وزیر صنعت در همایش "برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" خبر داد:

امضای ۱۹۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌های دولتی و غیر دولتی خارجی

کدخبر: 2032423

نعمت‌زاده با اعلام سفر ۷۹۱ مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه ۲۰۴۵ شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت، معادن و تجارت حدود ۱۹۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌های دولتی و غیر دولتی خارجی به امضاء رسیده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از ظهر امروز (شنبه) در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» که با حضور تعدادی از سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد، اولویت‌های همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف را تشریح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام افزود: افزایش امیدواری برای سرمایه‌گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه ریزی و افزایش بهره‌وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام می‌باشند.

وی با اعلام سفر 791 مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه 2045 شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت، معادن و تجارت حدود 190 تفاهمنامه با شرکت‌های دولتی و غیر دولتی خارجی به امضاء رسیده است.

نعمت زاده گفت: پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی شتاب بیشتری گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای 24 کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است.

نعمت‌زاده در پایان سخنان خود ضمن بیان چشم‌انداز همکاری‌های بین دو وزارتخانه، خواستار هم‌افزایی هر چه بیشتر برای تسهیل ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج با نهادها و بنگاه‌های اقتصادی داخلی شد.

ارسال نظر: