دو کشته و یک زخمی در تیراندازی "کالیفرنیا"

کدخبر: 2032188

تیراندازی مرگبار در یکی از شهرهای ایالت "کالیفرنیا" به کشته شدن ۲ و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: پلیس شهر «تولر» در ایالت «کالیفرنیا»، بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد بر اثر تیراندازی در این شهر 2 نفر کشته و یک نفر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش «ای‌بی‌سی»، پلیس می‌گوید یک مرد 34 ساله و یک زن 23 ساله در این حادثه کشته شده‌اند. نفر سوم به بیمارستان اعزام شده، اما هنوز اخباری از وضعیت سلامت وی در دست نیست.

ضارب، هنوز شناسایی نشده و تحقیقات برای یافتن وی و مشخص کردن انگیزه‌های تیراندازی ادامه دارد.

تیراندازی‌های مرگبار در سال‌های گذشته به یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی سیاستمداران آمریکا تبدیل شده است.

با آنکه آزادی حمل اسلحه در آمریکا معمولاً مهم‌ترین عامل خشونت‌های اینچنینی دانسته می‌شود، برخی از کارشناسان مسائل تربیتی و اجتماعی، «خودشیفتگی» نهادینه‌شده در فرهنگ این کشور و شدت گرفتن آن در پرتو رشد شبکه‌های اجتماعی را هم در بروز این حوادث موثر می‌دانند.

«دیوید ماسکیوریتا»، نویسنده و کارشناس مسائل اجتماعی بعد از حادثه غم‌انگیز تیراندازی در دبستان «سندی‌هوک» که به کشته شدن بیش از 20 کودک خردسال حدود چهار سال پیش منجر شد، نوشت: ««ما آمریکایی‌ها چگونه می‌توانیم فضیلت فداکاری را ستایش کنیم وقتی که فرهنگی را تحمل می‌کنیم و به آن کمک می‌کنیم که خودخواهی را تمجید می‌کند؟ چگونه می‌توانیم بدون دانستن مرگی که دستگاه سیاست خارجی ما به بار می‌آورد، برای مردگان اشک بریزیم؟ چگونه می‌توانیم اشک اوباما برای کودکان آمریکایی را جدی بگیریم وقتی که او مسئول برنامه حمله‌های پهپادی و جنگی است که به زندگی کودکان افغانستان و پاکستان پایان می‌دهد؟»

ارسال نظر: