"جان کری" در اروپا به دنبال حل بحران لیبی و سوریه

کدخبر: 2032964

وزیر خارجه آمریکا امروز در وین با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا دیدار و درباره بحران سوریه و لیبی رایزنی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در وین با وزیران خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا دیدار و درباره بحران سوریه و لیبی رایزنی می‌کند.

مهمترین رویداد امروز، نشستی درباره امنیت لیبی است. جان کری و پائولو جنتیلونی وزیر امورخارجه ایتالیا، به طور مشترک سرپرستی این نشست را عهده دار هستند که هدف آن، حمایت از دولت سازش ملی لیبی است .

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی، دیکتاتور پیشین و قتل او بدست مخالفان مسلح، با هرج و مرج دست و پنجه نرم کرده است .

رویترز گزارش داده که قرار است این کشورها بحث لغو تحریم های تسلحاتی لیبی را مورد بحث قرار دهند. این اقدام اگر صورت بگیرد کمکی به دولت تازه لیبی خواهد بود .

وزیر خارجه آمریکا، در دیدارهای روز گذشته خود در عربستان سعودی، خواهان پشتیبانی پادشاه این کشور از تقویت توافق ترک مخاصمه بین نیروهای دولتی سوریه و شورشیان ضد دولتی شده بود .

قرار است آمریکا و روسیه یک نشست مشترک در وین برگزار کنند که هدف آن بحران سوریه است. در این نشست قرار است چند کشور عربی، اتحادیه اروپا و چین و ایران حضور داشته باشند .

ارسال نظر: