیند. مراکز رسانه‌ای این استکبار که به مدرن‌ترین فناوری جهانی مجهزند، از یک سو ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرت‌ها علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل هستند و از سوی دیگر، وسیله‌ای برای کنترل، تضعیف، جهت‌دهی و هدایت جوانان در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

بر پایه این خبر، ستاد جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با هدف ارزیابی و بررسی و تحلیل این موضوع امسال در ساختار مسابقات بخش بین‌المللی پذیرای فیلم‌های سینمایی و مستندی است که به این موضوع پرداخته باشند.

چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت به منظور تبیین و گسترش "فرهنگ مقاومت"در سه بخش مسابقه بین­الملل، جایزه ویژه عماد مغنیه و چشم­انداز سینمای مقاومت در جهان، با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداخته­اند، برگزار می­گردد. کلیه فیلم­های سینمایی و مستند که از ژانویه سال 2014 در ایران و سایر کشورها تولید شده­اند می­توانند در این بخش شرکت نمایند.

ارسال نظر: